2023-09-12, 11:59
  #781
Medlem
Asensgammaldagss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tr0llelito
Varför svarar du inte på några frågor?

Om du bemödade dig att läsa något i de trådar där du vräker ur dig barnsliga personangrepp var femte minut ungefär så har du redan fått svar på dina frågor ca 100 gånger.
Citera
2023-09-12, 12:00
  #782
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asensgammaldags
Om du bemödade dig att läsa något i de trådar där du vräker ur dig barnsliga personangrepp var femte minut ungefär så har du redan fått svar på dina frågor ca 100 gånger.
Du ljuger, igen. Sluta tramsa. Håll dig till tråden. Vill du hoppa på personer gör du det bäst i Kreml.
Citera
2023-09-12, 12:18
  #783
Medlem
Asensgammaldagss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tr0llelito
Du ljuger, igen. Sluta tramsa. Håll dig till tråden. Vill du hoppa på personer gör du det bäst i Kreml.

Det gick inte ens fem minuter till nästa personangrepp. Du är verkligen varm i fingrarna. Ryssland krigar för sin rätt att existera. USA proxykrigar för att göda sitt militärindustriella komplex samt att sälja ut hela Ukraina billigt till blackrock. I en annan tråd kallade du det för konspirationsteorier. Sedan presenterade jag och andra användare källor och sen blev du tyst. Det är synd om människor som dig som inte vet någonting och blir utnyttjade.
Citera
2023-09-12, 12:18
  #784
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tr0llelito
Låt höra, vilka framsteg har poopin gjort sedan motoffensiven började?
Vad vet du om deras mål? Vad är målen? Hur vet du det?
98% av oss är säkra på att målet är att ockupera Ukraina och mörda folket, så du får ha ganska bra belägg för att låta trovärdig.
Jag tror att de inte vill det, därför att de gick in med så få soldater i början. Dessutom attackerar de inte civila mål som Ukraina/NATO gör med drönare och bomber på broar. Om deras mål hade varit att mörda folket hade deras taktik givetvis sett helt annorlunda ut.

Den motoffensiv du pratar om har varit ett totalt misslyckande. Den ukrainska militären har förlorat runt 500 000 soldater, och väldigt många har skadats och kommer inte tillbaka. Det är därför de tvingar ukrainare att strida, och det är därför Polen skickar tillbaka ukrainska flyktingar till Ukraina, för att strida.

Om du tycker att det är så märkligt att jag tror detta, "hur vet du då att 98% är medvetna om att deras mål är att ockupera Ukraina och mörda folket"? Jag tror absolut inte att 98% är medvetna om det, och även om det hade varit så hade det inte förändrat något. En massa människor trodde även att Saddam hade massförstörelsevapen och låg bakom 9/11, samt att Ghadaffi utförde folkmord på sitt eget folk. Men med tiden har väldigt många hävdat att allt det bara var lögn för att Saddam och Ghadaffi utmanade petro-dollarn, precis som Putin gör med BRICS.

Om det är någonting jag har lärt mig under mina 40 år, är det att när västvärldens all massmedia hävdar någonting dagligen gällande andra länder och ledare där, är det lögner. Det låter alltid likadant. Ledarna i de länderna är brutala diktatorer som slaktar sitt folk eller invaderar länder. Om västvärlden verkligen är så oroliga gällande andra befolkningars förtryck, borde Nordkorea vara det största målet för militära attacker. Men det är det inte, då Nordkorea inte utmanar petro-dollarn. Ingen i väst bryr sig det minsta om det faktum att USA har invaderat hur många länder som helst. Men när Ryssland invaderar ett land för att få bort NATO från sin gräns, då är det världens största problem.

Ni som är emot Trump, Putin, Assad, Iran osv, och för USA, NATO, EU osv, är så kraftigt hjärntvättade. Varenda en av era åsikter kommer ifrån massmedian. Varenda en. Ni ifrågasätter ingenting. Putin är ond, och makthavarna i USA är goda, punkt slut. Putin är en makthavare precis som de i USA/EU. Han försöker utmana petro-dollarn, vilket är anledningen till varför makthavarna i väst vill ha bort honom och krossa Ryssland. Jag är inte direkt för eller emot någon av dem, då det inte spelar någon roll för mig som svensk. Men jag är väldigt intresserad av sanningen, och jag är 99% säker på att sanningen inte är att Putin vill ockupera Ukraina och mörda folket. Inte en chans i världen att en diktator sedan 20 år tillbaka går i krig med hela NATO för ett sådant helt meningslöst mål. Detta handlar om att mäktiga globalister i väst, vill styra och ställa över världen, och att Putin gör motstånd mot detta.

Jag vet inte exakt vad sanningen är. Däremot vet jag vad sanningen inte är gällande många saker, och att Ryssland just nu krigar mot hela NATO, beror absolut inte på att de vill ockupera Ukraina och mörda befolkningen.
Citera
2023-09-12, 12:25
  #785
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asensgammaldags
Det gick inte ens fem minuter till nästa personangrepp. Du är verkligen varm i fingrarna. Ryssland krigar för sin rätt att existera. USA proxykrigar för att göda sitt militärindustriella komplex samt att sälja ut hela Ukraina billigt till blackrock. I en annan tråd kallade du det för konspirationsteorier. Sedan presenterade jag och andra användare källor och sen blev du tyst. Det är synd om människor som dig som inte vet någonting och blir utnyttjade.
Ja. Nu måste Putin kriga för att existera. Snart upphör de som kloaknation.
Citera
2023-09-12, 12:30
  #786
Medlem
Asensgammaldagss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tr0llelito
Ja. Nu måste Putin kriga för att existera. Snart upphör de som kloaknation.

Nu låter du precis som de "demoner" som du försöker demonisera. Du borde försöka förstå att du inte är bra på det här och att du snarare stjälper än hjälper den sida du stödjer vilket är väldigt komist.
Citera
2023-09-12, 12:36
  #787
Medlem
lemmy124s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GigiBali
Jag tror att de inte vill det, därför att de gick in med så få soldater i början. Dessutom attackerar de inte civila mål som Ukraina/NATO gör med drönare och bomber på broar. Om deras mål hade varit att mörda folket hade deras taktik givetvis sett helt annorlunda ut.

Den motoffensiv du pratar om har varit ett totalt misslyckande. Den ukrainska militären har förlorat runt 500 000 soldater, och väldigt många har skadats och kommer inte tillbaka. Det är därför de tvingar ukrainare att strida, och det är därför Polen skickar tillbaka ukrainska flyktingar till Ukraina, för att strida.

Om du tycker att det är så märkligt att jag tror detta, "hur vet du då att 98% är medvetna om att deras mål är att ockupera Ukraina och mörda folket"? Jag tror absolut inte att 98% är medvetna om det, och även om det hade varit så hade det inte förändrat något. En massa människor trodde även att Saddam hade massförstörelsevapen och låg bakom 9/11, samt att Ghadaffi utförde folkmord på sitt eget folk. Men med tiden har väldigt många hävdat att allt det bara var lögn för att Saddam och Ghadaffi utmanade petro-dollarn, precis som Putin gör med BRICS.

Om det är någonting jag har lärt mig under mina 40 år, är det att när västvärldens all massmedia hävdar någonting dagligen gällande andra länder och ledare där, är det lögner. Det låter alltid likadant. Ledarna i de länderna är brutala diktatorer som slaktar sitt folk eller invaderar länder. Om västvärlden verkligen är så oroliga gällande andra befolkningars förtryck, borde Nordkorea vara det största målet för militära attacker. Men det är det inte, då Nordkorea inte utmanar petro-dollarn. Ingen i väst bryr sig det minsta om det faktum att USA har invaderat hur många länder som helst. Men när Ryssland invaderar ett land för att få bort NATO från sin gräns, då är det världens största problem.

Ni som är emot Trump, Putin, Assad, Iran osv, och för USA, NATO, EU osv, är så kraftigt hjärntvättade. Varenda en av era åsikter kommer ifrån massmedian. Varenda en. Ni ifrågasätter ingenting. Putin är ond, och makthavarna i USA är goda, punkt slut. Putin är en makthavare precis som de i USA/EU. Han försöker utmana petro-dollarn, vilket är anledningen till varför makthavarna i väst vill ha bort honom och krossa Ryssland. Jag är inte direkt för eller emot någon av dem, då det inte spelar någon roll för mig som svensk. Men jag är väldigt intresserad av sanningen, och jag är 99% säker på att sanningen inte är att Putin vill ockupera Ukraina och mörda folket. Inte en chans i världen att en diktator sedan 20 år tillbaka går i krig med hela NATO för ett sådant helt meningslöst mål. Detta handlar om att mäktiga globalister i väst, vill styra och ställa över världen, och att Putin gör motstånd mot detta.

Jag vet inte exakt vad sanningen är. Däremot vet jag vad sanningen inte är gällande många saker, och att Ryssland just nu krigar mot hela NATO, beror absolut inte på att de vill ockupera Ukraina och mörda befolkningen.

Nu är däremot Putin själv globalist då han bland annat är medlem i WEF; samt hetsade mycket om vaccinering. Det är egentligen samma skrot och korn hos bägge sidorna. Egentligen handlar det om maktförskjutning och att USA håller på att falla samman; deras rivaler vill ta för sig.

Assad handlar väl antagligen om att Syrien var ett hot mot Israel. Inte hört att Syrien skulle varit ett hot mot dollarn; vilket var fallet i Libyen.

Iran är också Israelrelaterat men även oljan.

Trump är en del av etablissemanget. Han har starka kopplingar med Israel och Wall Street. Det är bara en distraktion hela den grejen. Lite som QAnon.
Citera
2023-09-12, 12:46
  #788
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asensgammaldags
Nu låter du precis som de "demoner" som du försöker demonisera. Du borde försöka förstå att du inte är bra på det här och att du snarare stjälper än hjälper den sida du stödjer vilket är väldigt komist.
Ledsen men vi tycker olika. Du får finna dig i det, folkmordsvurmare.
Citera
2023-09-12, 13:02
  #789
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Z.Topelius
Reality check. Om Ryssland nu är så starka, varför har man inte införlivat Ukraina i Storryssland, det tagit Ryssland 3163 dagar att försöka skapa StorRyssland, Kiev skulle ju falla på tre dagar. Hur tycker du det går?

Inte ens Putin har sagt att deras mål var att införliva hela Ukraina, enligt Minskavtalet gällde det de rysstalande provinserna i öster som skulle ges möjlighet att avgöra själva - rätt skall väl ändå vara rätt oavsett sympatier hit o dit! Ryssland är ansvariga för konflikten, NATO missbedömde och här är vi.

Krig är vansinne, har det väl börjat så vet ingen vart det tar vägen kan de flesta vara överens om.
Den som lever får se hur det slutar - "experterna" från båda sidor är mest talespersoner från makthavare som aldrig frångår utstakade riktlinjer.
Citera
2023-09-12, 14:36
  #790
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lemmy124
Nu är däremot Putin själv globalist då han bland annat är medlem i WEF; samt hetsade mycket om vaccinering. Det är egentligen samma skrot och korn hos bägge sidorna. Egentligen handlar det om maktförskjutning och att USA håller på att falla samman; deras rivaler vill ta för sig.

Assad handlar väl antagligen om att Syrien var ett hot mot Israel. Inte hört att Syrien skulle varit ett hot mot dollarn; vilket var fallet i Libyen.

Iran är också Israelrelaterat men även oljan.

Trump är en del av etablissemanget. Han har starka kopplingar med Israel och Wall Street. Det är bara en distraktion hela den grejen. Lite som QAnon.
Ja, alltså jag vet faktiskt inte hur det ligger till med Putins relation till WEF idag. Jag misstänker också honom för detta, då jag vet att han tidigare har tagits fram av dem. Men jag får lite känslan av att han har gått sin egen väg och att det är därför de nu går efter honom. Eller så var WEF:s mål hela tiden att krossa USA inifrån och att BRICS skulle skapa en "new world order". Under tiden BRICS har gjort framsteg, har globalisterna i USA verkligen gjort allt för att försvaga USA med feminism, woke-militär och trans-rörelsen.

Om du tittar på alla länder som WEF och Soros har förgiftat med wokeness, handlar det uteslutande om länder i väst. Jag vill inte att USA ska styra allt och att resten av världen ska lida. Men jag vill heller inte att mer än 300 miljoner människor i USA ska lida.

Jag har faktiskt ingen aning om ifall globalisterna i väst bekämpar Putin, eller att de verkligen är på samma sida egentligen och att det hela bara är propaganda. Det kan ju vara USA:s militärindustriella-komplex som försöker krossa Ryssland, och inte WEF. Som sagt, jag vet faktiskt inte alls vad jag ska tro. Det enda jag vet är att jag vill ha bort all wokeness från väst. Hela väst praktiserar globalism, och Ryssland, Kina och Iran praktiserar Nationalism. Jag har också hört från många afrikanska ledare att USA:s politiker bara pratar om transvestiter, vilket tyder på att de vill att USA ska förlora och krossas inifrån. WEF är dessutom ett stort fan av Kina.

Putin har tagits bort från WEF:s har tagits bort från deras listor, men detta kan givetvis bara för propaganda för att lura folk. Antagligen finns det många olika mäktiga män som vill helt olika saker. Vissa förmögna amerikaner och WEF vill troligtvis krossa USA inifrån, och vissa, som tex Trump, försöker att bekämpa dem. Marxister har ökända för att vilja krossa USA och väst, då de ser kapitalism som en västerländsk sak, och kan bara krossar om vita människor mer eller människor försvinner, eller i varje fall blir mycket svagare.

Jag har också hört att länder som Ryssland, Kina, Iran och Nordkorea, absolut inte vill ha en world-government som kontrolleras av den ekonomiska eliten i väst. De kanske vill ha det, men inte om förmögna företag i USA ska kontrollera den. Det är väldigt svårt att få reda på vad de olika spelarna verkligen vill. Om makthavarna i USA verkligen hade velat krossa USA och starta en ny order där Ryssland, Kina, Nordkorea, Iran, Afrika, Sydamerika, och vissa vissa länder i Nordamerika.
Citera
2023-09-12, 14:44
  #791
Avstängd
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asensgammaldags
Det gick inte ens fem minuter till nästa personangrepp. Du är verkligen varm i fingrarna. Ryssland krigar för sin rätt att existera. USA proxykrigar för att göda sitt militärindustriella komplex samt att sälja ut hela Ukraina billigt till blackrock. I en annan tråd kallade du det för konspirationsteorier. Sedan presenterade jag och andra användare källor och sen blev du tyst. Det är synd om människor som dig som inte vet någonting och blir utnyttjade.
Haha, ursäkta att man skrattar åt dig.
Tror du att ryzzland är och krigar i sitt grannland för sin rätt att existera?
Det ÄR såklart en löjlig konspirationsteori, och kremlsk efterbliven propaganda.
Du kan såklart ALDRIG föra det i bevis, och ingen kan heller motbevisa det då det inte hör hemma i den riktiga världen.
Lite som att en tokreligiös hävdar att Gud finns.
Citera
2023-09-12, 14:50
  #792
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Haha, ursäkta att man skrattar åt dig.
Tror du att ryzzland är och krigar i sitt grannland för sin rätt att existera?
Det ÄR såklart en löjlig konspirationsteori, och kremlsk efterbliven propaganda.
Du kan såklart ALDRIG föra det i bevis, och ingen kan heller motbevisa det då det inte hör hemma i den riktiga världen.
Lite som att en tokreligiös hävdar att Gud finns.

?? Vafalls vad är kremlsk ??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in