Citat:
Ursprungligen postat av
Blaska
Sitter man här på flashback bland alla alarmister är nog allting kört. Men ute i landet tycker jag det känns helt ok.
Saker och ting har gått upp i pris. Kronan är lite svagare.
Ingenting som påverkar mig i någon större utsträckning.
Mycket är skit och det kommer bli värre innan det blir bättre. Men att landet kommer brinna ner tror jag är lite väl mycket fantasier.
Gillar inte riktigt detta argument även om jag ser din poäng. Lite som att "hur illa kan det vara, det har ju inte drabbat mig?". Klart det finns delar av Sverige som plats och samhälle som fungerar väl, men egentligen så borde ju inget av det existera.
Lite som alla sjukdomar vi har idag, typ ingen är helt frisk längre. Säger inte att Liv och hälsa var "bättre förr" men det går ju inte att se förbi att andelen av befolkningen som drabbas av obotliga sjukdomar, något kroniskt osv är onormalt stort. Även här så borde ju inte mängden av vissa sjukdomar existera överhuvudet taget, betyder ju dock fortfarande inte att samhället "kollapsar".
Någonstans kan man väl även anse att detta är just vad samhällskollaps är. Om Staten verkligen hade haft full kontroll varför händer då allt? Om Polisen verkligen har våldsmonopol varför ser det då ut som det gör? Lite som en spricka i en damm, lite först sedan kommer allt i ett svep.. kanske?
Ingen kritik emot dig, bara min åsikt/tankegång.