Citat:
Ursprungligen postat av
tr0llelito
Låt höra, vilka framsteg har poopin gjort sedan motoffensiven började?
Vad vet du om deras mål? Vad är målen? Hur vet du det?
98% av oss är säkra på att målet är att ockupera Ukraina och mörda folket, så du får ha ganska bra belägg för att låta trovärdig.
Jag tror att de inte vill det, därför att de gick in med så få soldater i början. Dessutom attackerar de inte civila mål som Ukraina/NATO gör med drönare och bomber på broar. Om deras mål hade varit att mörda folket hade deras taktik givetvis sett helt annorlunda ut.
Den motoffensiv du pratar om har varit ett totalt misslyckande. Den ukrainska militären har förlorat runt 500 000 soldater, och väldigt många har skadats och kommer inte tillbaka. Det är därför de tvingar ukrainare att strida, och det är därför Polen skickar tillbaka ukrainska flyktingar till Ukraina, för att strida.
Om du tycker att det är så märkligt att jag tror detta, "hur vet du då att 98% är medvetna om att deras mål är att ockupera Ukraina och mörda folket"? Jag tror absolut inte att 98% är medvetna om det, och även om det hade varit så hade det inte förändrat något. En massa människor trodde även att Saddam hade massförstörelsevapen och låg bakom 9/11, samt att Ghadaffi utförde folkmord på sitt eget folk. Men med tiden har väldigt många hävdat att allt det bara var lögn för att Saddam och Ghadaffi utmanade petro-dollarn, precis som Putin gör med BRICS.
Om det är någonting jag har lärt mig under mina 40 år, är det att när västvärldens all massmedia hävdar någonting dagligen gällande andra länder och ledare där, är det lögner. Det låter alltid likadant. Ledarna i de länderna är brutala diktatorer som slaktar sitt folk eller invaderar länder. Om västvärlden verkligen är så oroliga gällande andra befolkningars förtryck, borde Nordkorea vara det största målet för militära attacker. Men det är det inte, då Nordkorea inte utmanar petro-dollarn. Ingen i väst bryr sig det minsta om det faktum att USA har invaderat hur många länder som helst. Men när Ryssland invaderar ett land för att få bort NATO från sin gräns, då är det världens största problem.
Ni som är emot Trump, Putin, Assad, Iran osv, och för USA, NATO, EU osv, är så kraftigt hjärntvättade. Varenda en av era åsikter kommer ifrån massmedian. Varenda en. Ni ifrågasätter ingenting. Putin är ond, och makthavarna i USA är goda, punkt slut. Putin är en makthavare precis som de i USA/EU. Han försöker utmana petro-dollarn, vilket är anledningen till varför makthavarna i väst vill ha bort honom och krossa Ryssland. Jag är inte direkt för eller emot någon av dem, då det inte spelar någon roll för mig som svensk. Men jag är väldigt intresserad av sanningen, och jag är 99% säker på att sanningen inte är att Putin vill ockupera Ukraina och mörda folket. Inte en chans i världen att en diktator sedan 20 år tillbaka går i krig med hela NATO för ett sådant helt meningslöst mål. Detta handlar om att mäktiga globalister i väst, vill styra och ställa över världen, och att Putin gör motstånd mot detta.
Jag vet inte exakt vad sanningen är. Däremot vet jag vad sanningen inte är gällande många saker, och att Ryssland just nu krigar mot hela NATO, beror absolut inte på att de vill ockupera Ukraina och mörda befolkningen.