2023-09-13, 20:09
Medlem
Bibss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huml1
Hvis det ikke var planlagt, men et uhell, hvorfor var låsen borte? Hva var skuddene et par dager før? Hvorfor kom JAH med jobbil med tilhenger? Hvorfor var det ikke en annen bil ved hytta? Hvorfor ringer man ikke å melder uhellet når straff vil være betydelig lavere enn å bli tatt for overlagt drap? Hvorfor er ikke GM tatt da et basketak må ha etterlatt DNA eller andre spor? Om det var et uhell ville vel antakeligvis flere forhold ledet til at GM allerede var i VT? Ettersom GM ved et uhell, antakeligvis ikke hadde tenkt utifra at dette kunne gå helt galt, for da har han vel vært bevisst dette på forhånd?
Møtet var planlagt. Så skled det ut. Trenger ikke å ha blitt basketak nødvendigvis, men at det eskalerte...så ble JAH drept. Med forsett, eller som en ulykkesshendelse/ eller selvforsvarssituasjon evt.
Citera
2023-09-13, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bibs
Har du link?
"En ny video viser to uidentifiserbare personer som angriper betongbilen til Jonas Aarseth Henriksen sitt firma. Hærverket etterforskes i sammenheng med drapet."
https://www.nrk.no/norge/jonas-drape...bil-1.16556418
Citera
2023-09-13, 20:12
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ViNyh
Usikker, men folk med litt peiling kan bruke hvilket som helst nummer å ringe fra! Vet ikke hvordan de gjør det men har opplevd det selv at mitt eget nummer er brukt til å ringe andre med, men sikkert mulig å spore kilden kanskje?
Telenor som er min operatør kunne ikke hjelpe meg å stoppe de som brukte mitt nr til å ringe andre, mulig de ikke hadde kapasitet til det da jeg fikk til beskjed at det var mange som opplevde akk det samme.

Har ikke opplevd at folk har misbrukt mitt nummer, men jeg har blitt oppringt
av vilkårlige nummere som tilhørte folk på andre siden av landet jeg ikke visste
hvem var. Ved et par anledninger ringte jeg dem opp, og vedkommende i andre
enden skjønte ingenting. Så ja, nummer-spoofing er kanskje ikke så vanskelig å
få til. Hvem vet, kanskje vedkommende har misbrukt nummeret til venner av JH.
Muligens OMM sitt, siden kartposisjonen ble sendt til ham.
Citera
2023-09-13, 20:13
Medlem
Bibss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
"En ny video viser to uidentifiserbare personer som angriper betongbilen til Jonas Aarseth Henriksen sitt firma. Hærverket etterforskes i sammenheng med drapet."
https://www.nrk.no/norge/jonas-drape...bil-1.16556418
Ah Så det står ikke at det kobles med drapet, nei. Klart det etterforskes i sammenheng med drapet, men det står ingenting om at det har med drapet å gjøre, altså ingen kobling nødvendigvis.
Citera
2023-09-13, 20:22
Medlem
Citat:
Ah Så det står ikke at det kobles med drapet, nei. Klart det etterforskes i sammenheng med drapet, men det står ingenting om at det har med drapet å gjøre, altså ingen kobling nødvendigvis.
Jeg håper at politiet greier å identifisere de som begikk hærverkene.

Fra samme Nrk-artikkel: "I helgen publisert podkasten «Avhørt» en episode om hvordan den grønne lastebilen som har fått kallenavnet «Hulken» ble utsatt for hærverk kort tid før Jonas ble funnet drept.
30-åringen som ble drept seks dager etter opptaket med podkasten ble gjort, forteller at han med vilje parkerte bilen foran overvåkningskameraet. Målet var å kunne avsløre eventuelle gjerningsmenn. Men videoen er mørk og det er vanskelig å se hvem som er avbildet."
Citera
2023-09-13, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gatelys
GM kan dem la gå ute sikkert lenge med kk og sikkert spanere også om dem tenker att JAH var offeret å det ikke er andre liv på spill. Dette får kanskje å pågripe bredere å større.

Om det ikke er tilfelle så blir jeg skremt av etterforskningen, får man mere ut i media så engasjerer det mere å generer flere tips en å sitte å holde kortene så tett til bryste (min tanke)

Enig i alt dette.

Synes også det er uheldig at man ikke spør om disse opplysningene tidligere da man beviselig glemmer fort:
«– Hvis det er personer som har opplysninger om den bommen i det tidsrommet som vi tenker er aktuelt, så er vi helt klart interessert i det, sier politiadvokat Tine Henriksen til NRK».

https://www.nrk.no/norge/nye-detalje...pet-1.16550313
Citera
2023-09-13, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Når er første kamera da? Eller kan man unngå det helt? Lite sannsynlig med tekniske spor selv om de gikk gjennom skogen. Det kan bli veldig tidkrevende om man ikke får kontroll på bilen de brukte.
Første kamera er på grensen Jevnaker og Ringerike hvis de kjørte mot Hønefoss. Jeg tror at hvis den sorte SUV-en ikke har noe med det å gjøre så hadde eieren meldt seg.
Citera
2023-09-13, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Huml1
Kan GM ha byttet bil underveis?
Uansett hvilken bil de satt i, vi trenger kameraer.
Enhver bil som ikke kan sjekkes ut av saken, er uhyre interessant og kan løse saken.
Citera
2023-09-13, 20:28
Medlem
Citat:
Har du link?

Slå på Tv`n og se på nyhetene 😁
Citera
2023-09-13, 20:34
Medlem
Kan GM ha vært på jobb (feks transportoppdrag el.l.) i et område i nærheten av åstedet og dermed ha hatt en "uskyldig grunn"/"alibi" for å ha vært i nærområdet til åstedet? I så fall kunne han eventuelt ha parkert kjøretøyet og lagt igjen mobilen sin i kjøretøyet, for deretter å spasere mot åstedet og drepe J fra avstand og deretter gå tilbake til kjøretøyet sitt og fortsette transportoppdraget sitt?

Hvis det var slik og hvis GM blir avhørt av politiet, forteller GM kanskje en løgn om feks pause eller lasting eller lossing i det tidsvinduet da bilen sto parkert?
Citera
2023-09-13, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumbo85
Første kamera er på grensen Jevnaker og Ringerike hvis de kjørte mot Hønefoss. Jeg tror at hvis den sorte SUV-en ikke har noe med det å gjøre så hadde eieren meldt seg.
Lurer på hvordan en slik bil dumpes.
Citera
2023-09-13, 20:35
Medlem
Bibss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Jeg håper at politiet greier å identifisere de som begikk hærverkene.

Fra samme Nrk-artikkel: "I helgen publisert podkasten «Avhørt» en episode om hvordan den grønne lastebilen som har fått kallenavnet «Hulken» ble utsatt for hærverk kort tid før Jonas ble funnet drept.
30-åringen som ble drept seks dager etter opptaket med podkasten ble gjort, forteller at han med vilje parkerte bilen foran overvåkningskameraet. Målet var å kunne avsløre eventuelle gjerningsmenn. Men videoen er mørk og det er vanskelig å se hvem som er avbildet."

Politiet vet helt sikkert hvem det er, hærverket på Hulken. Ellers så hadde de gått ut og spurt om publikum har tips om det.
Og dette med bommen, også. Slik jeg leser det er det mer NRK som oppfordrer til tips om bommen fra pubikum, enn politiet :/
https://www.nrk.no/norge/nye-detalje...pet-1.16550313
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in