Citat:
Ursprungligen postat av
Chepo
Mest sannolika ersättarna till Janne:
Kul och ambitiös genomgång
Men fel till stora delar. Hur PK förbundet än vill vara så anställer de inte en kvinna i dagsläget, och definitivt inte en 63-åring. Det här med åldersdiskriminering är ju för övrigt något som inte omfattas av PK, varken i fotbollen eller samhället i stort. Det är fritt fram att håna/rata/säga att nån är för gammal för ett uppdrag. Så Torbjörn, Roland och Håkan faller alla för åldersstrecket, om inte annat.
Vill man vara PK är väl Poya Asbaghi det rätta valet. Invandrarbakgrund, konstigt namn och ung därtill. Självklart hade det varit önskvärt att han haft större meriter som tränare, men han lyckades ju bli förbundskapten för U21-landslaget redan för flera år sen, så varför inte?
Rikard Norling vore en mardröm. Han beter sig ju minst sagt underligt emellanåt och skulle inte funka i rollen. Tony Gustavsson har jag aldrig gillat, han känns falsk på nåt sätt. Opportunist och snackare, precis som ordförande Reinfeldt. Men han är nog en tänkbar kandidat, erfaren men inte alltför gammal.
Vem borde det bli, då? Jag vet inte. Kanske är det dags för "ett utländskt namn", och inte mig emot. Men vem? Svårt att säga, men Potter borde väl åtminstone få frågan.