2023-09-10, 09:13
Medlem
Brottargalnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Yes men som nån skrev på kimura.se så hade det kunnat skötas digitalt idag,verkar varit strul ofta detta kort e på vift enligt fcr egna podd. Ser jäkligt dåligt ut för fcr i vilket fall som tycker jag.sämdes ändo på ufc appen

Nu arrangerar jag visserligen inga galor men aldrig för någon av de olika klubbarna som jag tränat på har tävlingskortet varit några problem. I värsta fall har någon glömt att hämta ut sitt kort efter galan och fått det hemskickat på posten någon vecka senare. En gång för typ 15 år sedan var det en person som fick rätt uppgifter på kortet men bilden var på någon annan person.
Citera
2023-09-12, 14:08
Avstängd
Sagodjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matsu-san
Det var den UFC stinten för Anton The Pleasure Turkalj...
Knockad och förnedrad inför Tyson Pedros hemmafans...
Inget mer pleasure och tre raka förluster...
Svensk mma suger ...

det är svårt när hela världen tränar mma.
Citera
2023-09-12, 17:28
Medlem
Citat:
Det var den UFC stinten för Anton The Pleasure Turkalj...
Knockad och förnedrad inför Tyson Pedros hemmafans...
Inget mer pleasure och tre raka förluster...
Svensk mma suger ...
Det enda som suger med svensk MMA är avsaknaden av en stark brottningskultur att luta sig mot som bas.

Svenska MMA utövare kan ofta vara riktigt habila strikers men kvaliteten på just brottningen och även mer avancerad grappling lämnar mycket övrigt att önska om man jämför med tex USA och det forna öst.

Svenska proffs kan visa ett fint stående game men när de ställs mot världseliten där många utövare kommer ifrån länder med stark brottningstradition osv så blir det jobbigt snabbt.

Det är inte unikt för just Sverige utan även en del andra länder som producerar massor av bra strikers men kassa brottare och folk med begränsad förståelse för grappling.

Sedan så har de flesta svenska proffsen Sverige som bas och det enda teamet vi har i Sverige som ändå är hyfs ur internationell synvinkel ät Allstars.

Ytterst få migrerar till andra länder typ USA för att utvecklas eller håller långa campa utomlands för att träna med världseliten inför match.

Alexander Gustavsson tex var ju bara en endimensionell striker innan han blev utbrottad och förnedrad av Phil Davis och gjorde det rätta dvs åkte över till USA, började träna med Phil på Team Alliance för att bli en komplett MMA fighter och höll långa camps utomlands.

Sedan slutade han med allt detta, var med och grundade Allstars istället och sedan så gick det bara utför.

Phannie Kianzad är ett bra exempel också fin striking men kass brottning och mark och tränar såvitt jag vet med Sverige som bas. Hon har tagit sig långt men nu tar det stopp pga att de som är rankade ovan henne har riktigt habil brottning och grappling.

Lina Länsberg innan pensionen samma sak toppklass striker men vad hjälper det om man blir sönderbrottad.

Enda undantaget som är aktiv på UFC nivå just nu är ju Khamzat men han har brottats ett helt liv och som bästa merit kommit trea på det ryska juniormästerskapet vilket är en riktigt fin merit och sedan haft lekstuga med det fåtal svenska fristilsbrottare som finns och vunnit SM tre ggr.

Ska bli intressant att se hur Josefine Knutsson presterar nästa vecka i UFC som också i grund och botten är en striker.
Senast redigerad av WhiskeyTango84 2023-09-12 kl. 17:32.
Citera
2023-09-12, 20:20
Medlem
Brottargalnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Det enda som suger med svensk MMA är avsaknaden av en stark brottningskultur att luta sig mot som bas.

Svenska MMA utövare kan ofta vara riktigt habila strikers men kvaliteten på just brottningen och även mer avancerad grappling lämnar mycket övrigt att önska om man jämför med tex USA och det forna öst.

Ja, Sverige är ändå ingen dålig brottarnation men tyvärr finns det inga stora kopplingar mellan brottningen och MMAn i Sverige. Likaså är det inte många duktiga brottare som visar något intresse för MMA.

I Sverige är MMA= Thaiboxning + BJJ, lite så som MMA-världen såg ut 2005. Brottningen saknas tyvärr.

Citat:
Phannie Kianzad är ett bra exempel också fin striking men kass brottning och mark och tränar såvitt jag vet med Sverige som bas. Hon har tagit sig långt men nu tar det stopp pga att de som är rankade ovan henne har riktigt habil brottning och grappling.

Kommer från Kaisho, hon och Mats Nilsson körde mycket på Rumble i Köpenhamn också. Ändå rätt så imponerande att de lyckades skapa två UFC-fighters.
Citera
2023-09-12, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brottargalning
Kommer från Kaisho, hon och Mats Nilsson körde mycket på Rumble i Köpenhamn också. Ändå rätt så imponerande att de lyckades skapa två UFC-fighters.

Mats Nilsson ja det var inte igår han fightades i UFC direkt, misstänker starkt att han la handskarna på hyllan för längesedan.

Pannie har varit kul att följa genom åren då jag minns hennes första matcher ifrån Shootfightingtiden och när hon tävlade SM i Shootfigthing som väldigt ung på den tiden när amatör MMA inte ens existerade i Sverige.
Citera
2023-09-12, 21:34
Medlem
Brottargalnings avatar
Citat:
Mats Nilsson ja det var inte igår han fightades i UFC direkt, misstänker starkt att han la handskarna på hyllan för längesedan.

Pannie har varit kul att följa genom åren då jag minns hennes första matcher ifrån Shootfightingtiden och när hon tävlade SM i Shootfigthing som väldigt ung på den tiden när amatör MMA inte ens existerade i Sverige.

Ja, nu jävlar snackar vi old school. Första minnet med Pannie var när jag gick min första shootfight match, då höll hon mitsar åt några Kaisho fighters som gick på samma gala. Mats var också med på ett hörn i någons hörna, då kände man igen honom från the zone som var nytt. Samma gala fick jag möta en skåning som hade Martin Svensson i sin ringhörna, det jag kommer ihåg mest var att Svensson var lika stor som mig, som också hade bantat ner till matchvikt och ändå tävlade han hela två viktklasser under.
Citera
2023-09-15, 01:03
Medlem
Skriver här eftersom Martin Fouda Afana Bipouna är halvkänd i MMA-världen trots att han 42 bast och jämt förlorar. Har en vän som hade en relation med honom och han verkar helt sick i huvudet.
Han försökte göra henne gravid, ville gifta sig med henne osv trots att han sambo och flera barn som han dolde helt.
Han var också väldigt manipulativ och lurade henne och hennes mamma på pengar som skulle skänkas till fattiga barn i Kamerun där han är född om jag inte minns fel. Istället behöll han det själv. Det sista är jag inte säker på, men ganska.
Han är också labil och har en del tidigare domar, som han skröt om enligt min kompis. Någon var misshandel och gick i fotboja.
Han har utsatt henne för psykisk misshandel, haft vredesutbrott osv som gör att hon är ganska nedbruten.
Nån mer som har info om honom eller haft med honom att göra både privat och mma-sammanhang.
Citera
2023-09-15, 22:12
Medlem
Brottargalnings avatar
Papy Abedi vs Rickard Nordstrand är en match jag aldrig skulle kunna föreställa mig men det ser ut att bli verklighet på nästa Superior Challenge. Svårt att veta hur formen är på någon av dom då ingen av dom har gått match på nästan tio år. Utöver det skulle jag nog tippa Nordstrand som vinnare, Abedi har visserligen en judo-bakgrund men det är något vi sällan ser mer än att han använder det för att hålla matcherna stående, vilket blir Nordstrands hemmaplan.

Värt att notera är att Albrektsson är inbokad för match på galan, Bellator ryktas ju vara på väg att bli uppköpta av PFL och det är många fighters som t.ex. MVP som inte längre är en del av organisationen. Detta spär bara på ryktena.
Citera
2023-09-16, 23:27
Medlem
Matsu-sans avatar
Nordstrand? Är inte han typ 50?😄
Citera
2023-09-16, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brottargalning
Papy Abedi vs Rickard Nordstrand är en match jag aldrig skulle kunna föreställa mig men det ser ut att bli verklighet på nästa Superior Challenge. Svårt att veta hur formen är på någon av dom då ingen av dom har gått match på nästan tio år. Utöver det skulle jag nog tippa Nordstrand som vinnare, Abedi har visserligen en judo-bakgrund men det är något vi sällan ser mer än att han använder det för att hålla matcherna stående, vilket blir Nordstrands hemmaplan.

Värt att notera är att Albrektsson är inbokad för match på galan, Bellator ryktas ju vara på väg att bli uppköpta av PFL och det är många fighters som t.ex. MVP som inte längre är en del av organisationen. Detta spär bara på ryktena.
Nu pratar vi oldschool det var inte igår Papy hade UFC kontrakt direkt och Nordstrand var en stående gud på sin tid.

Har aldrig gillat Papy direkt men älskade se Nordstrand fightas när han var på topp.

Intressant att se hur Nordstrand står sig i MMA som är Papys sport.
Citera
2023-09-16, 23:38
Medlem
Citat:
Nordstrand? Är inte han typ 50?😄
Orkar inte googla men säkert runt 45
Citera
2023-09-17, 08:58
Medlem
Det känns som att den svenska mma scenen börjar ta till sig efter Japan.

Där är det vanligt man signar en gammal veteran som inte har gått match i över 10-15 år för att möta någon yngling. I RIZIN hade de tex Tsuyoshi Kohsaka som var mest aktiv under 90-talet till mitten av 2000-talet och gick bla match förra året.

Megic Mike är ett praktexempel på en köndis som är otränad men som presterar rätt ok i mma.

Jag tror att det är det här svensk mma måste ha nu för att väcka intresse. Fattas bara att en hip hoppare börjar med mma och som ser biffig ut. Tror inte vi har någon sådan typ i Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in