Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2023-09-15, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hildur83
kilde tett på. Bildet av bilen der bilskiltet er sladda tilhører AK

har RØ og AK innrømmet tagging/hærverk? har de vært i varetekt for dette?
Citera
2023-09-15, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Villvandrer
Den lengste straffen hans var vel 8 måneder..? Og ellers bare smådommer. Så det er ikke en som er vant til harde soningsforhold og lange straffer, nei. I tillegg er det viden kjent at rusavhengige snakker på andre for å komme ut, sånn at de får ruset seg. Vi får se, jeg tipper de får ham til å snakke i løpet av uka. Med påfølgende flere arrestasjoner..
Hva tenker du det sier om bakmennene om denne fyren ble valgt som GM? Jeg må si jeg er litt overrasket. Jeg skjønte at dette var ganske lokale saker, men jeg hadde trodd en med bedre selvkontroll ville være første til å bli arrestert. Dette minner mer om miljøet bak Lanes-saken foreløpig.
Citera
2023-09-15, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Det tror jeg også det er. Slik jeg har sett på kartet er avstanden mellom Hønefoss og Rena 178 km, så derfor har jeg vanskelig for å se for meg at den som er pågrepet skulle være involvert i saken.

Så man er uskyldig om man ikke er nabo med en oppdragsgiver?
Citera
2023-09-15, 16:24
Medlem
Citat:
Den lengste straffen hans var vel 8 måneder..? Og ellers bare smådommer. Så det er ikke en som er vant til harde soningsforhold og lange straffer, nei. I tillegg er det viden kjent at rusavhengige snakker på andre for å komme ut, sånn at de får ruset seg. Vi får se, jeg tipper de får ham til å snakke i løpet av uka. Med påfølgende flere arrestasjoner.

Vet ikke hva han likte å ruse seg på, om han er en amfetamin-entusiast som bruker litt piller/cola/mdma/diverse iblant så trenger det ikke være så utfordrende å være uten narkotika. Mange "knarkhoder" er egentlig ikke fysisk avhengig, ruser seg mest av vane.

Har kjent flere oppigjennom som i grove trekk bare var idioter som likte å ruse seg, som slet med å holde en jobb, rævkjørt økonomi pga. inkassokrav osv men gir faen, alle i omgangskretsen sniffer og røyker konstant, selve rusen var ikke nødvendigvis en avgjørende del av hvorfor de er idioter, heller en mindre detalj.

Vet om flere som er del av "rusmiljø" som jeg er sikker på hadde taklet mange uker i full isolasjon på varetekt uten å snakke til politi.
Citera
2023-09-15, 16:27
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antiviken
Sitter med en stygg følelse av at Jonas var politiinformant. Det at det er så tett lokk på saken fra politiets side, og at det ble tatt så lett på forsikrinssvindelen, skjerper min mistanke.
Da har man også et motiv for drapet.

Det er inntrykket jeg sitter med pga. tidslinjen av hærverket sammenlignet med
etterforskningen og razziaer mot narkomiljøet på Innlandet. Særlig den saken som
gikk for retten i mars, da JH like etterpå ble skambanket av to personer.

Tviler på GM er blant JH sine omgangsvenner.
Citera
2023-09-15, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dimsi
Til info: JAH ble skutt i magen og leggen.

Leggen kan passe bra med skuddskadene i plankene / terrassen.
Citera
2023-09-15, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Hva tenker du det sier om bakmennene om denne fyren ble valgt som GM? Jeg må si jeg er litt overrasket. Jeg skjønte at dette var ganske lokale saker, men jeg hadde trodd en med bedre selvkontroll ville være første til å bli arrestert. Dette minner mer om miljøet bak Lanes-saken foreløpig.

Helt enig i det. Jeg tenker at valg av GM vitner om et kriminelt miljø av lavere rang enn først antatt.
Citera
2023-09-15, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hverdagskverulant
Vet ikke hva han likte å ruse seg på, om han er en amfetamin-entusiast som bruker litt piller/cola/mdma/diverse iblant så trenger det ikke være så utfordrende å være uten narkotika. Mange "knarkhoder" er egentlig ikke fysisk avhengig, ruser seg mest av vane.

Har kjent flere oppigjennom som i grove trekk bare var idioter som likte å ruse seg, som slet med å holde en jobb, rævkjørt økonomi pga. inkassokrav osv men gir faen, alle i omgangskretsen sniffer og røyker konstant, selve rusen var ikke nødvendigvis en avgjørende del av hvorfor de er idioter, heller en mindre detalj.

Vet om flere som er del av "rusmiljø" som jeg er sikker på hadde taklet mange uker i full isolasjon på varetekt uten å snakke til politi.

Mitt inntrykk er at det er langt imellom det miljøet som er nevnt her i tråden + MGM, og til f eks det gamle norske ransmiljøet. Jeg tror som sagt politiet vil få info ut av ham i løpet av uka.
Citera
2023-09-15, 16:43
Medlem
Ang. hvilken paragraf som er brukt:

"– Er siktede mistenkt for å ha utført selve drapet, eller for en annen straffbar medvirkning?

– Jeg ønsker ikke å gå i detalj på det. Vi bruker paragraf 275 – jamfør paragraf 15, som omhandler drap eller medvirkning til drap, svarer politiadvokaten."

Fra denne artikkelen: https://www.ringblad.no/omfattende-undersokelser-ved-drapssiktedes-bolig-har-gjort-flere-relevante-beslag/s/5-45-1727146
Citera
2023-09-15, 16:44
Medlem
Har gjort flere relevante beslag, sier Politiet til Ringbladet. Da tror jeg dette kan få en snarlig ende...
Citera
2023-09-15, 16:46
Medlem
Citat:
Mitt inntrykk er at det er langt imellom det miljøet som er nevnt her i tråden + MGM, og til f eks det gamle norske ransmiljøet. Jeg tror som sagt politiet vil få info ut av ham i løpet av uka.

Håper dem får noe ut av han. Å ville vel vente med å snakke før han vet hva politiet sitter med. Han får vel også kanskje høre noe vitne/avhør av andre, å som jeg har skjønt er man vel ikke anonym da? Så når han går gjennom det med advokat å mulig finner noen som har nevnt navnet hans blåser han kanskje noen?!

Men så er det det andre å da, denne har nok sittet i x antall avhør før så vet nok hvordan han skal forholde seg der å sånn. Men håper han synger som fuglen når han først snakker
Citera
2023-09-15, 16:51
Medlem
Citat:
Ang. hvilken paragraf som er brukt:

"– Er siktede mistenkt for å ha utført selve drapet, eller for en annen straffbar medvirkning?

– Jeg ønsker ikke å gå i detalj på det. Vi bruker paragraf 275 – jamfør paragraf 15, som omhandler drap eller medvirkning til drap, svarer politiadvokaten."

Fra denne artikkelen: https://www.ringblad.no/omfattende-undersokelser-ved-drapssiktedes-bolig-har-gjort-flere-relevante-beslag/s/5-45-1727146
Da har de ikke endelig beviser på at det nødvendigvis er han som har utført handlingen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in