2023-09-14, 18:42
Medlem
ursprungsindians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Alla någorlunda attraktiva tjejer på appen är numera reserverade för topp 5%-männen, och övriga 95% män finansierar det hela (iaf de som betalar för boosts, Gold, platinum osv).
Tack vare att de flesta män gillar samtliga kvinnliga profiler.
Citat:
Det är inget fel på våra bilder, det är Tinder och dess algoritm som är problemet. Ju fler män som inser detta desto bättre. Vi måste bojkotta Tinder tills de slutar bete sig som de gör.
Ju fler män som slutar bete sig enligt ovan desto bättre.

Du måste förstå att Tinders algoritm är skapad av en AI som har lärt sig av mönstret i swipeandet. Tror du inte att det snarare är så det ligger till än att något ondskefullt mastermind av judisk härkomst manuellt har knackat kod för algoritmen?
Citera
2023-09-14, 18:53
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tantr
Nej swipear bara på intressanta. Varför skulle man vilja swipea på något som inte attraherar en?

Det spelar ingen roll, för 2-3 år sedan var det enkelt att komma åt de som likeat mig & få en match.
Fick nästan alltid en match innan likes tog slut.

Något har dom gjort om känns det som.
Edit: när jag läser tidigare inlägg så ser jag ju att många har samma problem.

Du skrev ju att Tinder vägrar visa dom som gillar dig vilket högst troligt inte är sant då det är till 99% träsktroll och såna som ligger utanför dina sökpreferenser.
Citera
2023-09-14, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungsindian
Tack vare att de flesta män gillar samtliga kvinnliga profiler.

Ju fler män som slutar bete sig enligt ovan desto bättre.

Du måste förstå att Tinders algoritm är skapad av en AI som har lärt sig av mönstret i swipeandet. Tror du inte att det snarare är så det ligger till än att något ondskefullt mastermind av judisk härkomst manuellt har knackat kod för algoritmen?

Vad spelar det för roll? Tinder kan ju när som helst sluta använda sig av denna AI och återställa algoritmen till hur den var tidigare. Ingen tvingar dem att i princip utesluta 95% män från appen. Ändå väljer de att göra det samtidigt som de helt skamlöst fortsätter försöka lura dessa 95% på pengar.

Det hade räckt att banna de män som sveper höger på allt, och sedan stannat där. De var så det fungerade fram tills för ett par år sen. Det enda nuvarande algoritm leder till är att män blir MER desperata och därmed ännu mer benägna att svepa höger på allt. Och ännu mer benägna att spendera pengar i hopp om att DET kommer generera matchningar.

Om nu Tinder inte vill bli sedda som ondskefulla judar så bör de snarast ändra på sig för just nu ligger de väldigt nära den stereotypen. Det är ju så JÄVLA uppenbart numer att det är skrattretande. Som när man köpt Gold och inte får en like på tre veckor men så fort Gold-prenumerationen löpt ut börjar det trilla in flera likes per dag som man sen uppmanas låsa upp genom att köpa ett nytt Gold-abonnemang
Citera
2023-09-14, 19:09
Medlem
ursprungsindians avatar
Citat:
Vad spelar det för roll? Tinder kan ju när som helst sluta använda sig av denna AI och återställa algoritmen till hur den var tidigare. Ingen tvingar dem att i princip utesluta 95% män från appen. Ändå väljer de att göra det samtidigt som de helt skamlöst fortsätter försöka lura dessa 95% på pengar.

Det hade räckt att banna de män som sveper höger på allt, och sedan stannat där. De var så det fungerade fram tills för ett par år sen. Det enda nuvarande algoritm leder till är att män blir MER desperata och därmed ännu mer benägna att svepa höger på allt. Och ännu mer benägna att spendera pengar i hopp om att DET kommer generera matchningar.

Om nu Tinder inte vill bli sedda som ondskefulla judar så bör de snarast ändra på sig för just nu ligger de väldigt nära den stereotypen. Det är ju så JÄVLA uppenbart numer att det är skrattretande. Som när man köpt Gold och inte får en like på tre veckor men så fort Gold-prenumerationen löpt ut börjar det trilla in flera likes per dag som man sen uppmanas låsa upp genom att köpa ett nytt Gold-abonnemang
Då låter det som att det finns ett samband mellan det och att du slutade få matchningar. Hur ser din egna swipe ratio ut?
Citera
2023-09-14, 19:12
Medlem
Btw, om ni betalat för Gold, boosts etc och endast fick några få likes från s k "träsktroll" och liknande, kontakta Tinder support och be om en refund. Jag har experimenterat en del senaste månaden och i och med detta köpt både boosts, Gold och Platinum, men helt utan resultat. Bett om refund varje gång och fått pengarna tillbaka dagen efter varje gång.

Så låt inte Tinder behålla era pengar när de vägrar leverera vad de lovar. Kräv pengarna tillbaka.
Citera
2023-09-14, 19:15
Medlem
Citat:
Då låter det som att det finns ett samband mellan det och att du slutade få matchningar. Hur ser din egna swipe ratio ut?

Nej jag har alltid svept selektivt. Höger på kanske 30%, uppskattningsvis. Aldrig någonsin höger på någon som är 5/10 eller lägre.

Sambandet är att för 1-2 år sen började Tinder straffa alla män (utom topp5%) genom att göra oss osynliga för den attraktiva halvan av kvinnliga användare. Det är det som gjorde att jag slutade få matchningar.
Senast redigerad av Joe88 2023-09-14 kl. 19:18.
Citera
2023-09-14, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liljor
Vi får väl se om dessa toppmän svarar på min fetade fråga. Jag tror mer på min teori och jag skulle klassa flera som skrivit här som just fuckboys med tvåsiffriga och tresiffriga antal dejter. Där har du dina toppmän och de gnäller på att det inte går bra längre. Alternativt så tror jag på att färre tjejer använder appen eftersom ni skriver om att ni ser fejkprofiler.

Jag minns en sexmissbrukare som brukade skriva här (kommer inte ihåg nicket), han var snygg & hade också dejter på löpande band. Undrar hur det går idag med Tinder.

Nej nej man kan ta bort Tinder men ni reggar väl på ett och samma telefonnummer eller mejl om ni återkommer. Därav tänkte jag att Tinder kanske håller koll på det med algorytm. Precis som de som blir bannade där.

Din teori spricker eftersom nya konton med nya telefonnummer och e-post osv inte heller får några matchningar så länge inte Tinder bedömer dem vara topp 5. Tro mig, jag och många med mig har testat alla möjliga scenarion.

Det finns några sidor tillbaka i tråden s k toppmän som fortfarande får många matchningar, så de bekräftar min tes.
Citera
2023-09-14, 19:40
Medlem
ursprungsindians avatar
Citat:
Nej jag har alltid svept selektivt. Höger på kanske 30%, uppskattningsvis. Aldrig någonsin höger på någon som är 5/10 eller lägre.

Sambandet är att för 1-2 år sen började Tinder straffa alla män (utom topp5%) genom att göra oss osynliga för den attraktiva halvan av kvinnliga användare. Det är det som gjorde att jag slutade få matchningar.
Jag tar det igen:

1. Tinder slutade banna de som gillade alla (om det nu stämmer, har inte sett någon källa), vilket leder till...
2. Den obalans som (idag) råder med kvinnliga användare som får 10 (minst) ggr fler likes än män får av kvinnor, vilket leder till...
3. Genomsnittliga män får knappt några matchningar

Är du med? Det är alltså inte företaget Tinder som "gör dig osynlig". Det är själva mönstret i swipeandet bland användarna som påverkar algoritmen
Citera
2023-09-14, 19:50
Medlem
Citat:
Jag tar det igen:

1. Tinder slutade banna de som gillade alla (om det nu stämmer, har inte sett någon källa), vilket leder till...
2. Den obalans som (idag) råder med kvinnliga användare som får 10 (minst) ggr fler likes än män får av kvinnor, vilket leder till...
3. Genomsnittliga män får knappt några matchningar

Är du med? Det är alltså inte företaget Tinder som "gör dig osynlig". Det är själva mönstret i swipeandet bland användarna som påverkar algoritmen

Jaha, du missförstod vad jag skrev förut. Jag menade inte att Tinder slutade banna män som sveper höger på alla, jag menade att Tinder för ett par år sedan gick från att endast banna män som svepte höger på alla till att banna även män som inte sveper höger på alla.

Min poäng var att det räckte gott med att endast banna de som svepte höger på allt, för att komma åt det oönskade beteendet. Men Tinder nöjde sig uppenbarligen inte med det. Är du med?

Jag har aldrig sagt att Tinder slutat banna de som gillar alla.
Senast redigerad av Joe88 2023-09-14 kl. 19:54.
Citera
2023-09-14, 20:00
Medlem
ursprungsindians avatar
Citat:
Jaha, du missförstod vad jag skrev förut. Jag menade inte att Tinder slutade banna män som sveper höger på alla, jag menade att Tinder för ett par år sedan gick från att endast banna män som svepte höger på alla till att banna även män som inte sveper höger på alla.

Min poäng var att det räckte gott med att endast banna de som svepte höger på allt, för att komma åt det oönskade beteendet. Men Tinder nöjde sig uppenbarligen inte med det. Är du med?

Jag har aldrig sagt att Tinder slutat banna de som gillar alla.
Då missförstod jag. Jag gjorde ett försök att förklara din teori med logik. Men eftersom jag missförstod fungerar uppenbarligen inte din teori enligt logik.
Citera
2023-09-14, 20:21
Medlem
Citat:
Då missförstod jag. Jag gjorde ett försök att förklara din teori med logik. Men eftersom jag missförstod fungerar uppenbarligen inte din teori enligt logik.

Jo, jag har ju redan förklarat min teori med logik och det fungerade alldeles utmärkt.
Citera
2023-09-15, 05:13
Bannlyst
Tinder är störd. De har satt in meddelanden som dyker upp i varje konversation där de skriver "Vi har upptäckt stötande information bla bla bla i konversationen" och sen kommer ett val upp där man kan ta bort matchningen.

Det finns INGET stötande överhuvudtaget och om det är stötande är det JAG som bestämmer. Horungarna bakom appen bestämmer inte vad som är stötande för mig. Vill jag skriva om analsex och tjejen också vill göra det så är det vi som bestämmer. Vilka jävla horungar.

Jaja, en liten rant. Närmare tindernollorna än så här kommer jag ändå inte!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in