Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2023-09-12, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ViNyh
Mulig dette har stått her i tråden før eller er dette ting som er ukjent?
Ukjent i tråden.
Citera
2023-09-12, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Hvis GM har lurt JH dit på ett falskt brønn oppdrag, så sier det meg en ting... GM må ha kjennskap til brønn / trykk / brønn spyling / brønnboring..

Hvordan skulle ellers GM kunne forklare for JH hva oppdraget / problemet var på tlf / sms / mail til Henriksen?? Mest trolig har det vært telefonisk kontakt, dersom dette var ett "jobb oppdrag"

Hvem tilfeldig person uten erfaring med brønner er det som kan forklare ett problem med en brønn for en ekspert

Er enig i det. Det må ha vært en person som virket pålitelig for Jonas. Som vet litt om hvordan en brønnpumpe ser ut.
Citera
2023-09-12, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpeedMax
Teori:

Jeg tror ikke dette er ett tilfeldig drap. Mye taler for at dette er planlagt og det vil derfor virke straffeskjerpende. Det vi kjenner til rundt låsen på bommen og at han tar med hengeren på tur er en indikasjon på at han ble lurt til hytta for ett falskt jobboppdrag.

Det virker kanskje merkelig for mange at saken kan eskalere i fra noen branner, hærverk og til slutt drap, men det tror jeg det er en grunn til som vi ikke har kunnskap om enda. Kanskje noe gammelt gruff i fra fortiden parret med de siste 2 års hendelser.

Flere av hendelsene som fremkommer i podkastene viser jo at forsøkene på brannstiftelse av bil/mc fort kunne resultert i husbrann med døden til følge. Så voldspotensialet er jo tilstede da han kunne dødd under overfallet med ett brekkjern mot bakhodet. Kanskje dette var første drapsforsøk…

Det at de viser seg frem på kameraet utenfor hans bopæl er muligens ett signal om at vi vet hvor du er…

Han hadde vel den siste tiden anskaffet seg utstyr for å ivareta egen sikkerhet og i den forbindelse merkelig at han ikke gikk med stikk og skuddsikker vest. Regner med at dette hadde fremkommet gjennom media av de som fant han.

Hvis jeg skal spekulere i en GM så vil det nok være en som kjenner JAH godt samt tilbragt tid i varetekt/fengsel hvor hatet over ødelagt jobb og fremtidsmuligheter har tatt overhånd. Hevn som motiv. Kanskje med bakgrunn i brannene som en del av grunnen.

Jeg tror dette er mer personlig enn ukjente kriminelle fra Øst-Europa. Jeg tror at han forsvarte seg mot GM på trappa, flyktet mot bilen og fikk en eller flere prosjektiler i ryggen.

Her er det mange gode poeng. Jeg og har en tro på at det er noe mer personlig enn profesjonelt som ligger bak.
Citera
2023-09-12, 18:57
Medlem
Citat:
Vet vi når siste observasjon av JAH var?
Hvem så han sist?
Når reiste han til dette tilsynelatende jobboppdraget?
Hvor reiste han fra? Hvilke tidspunkt har vi på disse tingene?

Tidslinjen er jeg.og nysgjerrig på.
Citera
2023-09-12, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amplifi
Det er mulig jeg er enkel av meg, men i dette yrket er det veldig naturlig å reise til «gudsforlatte» steder som å reise til tettbebygde steder.
Og tross J situasjon så trodde han vel kanskje aldri at noen skulle drepe han på lyse dagen og kanskje aller minst mens han var på jobb. Jeg har aldri sett på det som unaturlig for han å reise opp til hytten med tanke på jobben han hadde.
Det som er mest interessant er ikke hvorfor drapet ble begått på nøyaktig dette stedet, men heller hvem som begikk det og ikke minst hvorfor. Enten er han lurt opp dit, noe som ikke er unaturlig eller så har han blitt bedt om å komme opp dit av andre grunner(noe som heller ikke er unaturlig om det er snakk om noe kriminelt).

Joda, ser jo muligheten for at en tar de jobbene en kan ta uansett sted, men litt sånn meningsløst vissomatte det ikke var.noen brønn der. Da måtte i såfall "kunden" være.overbevisende nok om at det fantes noe J kunne hjelpe med. Mange muligheter i hva som kan ha utspilt seg på stedet, som noen nevnte her tidligere, men klarer ikke helt se for meg en mann på flukt som endte i kroppstillingen han ble funnet i. Når skulle han ha hatt grunnlag for å sende skjermbildet? Rakk han å sende mens han var i en truet situasjon eller like før han sovnet inn i håp om å bli funnet.
Vet noen om brønnspesialisten AS var J? Så de reklamerte for ny type maskineri /anretning for brønn i juli.
Senast redigerad av Haaploes 2023-09-12 kl. 19:23.
Citera
2023-09-12, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Hvis GM har lurt JH dit på ett falskt brønn oppdrag, så sier det meg en ting... GM må ha kjennskap til brønn / trykk / brønn spyling / brønnboring..

Hvordan skulle ellers GM kunne forklare for JH hva oppdraget / problemet var på tlf / sms / mail til Henriksen?? Mest trolig har det vært telefonisk kontakt, dersom dette var ett "jobb oppdrag"

Hvem tilfeldig person uten erfaring med brønner er det som kan forklare ett problem med en brønn for en ekspert

Det er ingen som vet hva han skulle der, om det var brønntrykking, spyling av avløp eller annet.
Citera
2023-09-12, 19:33
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Det er ingen som vet hva han skulle der, om det var brønntrykking, spyling av avløp eller annet.

Hva vet man om hun som eier hytta? Annet enn at hun sier hun ikke kjente drapsofferet og
at hun ikke hadde bestilt noe arbeid der?
Citera
2023-09-12, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Ukjent i tråden.

Ingen som vet noe om dette?
Hvem så han sist?

Senast redigerad av ViNyh 2023-09-12 kl. 19:41.
Citera
2023-09-12, 19:46
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ingen som vet noe om dette?
Hvem så han sist?

Hvis dette ikke er offentliggjort, er det muligens politiets hensikt at det skal holdes hemmelig
av hensyn til vitneforklaringer, slik at folk ikke tilpasser forklaringene sine. Forutsatt at politiet
sitter på disse opplysningene. Det er det jo ikke sikkert at de gjør.
Citera
2023-09-12, 19:56
Medlem
Er det noen som vet om politiet kan vente med å sikte og ta en mistenkt GM for å holde personen under oppsyn for å ta enda større fisk?

Siden vi har jo på en måte fått det bekreftet at det er en komplisert sak ihvertfall. Med sykt lite info fra politiet og media.

Jeg tror politiet vet hvem GM er/tilknytningen til GM i lokal miljøet er men venter med å inndra denne personen/ personene for å prøve å ta noen bakmenn. Kan politiet gjøre det??

Er det etisk riktig iforhold til JAH nærmeste og hans selv? Eller er de så klare i sin sak at de kan gjøre det og har så god kontroll på GM at han er teoretisk "tatt" fordi de han har under kontroll?
Senast redigerad av Wonderingwoman 2023-09-12 kl. 19:59.
Citera
2023-09-12, 20:08
Medlem
Jeg tror ikke Jonas visste hvem han møtte.

Først og fremst har Politiet har hatt en klar teori om at det var et falskt jobbooppdrag. Det skyldes nok at nummeret som ringte inn oppdraget ikke har blitt brukt på lang tid før det ringte Jonas. Det har neppe heller aldri hatt kontakt med Jonas før. En burner phone.

Hvis Jonas og noen skulle utveksle narkotika eller forhandle, kunne det også vært brukt ukjent nummer. Men Jonas ville aldri vært så dum å møte noen uten dekning etter de ringte med ukjent nummer, uten å ta mye kraftigere forholdstiltak. Dette var ikke en forhandling "gone wrong".
Senast redigerad av StonesThrow81 2023-09-12 kl. 20:11.
Citera
2023-09-12, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Hva vet man om hun som eier hytta? Annet enn at hun sier hun ikke kjente drapsofferet og
at hun ikke hadde bestilt noe arbeid der?
Står litt lenger tilbake i tråden mener jeg, visstnok samme etternavn som en bekjent av offeret.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in