2023-09-12, 15:20
  #793
Medlem
Z.Topeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GigiBali
För att hela NATO försöker att stoppa dem

Jaså hela NATO? finns det reguljära NATO förband i Ukraina?

Har du sett nån B-52:a nyligen från USAF

Du kanske kan nämna två amerikanska divisioner som befinner sig i Ukraina?
Citera
2023-09-12, 15:21
  #794
Medlem
Z.Topeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BummingAround
Inte ens Putin har sagt att deras mål var att införliva hela Ukraina, enligt Minskavtalet gällde det de rysstalande provinserna i öster som skulle ges möjlighet att avgöra själva - rätt skall väl ändå vara rätt oavsett sympatier hit o dit! Ryssland är ansvariga för konflikten, NATO missbedömde och här är vi.

Krig är vansinne, har det väl börjat så vet ingen vart det tar vägen kan de flesta vara överens om.
Den som lever får se hur det slutar - "experterna" från båda sidor är mest talespersoner från makthavare som aldrig frångår utstakade riktlinjer.

Minskavtalet är inte lika intressant som Budapestsvtalet.
Citera
2023-09-13, 07:34
  #795
Medlem
Det är tydligt att JP har radikaliserats. Detta är en snubbe med ganska djup kunskap trots allt om det totalitära och förtryck (som Ryssland verkligen inte är en duvunge inom) och det är lite sorgset på ett sätt att han nu faller för de tribala mekanikerna han så ofta anklagar andra för.
Citera
2023-09-13, 15:48
  #796
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asensgammaldags
Det gick inte ens fem minuter till nästa personangrepp. Du är verkligen varm i fingrarna. Ryssland krigar för sin rätt att existera. USA proxykrigar för att göda sitt militärindustriella komplex samt att sälja ut hela Ukraina billigt till blackrock. I en annan tråd kallade du det för konspirationsteorier. Sedan presenterade jag och andra användare källor och sen blev du tyst. Det är synd om människor som dig som inte vet någonting och blir utnyttjade.

På vilket sätt för den psykotiske dvärgen i kreml anfallskrig mot Ukraina för rysslands "rätt att existera"???

Vilket "hot" anser du förelåg mot ryssland? Låg det i farans riktning att Ukraina (som NATO medlem eller ej) hade invaderat ryssland och tagit över hela landet inom kort med sin överlägsna militär för det fall putain INTE hade genomfört sin "defensiva fredsbevarande försvarsinvasion"?
Citera
2023-09-13, 16:14
  #797
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asensgammaldags
Ryssland krigar för sin rätt att existera.

Det där låter ju helt vansinnigt.

Nej. Ryssland krigar inte för sin rätt att existera. Utan Ryssland krigar för att erövra (annektera) territorium från sina grannländer och för att göra de rester man lämnar kvar till lydiga slavar under dem. Dvs vingklippta lydstater. Ryssland vill utöka sitt imperium på sina grannars bekostnad.

Vad du framför är ren rysk trollpropaganda. Uttänkt i Kreml.


Huruvida Ukraina förblir intakt eller inte, eller går med i EU och NATO eller inte, påverkar inte Rysslands existens. Däremot påverkar t.ex NATO Rysslands möjlighet att anfalla Ukraina i framtiden. Men det är något helt annat. Rysslands existens har inget med det att göra.

Ryssland kommer att klara sig helt fint, även om de inte får anfalla Ukraina, stjäla landområden därifrån, plundra städer och massmörda Ukrainas befolkning.
__________________
Senast redigerad av -Info- 2023-09-13 kl. 16:16.
Citera
2023-09-13, 17:35
  #798
Medlem
Asensgammaldagss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Det där låter ju helt vansinnigt.

Nej. Ryssland krigar inte för sin rätt att existera. Utan Ryssland krigar för att erövra (annektera) territorium från sina grannländer och för att göra de rester man lämnar kvar till lydiga slavar under dem. Dvs vingklippta lydstater. Ryssland vill utöka sitt imperium på sina grannars bekostnad.

Vad du framför är ren rysk trollpropaganda. Uttänkt i Kreml.


Huruvida Ukraina förblir intakt eller inte, eller går med i EU och NATO eller inte, påverkar inte Rysslands existens. Däremot påverkar t.ex NATO Rysslands möjlighet att anfalla Ukraina i framtiden. Men det är något helt annat. Rysslands existens har inget med det att göra.

Ryssland kommer att klara sig helt fint, även om de inte får anfalla Ukraina, stjäla landområden därifrån, plundra städer och massmörda Ukrainas befolkning.

Västledarna ser sin möjlighet som de sumpade när sovjet kollapsade att dela upp ryssland i en mängd västlydiga småstater.

https://foreignpolicy.com/2023/04/17/the-west-is-preparing-for-russias-disintegration/

Sen är ukraina av stor strategisk betydelse både geografiskt och vad gäller naturresurser men även ur en demografisk synpunkt är det ett krig för rysslands överlevnad då deras ingenjörer och producerande tekniska personal har en låg medellivslängd och de börjar närma sig den. Detta kombinerat med låga födelsetal. De behöver nytt blod. Samma sak kommer antagligen hända när Kina börjar närma sig sin demografiska kollaps så kommer de invadera länder länder hejvilt antagligen.

Ovanstående var ju såklart inte huvudanledningen till själva invasionen utan det var ju det västliga ränksmideriet och kuppmakeriet i ukraina.

FYI så står jag inte nödvändigtvis på rysslands sida men jag ser hellre att hela landet blir helt söndergrusat under rysk kontroll än att hela landet köps upp billigt av blackrock. Byggnader går att återuppbygga men en glömd, förtryckt och förnekad kultur och identitet som går förlorad går inte att ersätta. Det borde ju vi svenskar ha förståelse för.
__________________
Senast redigerad av Asensgammaldags 2023-09-13 kl. 17:46.
Citera
2023-09-13, 17:49
  #799
Medlem
Asensgammaldagss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobbyboi
På vilket sätt för den psykotiske dvärgen i kreml anfallskrig mot Ukraina för rysslands "rätt att existera"???

Vilket "hot" anser du förelåg mot ryssland? Låg det i farans riktning att Ukraina (som NATO medlem eller ej) hade invaderat ryssland och tagit över hela landet inom kort med sin överlägsna militär för det fall putain INTE hade genomfört sin "defensiva fredsbevarande försvarsinvasion"?

Man kan säga att de gick in i fällan som NATO hade gillrat för dem.
Citera
2023-09-14, 13:57
  #800
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bobbyboi
På vilket sätt för den psykotiske dvärgen i kreml anfallskrig mot Ukraina för rysslands "rätt att existera"???

Vilket "hot" anser du förelåg mot ryssland? Låg det i farans riktning att Ukraina (som NATO medlem eller ej) hade invaderat ryssland och tagit över hela landet inom kort med sin överlägsna militär för det fall putain INTE hade genomfört sin "defensiva fredsbevarande försvarsinvasion"?

Citat:
Ursprungligen postat av Asensgammaldags
Man kan säga att de gick in i fällan som NATO hade gillrat för dem.

DU kan "säga" vad du vill (så länge du inte befinner dig i ryssland eller någon annan diktatur).

Vilken "fälla" avses? Om nu putains anfallskrig mot Ukraina "egentligen" äger rum p.g.a. att "NATO gillrat en fälla" som du verkar tro så undrar jag om din herre och härskare putain är agent för "NATO" då hen tydligen på deras initiativ, order och uppmaning har inlett anfallskriget mot Ukraina för att på oklart sätt gynna USA/Väst/NATO/Ukraina? Eller är dvärgen bara en narcissistisk megalomanisk psykopat som drömmer om att återupprätta det ondskans imperium hen är en produkt av?
Citera
2023-09-14, 14:00
  #801
Avstängd
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asensgammaldags
Västledarna ser sin möjlighet som de sumpade när sovjet kollapsade att dela upp ryssland i en mängd västlydiga småstater.

https://foreignpolicy.com/2023/04/17/the-west-is-preparing-for-russias-disintegration/

Sen är ukraina av stor strategisk betydelse både geografiskt och vad gäller naturresurser men även ur en demografisk synpunkt är det ett krig för rysslands överlevnad då deras ingenjörer och producerande tekniska personal har en låg medellivslängd och de börjar närma sig den. Detta kombinerat med låga födelsetal. De behöver nytt blod. Samma sak kommer antagligen hända när Kina börjar närma sig sin demografiska kollaps så kommer de invadera länder länder hejvilt antagligen.

Ovanstående var ju såklart inte huvudanledningen till själva invasionen utan det var ju det västliga ränksmideriet och kuppmakeriet i ukraina.

FYI så står jag inte nödvändigtvis på rysslands sida men jag ser hellre att hela landet blir helt söndergrusat under rysk kontroll än att hela landet köps upp billigt av blackrock. Byggnader går att återuppbygga men en glömd, förtryckt och förnekad kultur och identitet som går förlorad går inte att ersätta. Det borde ju vi svenskar ha förståelse för.

Tramsigt av dig att posta ryzk propaganda som är avsedd för den inhemska publiken av hjon, det fattar du väl att INGEN människa i det moderna utbildade väst lyssnar och tror på?, så vad är meningen??
Citera
2023-09-14, 14:12
  #802
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asensgammaldags
Västledarna ser sin möjlighet som de sumpade när sovjet kollapsade att dela upp ryssland i en mängd västlydiga småstater.

https://foreignpolicy.com/2023/04/17/the-west-is-preparing-for-russias-disintegration/

Sen är ukraina av stor strategisk betydelse både geografiskt och vad gäller naturresurser men även ur en demografisk synpunkt är det ett krig för rysslands överlevnad då deras ingenjörer och producerande tekniska personal har en låg medellivslängd och de börjar närma sig den. Detta kombinerat med låga födelsetal. De behöver nytt blod. Samma sak kommer antagligen hända när Kina börjar närma sig sin demografiska kollaps så kommer de invadera länder länder hejvilt antagligen.

Ovanstående var ju såklart inte huvudanledningen till själva invasionen utan det var ju det västliga ränksmideriet och kuppmakeriet i ukraina.

FYI så står jag inte nödvändigtvis på rysslands sida men jag ser hellre att hela landet blir helt söndergrusat under rysk kontroll än att hela landet köps upp billigt av blackrock. Byggnader går att återuppbygga men en glömd, förtryckt och förnekad kultur och identitet som går förlorad går inte att ersätta. Det borde ju vi svenskar ha förståelse för.

Hallå? Det är väl ingen (åtminstone inte i den fria världen) som försöker dela upp Ryssland? Kriget handlar ju om att ryssen försöker invadera och annektera ett grannland (som alltså inte är Ryssland, och inte vill vara det heller). Hade Putin nöjt sig med det som faktiskt är Ryssland så hade vi sluppit det här kriget (och många människor hade sluppit avslöja sig som totala pappskallar, åtminstone i det här sammanhanget)
Citera
2023-09-14, 14:12
  #803
Medlem
Asensgammaldagss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Tramsigt av dig att posta ryzk propaganda som är avsedd för den inhemska publiken av hjon, det fattar du väl att INGEN människa i det moderna utbildade väst lyssnar och tror på?, så vad är meningen??

Länken är "amerikansk propaganda". Men i vilket fall så presenterar jag iallafall länkar för att stödja mina påståenden medans du bara kommer med känsomässig hysteri vilket ju drar ner nivån på diskussionen rätt ner i kloaken men det är ju tyvärr det nya flashback när folk började kommentera här istället för på aftonbladet och familjeliv. Håll dig de två sidorna om alternativa åsikter är så hemska för dig. Du är inte välkommen här om du inte kan hålla dig till en saklig diskussion där du lägger fram belägg för dina påståenden annat än dina patetiska känslor.
Citera
2023-09-14, 14:18
  #804
Avstängd
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asensgammaldags
Länken är "amerikansk propaganda". Men i vilket fall så presenterar jag iallafall länkar för att stödja mina påståenden medans du bara kommer med känsomässig hysteri vilket ju drar ner nivån på diskussionen rätt ner i kloaken men det är ju tyvärr det nya flashback när folk började kommentera här istället för på aftonbladet och familjeliv. Håll dig de två sidorna om alternativa åsikter är så hemska för dig. Du är inte välkommen här om du inte kan hålla dig till en saklig diskussion där du lägger fram belägg för dina påståenden annat än dina patetiska känslor.
Fattar du ovanligt trögt? jag ifrågasatte inte länken, det är dina retarderade tolkningar som är ryzk propaganda.
Du är för övrigt varken kapabel eller intresserad av saklig diskussion , hot om 15 års fängelse gör er impotenta.
__________________
Senast redigerad av GustavAnder 2023-09-14 kl. 14:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in