Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-09-12, 11:13
Medlem
På nedsiden av rådhusbrua, ved siden av elva stod det tagget "Tyster J*nas" og ved siden av stod det "Homo M*ts". Dette så jeg 21.august.
Citera
2023-09-12, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Villvandrer
Mange muligheter. Jeg hadde en nabo en gang, som kjørte lastebil. Han kledde seg i dameklær i helgene. Men den teorien blir vel kanskje litt søkt i dette tilfellet...

Hehe. Ja,litt kanskje. Har ikke kommet frem hverken rykter eller annet som skulle tilsi det her vel.
Citera
2023-09-12, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaploes
Hehe. Ja,litt kanskje. Har ikke kommet frem hverken rykter eller annet som skulle tilsi det her vel.

Kunne spunnet langt videre på hva han egentlig skulle på hytta da, i tilfelle. Men det blir nok et villspor.

Ang DNA så tror jeg det skal mye til før politiet kan kreve det fra vitner. Tror det må foreligge skjellig mistanke, men usikker på akkurat det. Å kreve DNA fra folk har vært ganske strengt regulert, handler litt om personvern og slike ting.
Citera
2023-09-12, 11:18
Medlem
Citat:
Tenker det kan være en mulighet som du skisserer, med å legge skylden på uskyldige /til dels uskyldige personer. Da vil jeg har forutsatt at GM kjente godt til nettverket.
Enig i at GM da må ha kjent godt til nettverket.

Kan vi lage en liste over ting som kan ha vært villeding?
Taggingen?
Svart Suv parkert på en mistenkelig måte dagen før drapet?
Skyting i området noen dager før drapet?
Lås fjernet fra bommen i forkant av drapet?
Eventuelt: Skulle det bare se ut som at JAH hadde blitt lurt til stedet for et jobboppdrag?
Kartutsnittet som ble sendt?
Skudd mot terrassen?
Senast redigerad av z-z-z 2023-09-12 kl. 11:28.
Citera
2023-09-12, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrueCrimeNorge
På nedsiden av rådhusbrua, ved siden av elva stod det tagget "Tyster J*nas" og ved siden av stod det "Homo M*ts". Dette så jeg 21.august.
Høres ut som noen ungdommer som jar.blitt indignert ordi de har blitt tilsnakket
Citera
2023-09-12, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Villvandrer
Kunne spunnet langt videre på hva han egentlig skulle på hytta da, i tilfelle. Men det blir nok et villspor.

Ang DNA så tror jeg det skal mye til før politiet kan kreve det fra vitner. Tror det må foreligge skjellig mistanke, men usikker på akkurat det. Å kreve DNA fra folk har vært ganske strengt regulert, handler litt om personvern og slike ting.
De kan vel bli spurt om de vil , altså med samtykke?
Citera
2023-09-12, 11:24
Medlem
Citat:
De kan vel bli spurt om de vil , altså med samtykke?

Fant denne: https://www.nrk.no/norge/sporsmal-og-svar-om-dna-1.11690984

Edit, fra artikkelen: "Kan politiet ta DNA av alle?

Politiet har tillatelse i loven til å innhente DNA i alle tilfeller der det er skjellig grunn til mistanke mot personen (dvs. over 50 % sannsynlighet for at personen er skyldig), og straffen for lovbruddet vil kunne medføre frihetsstraff."
Citera
2023-09-12, 11:27
Medlem
gammel gjeld.. tror ikke på teorien om at Jonas ble drept fordi han ikke klarte å betale en større gjeld..
men om dette var tilfelle, han var så redd som alt tyder på.. han ville da betale så mye som over hode mulig.. tipper han da ville ofret privat økonomien slik att han fikk anmerkninger/utpantinger privat..
bare for å holde drittungene unna.. liker ikke å grave i dette, men det vil gjøre det lettere å utelukke denne teorien som flere kommer med.. hadde J eiendommer privat eller biler/motorsykler som han da ville ønske å kvitte seg med for å skaffe penger.., noen som vet noe rundt dette..
Citera
2023-09-12, 11:28
Medlem
Her er det skrevet litt omkring dette med at politiet ber folk avlegge frivillig DNA:

https://www.aftenposten.no/norge/i/0np6E/datatilsynet-krever-svar-om-det-er-lov-med-frivillig-dna-innkalling

Og litt om ny DNA teknologi:

https://www.politiforum.no/bioteknologiradet-fagartikler/ny-dna-teknologi-alle-kan-identifiseres/151935
Senast redigerad av Villvandrer 2023-09-12 kl. 11:31.
Citera
2023-09-12, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tenketanken1
gammel gjeld.. tror ikke på teorien om at Jonas ble drept fordi han ikke klarte å betale en større gjeld..
men om dette var tilfelle, han var så redd som alt tyder på.. han ville da betale så mye som over hode mulig.. tipper han da ville ofret privat økonomien slik att han fikk anmerkninger/utpantinger privat..
bare for å holde drittungene unna.. liker ikke å grave i dette, men det vil gjøre det lettere å utelukke denne teorien som flere kommer med.. hadde J eiendommer privat eller biler/motorsykler som han da ville ønske å kvitte seg med for å skaffe penger.., noen som vet noe rundt dette..

Støttes. Det er ikke god butikk å drepe den som skylder penger. Man får ikke betalt da.
Citera
2023-09-12, 11:37
Medlem
Citat:
Takk for det
Tenker at GM har en eller annen tilknytning/kjennskap til området mtp på at stedet ble valgt. Dette fordi utfallet ikke på meg virker så planlagt, uten at jeg kan utdype det så mye mer. Ser for meg at de evt kan ha planlagt å møtes et sted i nærheten for en samtale etc. Men da kanskje rart å ha med tilhenger eller han skulle på andre oppdrag i etterkant kanskje og tok møtet på vei.

Viss det er snakk om stoff av ulike slag tenker jeg det er flere involvert lokalt og at noen har fått beskjed om å skremme, men at måten det er gjort på er tilfeldig mtp taggingen. Litt opp til den som utfører det. Kort sagt, tror ikke de som har utført dette har vært så smarte og planmessige .
Gode poeng og interessante teorier. Det kan hende at det var slik som du skrev.

Jeg er åpen for mange ulike teorier, men akkurat nå tenker jeg mest på teorien om at drapet var planlagt og at GM villedet mye.
Senast redigerad av z-z-z 2023-09-12 kl. 11:40.
Citera
2023-09-12, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LokalHonefoss
Trente på samme gym som han, både på sporty24 Hønefoss, når de hadde lokaler ved fossen, og senere Evo Hønefoss kuben.
Jonas er ikke den engelen som de framstiller han som. Han var en drittsekk når han gikk på steroider.
Drittsekk? Tja, du beskrev en irriterende eplekjekk fyr. Jeg så eller ikke hørte en drittsekk. Men takk for infoen. Det er åpenbart en personlighet som kan irritere og ta for mye risiko.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in