Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2023-09-15, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av malimitt
Fikk høre at J var skutt i bakhodet og at kameraten som fant han nesten ikke kjente han igjen... I så fall kan han ikke ha blitt skutt ved hytta og ha kjørt selv nedover veien.

Prøvde han å flykte fra hytta med GM etter seg som skjøt og traff han i bakhodet, f.eks. gjennom vindu? Klarer ikke helt å se hvordan det ellers skal ha skjedd. Tror ikke han ble skutt ved hytta, og så kjørte GM bilen ned og satt den i grøfta e.l.

Etter hva vi har fått høre om MGM er det mer sannsynlig at det var et uhell, f.eks. en konfrontasjon som gikk galt, enn at det var et godt planlagt drap fra MGMs side.
Uff, det hørtes rett og slett ut som en henrettelse 🥺
Citera
2023-09-15, 00:07
Medlem
Citat:

Etter hva vi har fått høre om MGM er det mer sannsynlig at det var et uhell, f.eks. en konfrontasjon som gikk galt, enn at det var et godt planlagt drap fra MGMs side.

Det er vel de to mulighetene som foreligger. Hvis han ble skutt på den måten, så kan det også tyde på at han ble skutt et annet sted uten en konfrontasjon.

Hvis man vil likvidere noen, er det vel bedre å gjøre det uten at offeret er oppmerksom på et våpen.

Så en mulighet kan være, at han ble lokket til et eller annet møte for å skvære opp eller lignende, noe som innebærer noen han kjente var med på det møtet - den andre gjerningspersonen.
Citera
2023-09-15, 00:10
Medlem
Citat:
Fikk høre at J var skutt i bakhodet og at kameraten som fant han nesten ikke kjente han igjen... I så fall kan han ikke ha blitt skutt ved hytta og ha kjørt selv nedover veien.

Prøvde han å flykte fra hytta med GM etter seg som skjøt og traff han i bakhodet, f.eks. gjennom vindu? Klarer ikke helt å se hvordan det ellers skal ha skjedd. Tror ikke han ble skutt ved hytta, og så kjørte GM bilen ned og satt den i grøfta e.l.

Det virker jo veldig merkelig at MGM skal ha skutt ham en annen plass , for så å bære den tunge kroppen inn i bilen. Da er jo faren enda større for å legge igjen DNA.

Men om det stemmer at han satt i bilen med hodet bakover og hendene på låret, så kan han ikke ha blitt skutt i bilen om kulen gikk i bakhodet.

Hvorfor gikk politiet/kompisen som fant han da ut med at de ikke kunne se noe tydelig dødsårsak om det stemmer som du sier at ansiktet var helt ugjenkjennelige? Taktiske årsaker?
Citera
2023-09-15, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cbwollestad
Det virker jo veldig merkelig at MGM skal ha skutt ham en annen plass , for så å bære den tunge kroppen inn i bilen. Da er jo faren enda større for å legge igjen DNA.

Men om det stemmer at han satt i bilen med hodet bakover og hendene på låret, så kan han ikke ha blitt skutt i bilen om kulen gikk i bakhodet.

Hvorfor gikk politiet/kompisen som fant han da ut med at de ikke kunne se noe tydelig dødsårsak om det stemmer som du sier at ansiktet var helt ugjenkjennelige? Taktiske årsaker?

Kan være de ikke hadde kunne se et tydelig inngangssår? Vet ikke om de kom med denne informasjonen før eller etter obduksjonen, men hvis det var før så visste de kanskje ikke det var en kule eller muligvis en freak accident? Eller hvilket drapsvåpen eventuelt.
Citera
2023-09-15, 00:16
Medlem
Det store spørsmålet er:

Hvorfor måtte Jonas dø?
Citera
2023-09-15, 00:18
Medlem
Citat:

Det er bare noe du har hørt og ikke riktig. Han er skutt i ryggen. Om det er utgang på det eller ikke, er jeg usikker på. Men ryggen er helt sikker
Citera
2023-09-15, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lokkal
Det er bare noe du har hørt og ikke riktig. Han er skutt i ryggen. Om det er utgang på det eller ikke, er jeg usikker på. Men ryggen er helt sikker

Men fremdeles skutt bakfra....

Det forandreer også på regnestykket, fordi da er det mulig han kjørte selv.
Citera
2023-09-15, 00:30
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lokkal

Han som fant ham sa vel at det så ut som om han satt og sov?
Hvis hodet var maltraktert ville i såfall det være en merkelig beskrivelse.

Jeg gjetter på at han ble skutt ved hytta, og at stedet ble valgt fordi det var en stor ring
med trær rundt der drapsmannen kunne gjemme seg og samtidig ha offeret i sikte.

Mine 2 cents, ihvertfall.
Citera
2023-09-15, 00:42
Medlem
Vil tro politiet har noe mer enn bare DNA eventuelt. For eksempel tele-data, ved at en ev. burnertlf posisjonsdata stemmer godt med siktedes mobils posisjonsdata.
Ang om siktede kan ha vært torpedo. Ser at i flere av voldssakene mot politiet nevnes det spark mot hode og nakke. Tyder på en person med en viss kampsport-bakgrunn.
At ingen i kretsen rundt Jonas kjenner til denne personen og at han heller ikke var et kjent navn for Avhørt-folka, synes jeg peker mot at GM har en oppdragsgiver. Min gjetning er nok fortsatt ER.
Citera
2023-09-15, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Han som fant ham sa vel at det så ut som om han satt og sov?
Hvis hodet var maltraktert ville i såfall det være en merkelig beskrivelse.

Jeg gjetter på at han ble skutt ved hytta, og at stedet ble valgt fordi det var en stor ring
med trær rundt der drapsmannen kunne gjemme seg og samtidig ha offeret i sikte.

Mine 2 cents, ihvertfall.

Ikke umulig, men det har krevd god planlegging, forsett, lokalkunnskap og å lage et fiktivt jobboppdrag med den risikoen det innebærer. Eller et møte med Jonas under et eller annet påskudd, men da må Jonas ha kjent gjerningspersonen - ellers ville han vel ha sagt fra til noen.
Citera
2023-09-15, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gigi1981
Vil tro politiet har noe mer enn bare DNA eventuelt. For eksempel tele-data, ved at en ev. burnertlf posisjonsdata stemmer godt med siktedes mobils posisjonsdata.
Ang om siktede kan ha vært torpedo. Ser at i flere av voldssakene mot politiet nevnes det spark mot hode og nakke. Tyder på en person med en viss kampsport-bakgrunn.
At ingen i kretsen rundt Jonas kjenner til denne personen og at han heller ikke var et kjent navn for Avhørt-folka, synes jeg peker mot at GM har en oppdragsgiver. Min gjetning er nok fortsatt ER.

Jeg synes også det høres ut som et leiemord, men da er det ikke så profesjonelt utført siden han ble tatt så fort (om han er GM). Samtidig kan det ha vært et ganske rufsete miljø som bestilte, og dette var det beste de fikk til. Det jeg lurer på er: hvorfor nå? Det er jo tydeligvis noen som har terrorisert ham i årevis - hvorfor vente så lenge med å drepe ham? Hvorfor er det så vanskelig for politiet å finne ut av hvorfor han var å hytta? Han pleide jo å melde fra til kompiser så vidt jeg har skjønt. Det er fortsatt mye rart med denne saken, gleder meg til vi får flere svar, selv om det er guffent å tenke på hva han gikk igjennom der oppe. Det høres ut som om han har blitt skutt og så kommet seg til bilen og begynt å kjøre før han mistet bevisstheten.
Citera
2023-09-15, 02:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeanJenie
Jeg synes også det høres ut som et leiemord, men da er det ikke så profesjonelt utført siden han ble tatt så fort (om han er GM). Samtidig kan det ha vært et ganske rufsete miljø som bestilte, og dette var det beste de fikk til. Det jeg lurer på er: hvorfor nå? Det er jo tydeligvis noen som har terrorisert ham i årevis - hvorfor vente så lenge med å drepe ham? Hvorfor er det så vanskelig for politiet å finne ut av hvorfor han var å hytta? Han pleide jo å melde fra til kompiser så vidt jeg har skjønt. Det er fortsatt mye rart med denne saken, gleder meg til vi får flere svar, selv om det er guffent å tenke på hva han gikk igjennom der oppe. Det høres ut som om han har blitt skutt og så kommet seg til bilen og begynt å kjøre før han mistet bevisstheten.

Om det har vært et falskt jobboppdrag så ville jo politiet ha spor av dette i form av mail/telefonkontakt/sms. Ellers så hadde J en annen veldig lyssky "hobby" utenom anleggsbedriften som ble dealet med langt fra folk og fe. Men da er det samtidig veldig rart å velge hytten til en ukjent tredjepart med mindre man er helt sikker på at det ikke befinner seg folk i området og man får "dealet" i fred og ro.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in