2023-09-13, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Så är det. Nu, 2023 är det ett nytt fenomen att de olika kriminella gängen som kontrollerar stor del av landet börjat mörda 13, 14 och 15 åringar och att de mördar rivalers föräldrar bara för att de kan.

Innan 2033 kommer många nya, värre fenomen göra sin debut. (Tänk mexikanska karteller och mondo, gore och bizarre)

Nu 2023 är home invasions fortfarande något som man bara läser om i tidningen för de flesta. 2033 kommer större delen av medelklassen antingen känna någon eller själv ha varit med om att några av lottovinsterna från 2015 helt enkelt gått in i huset, dagtid, tagit vad de vill ha (inklusive dottern om en sådan finns) samt torterat mannen i huset tills han fört över alla sina pengar till deras konton.

Nu 2023 talas de om white flight. 2033 kommer ganska stor procentandel av svenskarna ha lämnat landet.

Nu 2023 äger kriminella grupperingar kiosker, frisörsalonger, restauranger... 2033 kontrollerar de stora företag och riksdagspolitiker jobbar öppet åt dem.

Och på tal om politik. Heter statministern Mohammed om 10 år? Inte alls omöjligt..

Så ja, dagens eländiga 2023 är mycket riktigt ett paradis jämfört med det som kommer. Utvecklingen går nog inte att vända.
Det en liten del som drabbas ändå?
Citera
2023-09-13, 17:10
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonte400
Absolut ingenting går Sveriges längre. Listan kan göras hur lång som helst. Allt blir successivt sämre.

Välfärden är urholkad. A-kassa, sjukkassa och pensioner var bara några årtionden bort nästan i paritet med en löntagare. Skola, sjukvård, tandläkare fanns också till dig. Trygga gator, en polis som kom om du ringde larmnumret.

Idag är det totalt fritt fall. Socialförsäkringarna är nedkörda i europeisk botten. Svenska lönerna halkar efter allt mer. Skolan!! Sjukvården!!!
Polisen, ja det står och skickar bilder på instagram!!!

Internationellt har ingen förtroende för Sverige. Skitvaluta. Räntorna stiger och vi är bara i början på en bostadskrasch som heter duga. Priserna på bostäder kan sjunka ned mot 30-40 enl flera experter.
Finns inget samhörighet kvar. Inget engagemang. När Sverige förlorar i fotboll är ingen ledsen längre. Nationskänslan är borta. Folk röstar fortfarande på att hårfrisörskan från Angered och Linda Skugge är en förebild för många.

Dekadens, bidragsfesten, når nu snart sitt slut. Vi rasar som nation på varje lista som en sten mot Östersjöns botten. Sverige ett dåtidens land förstört av feminism, pk och ryggdunkning.

Har ni verkligen framtidstro för detta land? Eller är det helt kört nu?
Vi har blivit som en mindre delstat i USA's fattigare delar. Välkommen till misären.
Citera
2023-09-13, 17:15
Medlem
Riktigt illa är det. Det är fan krig i våra städer och militären har inte ens mage att gå in o hjälpa polisen o blåljuspersonal som står i frontlinjen i kriget.. ett skämt till militär!

Men något positivt är att nuvarande regering direkt börjat med åtgärder som ska rädda landet. Det kommer dock ta tid, så ha tålamod.
Citera
2023-09-13, 17:43
Medlem
TokayGecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezity
Riktigt illa är det. Det är fan krig i våra städer och militären har inte ens mage att gå in o hjälpa polisen o blåljuspersonal som står i frontlinjen i kriget.. ett skämt till militär!

Men något positivt är att nuvarande regering direkt börjat med åtgärder som ska rädda landet. Det kommer dock ta tid, så ha tålamod.

Kan du totalglömma, hade man lagt lika mycket pengar på att motverka dagens problem som man lägger på att gå med i en krigsallians som inte behövs hade jag trott dig.

Glöm ej heller att det är nuvarande ledande partiet (M) som påbörjade detta förfall, sedan cementerades allt av S med svans. Samma skit oavsett vem som sitter vid makten. Planen har funnits där länge och verkställs oavsett vem som äger "makten".

Sverige är bortom räddningen, fly den som kan.
Citera
2023-09-13, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ezity

Ditt parti är ett parti som "Målar fan på väggen".
Du tänker att militära bandvagnar skulle ha rullat in i Rosengård och dela ut lite "Bosnisk massage" till bråkande ungdomar. När det brann där nyligen. Dom själva börjar ju inse att våldet där var ett misstag! Militären har inget med vår brottsbekämpning att göra.
Problemet just nu verkar vara 100 personer och i Sverige finns det nästan 11 miljoner människor.
Omkring 30 000 personer ingår i kriminella gäng i Sverige, enligt justitieminister Gunnar Strömmer (M).
Polisen borde titta bort eller sätta dessa smågrabbar i riktiga fängelser.
Glöm HVB och SIS-hem för dessa "barn".
Citera
2023-09-13, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
Läser man här - särskilt om invandring - så är läget i landet alldeles förfärligt. Muslimister, kuturmarxister och postmodernister (och flera andra -ister) sägs ha landet i ett järngrepp som bara blir hårdare för varje dag.

Ytterlighetshögern menar att allt väsentligt har kollapsat eller är på god väg att göra det. Men vem tar dessa fascistoida källar-dwellers utfästelser på fullt allvar?

Ändå rankas Sverige som ett av världens bästa länder. Frågan är vilket som egentligen är bäst - kanske är det Sverige. Vad innebär det egentligen när ett land är "bra", är det något som man som medborgare märker?
"Fascistoida"? Ni kommunister kan bara hålla käften, isolerar man sig från problemen ser man dem ju såklart inte. Idiot
Citera
2023-09-13, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blaska
Sitter man här på flashback bland alla alarmister är nog allting kört. Men ute i landet tycker jag det känns helt ok.
Saker och ting har gått upp i pris. Kronan är lite svagare.
Ingenting som påverkar mig i någon större utsträckning.

Mycket är skit och det kommer bli värre innan det blir bättre. Men att landet kommer brinna ner tror jag är lite väl mycket fantasier.
Tycker snarare tvärtom. Gå ut på stan. Medelstora städer där bland barn och unga en majoritet ofta är blattar, beter dig otrevligt och har asocialt beteende. Svenskarna pratar rinkebysvenska. Ska dessa vara framtidens fysiker och forskare?!
Citera
2023-09-13, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IvanDroppa
Absolut. Vi får väl se
Jag arbetar själv inom sjukvård. Visst finns det en progressiv utveckling inom vissa autoimmuna sjukdomar. Vi pratar då kanske om 0.5 procent på ett år, kanske 5 procent på 10 år. I extrema fall. 500 procent. Nä du har nog sett för mycket Jurassic park
Citera
2023-09-13, 19:42
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TeamAbrupto
Exakt. Problem har synts för alla men man har kunnat ignorera dem iaf så har de som tror att de är lite bättre än arbetarklassen kunnat göra det. Status är ju något som svensken kunnat döda för och genom att intala sig själv att massinvandringen av främmande raser kommer gynna oss trots våldtäkterna, trots förnedringsrånen, trots terrordåden så har man enkelt kunna distansera sig från den dumma, korkade, inskränkta arbetarklassen som röstat på SD i större utsträckning.

Men när man nu kommer behöva se om sitt eget hus så undrar jag hur många som kommer hålla fast vid "öppna era hjärtan", "mitt Europa bygger inga murar" och "allas lika värde"? Det kommer bli intressant att se samtidigt som zigenare får fortsätta att gå till tandläkaren för 50:-

Jag skulle kunna försvara svenskar dvs mitt eget folk. Jag kan sträcka mig så långt att jag kan gå ut i krig för andra skandinaver och germaner men jag skulle ju aldrig vilja dö/döda för att Ahmed, Khalil, Mustafa och Mohammed ska kunna sitta och jäsa i någon förort i vårt land. På så vis är ju Sverige som nation helt förstört.

Och vad har folk räknat med när vi under många år har hört att vita män är onda? Kulturmarxisterna får nu lov att skydda sin egen skapelse bäst de vill.

Eller hur! Varför ska de föraktade helt plötsligt ställa upp?
Citera
2023-09-13, 19:46
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
Läser man här - särskilt om invandring - så är läget i landet alldeles förfärligt. Muslimister, kuturmarxister och postmodernister (och flera andra -ister) sägs ha landet i ett järngrepp som bara blir hårdare för varje dag.

Ytterlighetshögern menar att allt väsentligt har kollapsat eller är på god väg att göra det. Men vem tar dessa fascistoida källar-dwellers utfästelser på fullt allvar?

Ändå rankas Sverige som ett av världens bästa länder. Frågan är vilket som egentligen är bäst - kanske är det Sverige. Vad innebär det egentligen när ett land är "bra", är det något som man som medborgare märker?

Jovisst Sverige är fortfarande ett bra land att leva i för de allra flesta. Fortfarande, men vi faller hårt nu från låt vara en hög nivå. Frågan är om det är Sveriges förtjänst att vi fortfarande tillhör toppligan eller är det konkurrensen som är så värdelös?
Citera
2023-09-13, 19:48
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Så är det. Nu, 2023 är det ett nytt fenomen att de olika kriminella gängen som kontrollerar stor del av landet börjat mörda 13, 14 och 15 åringar och att de mördar rivalers föräldrar bara för att de kan.

Innan 2033 kommer många nya, värre fenomen göra sin debut. (Tänk mexikanska karteller och mondo, gore och bizarre)

Nu 2023 är home invasions fortfarande något som man bara läser om i tidningen för de flesta. 2033 kommer större delen av medelklassen antingen känna någon eller själv ha varit med om att några av lottovinsterna från 2015 helt enkelt gått in i huset, dagtid, tagit vad de vill ha (inklusive dottern om en sådan finns) samt torterat mannen i huset tills han fört över alla sina pengar till deras konton.

Nu 2023 talas de om white flight. 2033 kommer ganska stor procentandel av svenskarna ha lämnat landet.

Nu 2023 äger kriminella grupperingar kiosker, frisörsalonger, restauranger... 2033 kontrollerar de stora företag och riksdagspolitiker jobbar öppet åt dem.

Och på tal om politik. Heter statministern Mohammed om 10 år? Inte alls omöjligt..

Så ja, dagens eländiga 2023 är mycket riktigt ett paradis jämfört med det som kommer. Utvecklingen går nog inte att vända.

Exakt fallhöjden är väldigt hög här och det kan bli MYCKET sämre innan det kanske möjligen kan bli bättre.
Citera
2023-09-13, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonte400
Absolut ingenting går Sveriges längre. Listan kan göras hur lång som helst. Allt blir successivt sämre.

Välfärden är urholkad. A-kassa, sjukkassa och pensioner var bara några årtionden bort nästan i paritet med en löntagare. Skola, sjukvård, tandläkare fanns också till dig. Trygga gator, en polis som kom om du ringde larmnumret.

Idag är det totalt fritt fall. Socialförsäkringarna är nedkörda i europeisk botten. Svenska lönerna halkar efter allt mer. Skolan!! Sjukvården!!!
Polisen, ja det står och skickar bilder på instagram!!!

Internationellt har ingen förtroende för Sverige. Skitvaluta. Räntorna stiger och vi är bara i början på en bostadskrasch som heter duga. Priserna på bostäder kan sjunka ned mot 30-40 enl flera experter.
Finns inget samhörighet kvar. Inget engagemang. När Sverige förlorar i fotboll är ingen ledsen längre. Nationskänslan är borta. Folk röstar fortfarande på att hårfrisörskan från Angered och Linda Skugge är en förebild för många.

Dekadens, bidragsfesten, når nu snart sitt slut. Vi rasar som nation på varje lista som en sten mot Östersjöns botten. Sverige ett dåtidens land förstört av feminism, pk och ryggdunkning.

Har ni verkligen framtidstro för detta land? Eller är det helt kört nu?
I socialförsäkringarna ingår A-kassa, pensioner och sjukkassan jag gått på i mer än tio år.
Detta ÄR försäkringar som vi betalar till genom löneökningar vi förhandlade bort och i stället lade i ett försäkringssystem som betalades in via arbetsgivaravgifter.
Nu kommer tvisten du och många här kommer ogilla.
Moderata regeringar har urholkat vårt fungerande system där man först började uppmuntra eget sparande och privata försäkringar. Väljarna gick på skiten.
Dråpslaget kom med den Moderatledda Alliansen där man med hjälp av retorik fick den korkade valmanskåren att tro att pengarna vi betalade till försäkringarna bara var bidrag och så var drevet igång där försäkringstagarna blev bidragstagare av sina egna pengar.
Räkna med mer försämringar då de sedan länge snott våra arbetsgivaravgifter till annat. Dvs, våra pengar har de tagit eftersom vårt sparande var fula bidrag och nästa steg är då självklart att mer måste strypas av våra pengar för att motverka Islam.
Själv har jag det riktigt bra och min pension är inte långt bort. En pension som är tryggad så numer skiter jag i detta. De yngre som röstat på hatapartierna kommer bli gamla och sjuka och då ber jag dem ödmjukast att hålla käften och betala in till bidragen de bett om att inte få.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in