Citat:
Ursprungligen postat av
jonte400
Absolut ingenting går Sveriges längre. Listan kan göras hur lång som helst. Allt blir successivt sämre.
Välfärden är urholkad. A-kassa, sjukkassa och pensioner var bara några årtionden bort nästan i paritet med en löntagare. Skola, sjukvård, tandläkare fanns också till dig. Trygga gator, en polis som kom om du ringde larmnumret.
Idag är det totalt fritt fall. Socialförsäkringarna är nedkörda i europeisk botten. Svenska lönerna halkar efter allt mer. Skolan!! Sjukvården!!!
Polisen, ja det står och skickar bilder på instagram!!!
Internationellt har ingen förtroende för Sverige. Skitvaluta. Räntorna stiger och vi är bara i början på en bostadskrasch som heter duga. Priserna på bostäder kan sjunka ned mot 30-40 enl flera experter.
Finns inget samhörighet kvar. Inget engagemang. När Sverige förlorar i fotboll är ingen ledsen längre. Nationskänslan är borta. Folk röstar fortfarande på att hårfrisörskan från Angered och Linda Skugge är en förebild för många.
Dekadens, bidragsfesten, når nu snart sitt slut. Vi rasar som nation på varje lista som en sten mot Östersjöns botten. Sverige ett dåtidens land förstört av feminism, pk och ryggdunkning.
Har ni verkligen framtidstro för detta land? Eller är det helt kört nu?
I socialförsäkringarna ingår A-kassa, pensioner och sjukkassan jag gått på i mer än tio år.
Detta ÄR försäkringar som vi betalar till genom löneökningar vi förhandlade bort och i stället lade i ett försäkringssystem som betalades in via arbetsgivaravgifter.
Nu kommer tvisten du och många här kommer ogilla.
Moderata regeringar har urholkat vårt fungerande system där man först började uppmuntra eget sparande och privata försäkringar. Väljarna gick på skiten.
Dråpslaget kom med den Moderatledda Alliansen där man med hjälp av retorik fick den korkade valmanskåren att tro att pengarna vi betalade till försäkringarna bara var bidrag och så var drevet igång där försäkringstagarna blev bidragstagare av sina egna pengar.
Räkna med mer försämringar då de sedan länge snott våra arbetsgivaravgifter till annat. Dvs, våra pengar har de tagit eftersom vårt sparande var fula bidrag och nästa steg är då självklart att mer måste strypas av våra pengar för att motverka Islam.
Själv har jag det riktigt bra och min pension är inte långt bort. En pension som är tryggad så numer skiter jag i detta. De yngre som röstat på hatapartierna kommer bli gamla och sjuka och då ber jag dem ödmjukast att hålla käften och betala in till bidragen de bett om att inte få.