2023-09-13, 14:39
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Blaska
Sitter man här på flashback bland alla alarmister är nog allting kört. Men ute i landet tycker jag det känns helt ok.
Saker och ting har gått upp i pris. Kronan är lite svagare.
Ingenting som påverkar mig i någon större utsträckning.

Mycket är skit och det kommer bli värre innan det blir bättre. Men att landet kommer brinna ner tror jag är lite väl mycket fantasier.

Vad är det du ser i horisonten som får skutan att vända som inte andra ser?
Citera
2023-09-13, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.korrekt
Ja, det är illa.

Men jag tror vändningen kommer inom ett decennium.

Svensken tittar allt mer på skattesedeln med världens högsta skatteuttag och frågar sig vad man får för pengarna.

En stor finansieringsreform kommer snart inom sverige där allt utom kärnverksamhet kommer rensas bort från det allmänna.

Lagar och regler kommer också stramas åt till västerländskt standard.

Jag tror det kan bli bra.
Nej jag tror att du har fel. Om jag ser till mitt eget liv och hot jag mottagit så finns en röd tråd genom det och den berör vården av ungdomar.

Av det skälet misstänker jag att det vi nu ser är följderna av vård av unga kriminella för 20-25 år sedan och nätverk som byggts upp mycket långt bak i tiden mellan killar.

Uppsala är som exempel extremt viktigt isåfall eftersom de kriminella skickats dit systematiskt och byggt upp olika kontakter med varandra, konflikter och affärsband.

Det kanske skulle kunna förklara våldet som skett här under 2023. Dvs var de här killarna var 2000 (jag har inte en aning om den där räven suttit på hem eller så).

Om jag har rätt är de grabbar vi idag skickar in i hem, morgondagens utmaningar som blir större än de vi står med idag.

Jag har sagt i många år att vården måste ändras och det förebyggande arbetet intensifieras med åtgärder såsom fotbojor etcetera. Men politikerna kommer inte ta tag i det eftersom det inte ger röster idag.

De här människorna behöver kartläggas sedan lång tid bakåt. Vi behöver kartläggningar rörande alla HVB-hem och SiS osv. De som är intagna idag, de som var det för 10 år sedan men även 20 år sedan. Även kartläggning kring personal och andra som arbetar inom vård.
Citera
2023-09-13, 15:03
Medlem
Orjisols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hanenhen
Det som är märkligt är att just detta tagits upp i tidigare trådar, men reaktionen har varit överraskande svagt.

Bara det säger en del om hur svensken bryr sej om sitt land. Dessutom har vi personer som i princip förnekar allt av någon outgrundlig anledning..

Tidigare generationer byggde upp ett land som blev otroligt framgångsrikt på i stort sett alla plan.

Vi skapade flera biltillverkare, En framgångsrik industri. Möbelföretag, blev framgångsrika inom medicin och biotech. Ja listan kan i princip göras hur lång som helst. Öven inom idrott gar vi varit otroligt bra inom väldigt många sportgrenar.

Men sen dök Palme upp.. en i mina ögon den förste riktiga flrrädaren i landet. Han tycjte inte om monarki, ville få bort kungen, men värst av allt, han vilke glra Sverige mångkulturellt.

Sagt och gjort, i januari 1975 klubbades detta igenom i riksdagen.
Sedan den dagen påbörjades en förändring i Sverige. De första tio åren märktes inte så mycket, men det var som en snöbollseffekt. Hur längre ner i branten, desto större blev den.

Media tillsammans med fega politiker som inte vågade protestera har idag satt landet i en sjunkande skuta.

"-Vi såg det inte komma".....

Ansvar och konsekvenstänk har aldrig funnits i dessa curlade södemalmsbor samt en stor del av befolkningen som aldrig brytt sej om sitt land.

Med facit i hand har vi framöver enorma problem att ta tag i.

Bara en sån sak om hur energipriset kommer påverka ekonomin för gemene man i vinter, och antagligen flera vintrar framöver. Allt på grund av inkompetenta politiker. Bara en av hundratals problem att lösa.

Men jag tror inte dumsvennen kommer reagera förrän landet fullständigt stpr i brand. Man åker till systemet på fredagen och köper sej lite kärlek för att fly verkligheten...
Sluta med din historie-revisionism. Det var en ENIG riksdag som klubbade igenom beslutet. Hade det inte kommit från Palme hade det kommit från någon annan högerledare.
Citera
2023-09-13, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LookWhosBack
Gillar inte riktigt detta argument även om jag ser din poäng. Lite som att "hur illa kan det vara, det har ju inte drabbat mig?". Klart det finns delar av Sverige som plats och samhälle som fungerar väl, men egentligen så borde ju inget av det existera.

Lite som alla sjukdomar vi har idag, typ ingen är helt frisk längre. Säger inte att Liv och hälsa var "bättre förr" men det går ju inte att se förbi att andelen av befolkningen som drabbas av obotliga sjukdomar, något kroniskt osv är onormalt stort. Även här så borde ju inte mängden av vissa sjukdomar existera överhuvudet taget, betyder ju dock fortfarande inte att samhället "kollapsar".

Någonstans kan man väl även anse att detta är just vad samhällskollaps är. Om Staten verkligen hade haft full kontroll varför händer då allt? Om Polisen verkligen har våldsmonopol varför ser det då ut som det gör? Lite som en spricka i en damm, lite först sedan kommer allt i ett svep.. kanske?

Ingen kritik emot dig, bara min åsikt/tankegång.

Mer och mer bevis för att autoimmuna systemiska sjukdommar ökat drastiskt dom senaste 20 åren och enormt dom senaste två åren. Konstanta boosters som orsakar cytokinstormer och utlöser autoimmuna sjukdommar, om 10 år kommer 5 av 10 personer ha en/flera autoimmuna sjukdommar. Det har redan nått siffrorna 1 av 10 diagnostiserade med autoimmun sjukdom.
Citera
2023-09-13, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IvanDroppa
Mer och mer bevis för att autoimmuna systemiska sjukdommar ökat drastiskt dom senaste 20 åren och enormt dom senaste två åren. Konstanta boosters som orsakar cytokinstormer och utlöser autoimmuna sjukdommar, om 10 år kommer 5 av 10 personer ha en/flera autoimmuna sjukdommar. Det har redan nått siffrorna 1 av 10 diagnostiserade med autoimmun sjukdom.
Jisses. Fattar du inte att du är en extrem lågpanna?
Att autoimmuna sjukdomar skulle ha en utveckling på 500 procent under kort tid . Tror du på det själv?
Citera
2023-09-13, 15:30
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Orjisol
Sluta med din historie-revisionism. Det var en ENIG riksdag som klubbade igenom beslutet. Hade det inte kommit från Palme hade det kommit från någon annan högerledare.
Din Expopajas!

Läser du historien (utan att den vinklas..) var det ett fåtal mångkulturivrare som vurmade för deta med påtryckningar, speciellt efter 1968 då Palme läst och lärt känna Swartz som var en ivrig debattör för att landet skulle bli mångkulturellt.

Man lyckades få med sej en majoritet (inte alla) i den då Socialdemokratiska regeringen. Detta då man bl.annat vinklat det hela och främst talat om att det handlade om olika "minoriteter" som skulle få likvärdiga villkor.

Intressant i det hela är att Swartz 1982 i enbintervju berättade att detta var hans sämsta beslut någonsin.
Han hade (redan då) insett konsekvenserna av detta..

Länkar med riksdagens proposition:

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://www.riksdagen.se/sv/dokument-och-lagar/dokument/proposition/regeringens-proposition-om-riktlinjer-for_fy0326/&ved=2ahUKEwiKo6SM1qeBAxXEQ_EDHb76BW4QFnoECB8QAQ&u sg=AOvVaw0LUwiPUHlXhnHf99uFJWzW
Citera
2023-09-13, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonte400
Att autoimmuna sjukdomar skulle ha en utveckling på 500 procent under kort tid . Tror du på det själv?
Absolut. Vi får väl se
Citera
2023-09-13, 15:36
Medlem
TeamAbruptos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul
Börjar ekonomin att vika ja då blir det åka av. Hittills har Sverige klarat sig med sin upplåsta bostadsbubbla, nollränta och relativt låg arbetslöshet trots kaos i andra områden och sektorer. Brister det ekonomiskt så hamnar vi i ett annat mycket allvarligare läge. Medelklassen har länge kunnat låtsas som om problemen inte finns och fortsätta med sin bostadskarriär, köksrenoveringar och golfresor. Kraschar det så blir det underhållande.

Exakt. Problem har synts för alla men man har kunnat ignorera dem iaf så har de som tror att de är lite bättre än arbetarklassen kunnat göra det. Status är ju något som svensken kunnat döda för och genom att intala sig själv att massinvandringen av främmande raser kommer gynna oss trots våldtäkterna, trots förnedringsrånen, trots terrordåden så har man enkelt kunna distansera sig från den dumma, korkade, inskränkta arbetarklassen som röstat på SD i större utsträckning.

Men när man nu kommer behöva se om sitt eget hus så undrar jag hur många som kommer hålla fast vid "öppna era hjärtan", "mitt Europa bygger inga murar" och "allas lika värde"? Det kommer bli intressant att se samtidigt som zigenare får fortsätta att gå till tandläkaren för 50:-

Citat:
Appropå värnplikt och försvara landet. I ett hyperindividualiserat och sekulariserat land som Sverige där man även gått hårt åt mot befolkning med kulturmarxsism, postmodernitet och identitetspolitik är viljan att försvar något annat än sig själv och sina närmaste i det närmaste obefintlig.

Jag skulle kunna försvara svenskar dvs mitt eget folk. Jag kan sträcka mig så långt att jag kan gå ut i krig för andra skandinaver och germaner men jag skulle ju aldrig vilja dö/döda för att Ahmed, Khalil, Mustafa och Mohammed ska kunna sitta och jäsa i någon förort i vårt land. På så vis är ju Sverige som nation helt förstört.

Och vad har folk räknat med när vi under många år har hört att vita män är onda? Kulturmarxisterna får nu lov att skydda sin egen skapelse bäst de vill.
Citera
2023-09-13, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonte400
Om du inte är insatt i autoimmuna sjukdommar och hur dom utlöses så kan jag förstå din skeptiska attityd, däremot inte din översittarstil gällande immunsystemet som du inte har koll på, icke sant? Vad vet du om autoimmuna sjukdommar? Vad vet du om inflammation? Forska lite unge vän.
Senast redigerad av IvanDroppa 2023-09-13 kl. 15:43.
Citera
2023-09-13, 15:39
Medlem
gronagubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xxxgirls
Ta er ut på eran gata , öppna ögonen så ser ni att det är värre än vad media visar , människor skiter i lagar och jungelns lagar gäller för överlevnad nu

så det kommer bli värre garanterat , då polis och politiker kommer aldrig att lösa detta som växt fram under lång tid nu , sverige , landet utan återvändå rätt ner i avgrunden .

Å svenne banan sitter nöjd

DEt är jävligt illa minst ekonomisk tillväxt i europa / flera länder vägra växla inn svenska kronan mm

här är en video som beskriver svenskarnas väg till total fattigdom

https://youtu.be/OuGudjHnw0U?si=RI1WNrbNpfnifBiZ
Citera
2023-09-13, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gronagubben
DEt är jävligt illa minst ekonomisk tillväxt i europa / flera länder vägra växla inn svenska kronan mm

här är en video som beskriver svenskarnas väg till total fattigdom

https://youtu.be/OuGudjHnw0U?si=RI1WNrbNpfnifBiZ

Jo vet , och det kommer bli värre fort nu
Citera
2023-09-13, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul
Det kan bli mycket värre. Räds ej att stirra ner i avgrunden ty avgrunden stirrar tillbaka. Var vid gott mod, vi lever i ett fantastiskt paradis jämfört med hur det kommer att vara om 10 år. Passa på att njut av tillvaron.

Så är det. Nu, 2023 är det ett nytt fenomen att de olika kriminella gängen som kontrollerar stor del av landet börjat mörda 13, 14 och 15 åringar och att de mördar rivalers föräldrar bara för att de kan.

Innan 2033 kommer många nya, värre fenomen göra sin debut. (Tänk mexikanska karteller och mondo, gore och bizarre)

Nu 2023 är home invasions fortfarande något som man bara läser om i tidningen för de flesta. 2033 kommer större delen av medelklassen antingen känna någon eller själv ha varit med om att några av lottovinsterna från 2015 helt enkelt gått in i huset, dagtid, tagit vad de vill ha (inklusive dottern om en sådan finns) samt torterat mannen i huset tills han fört över alla sina pengar till deras konton.

Nu 2023 talas de om white flight. 2033 kommer ganska stor procentandel av svenskarna ha lämnat landet.

Nu 2023 äger kriminella grupperingar kiosker, frisörsalonger, restauranger... 2033 kontrollerar de stora företag och riksdagspolitiker jobbar öppet åt dem.

Och på tal om politik. Heter statministern Mohammed om 10 år? Inte alls omöjligt..

Så ja, dagens eländiga 2023 är mycket riktigt ett paradis jämfört med det som kommer. Utvecklingen går nog inte att vända.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in