Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-09-12, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Enig i at GM da må ha kjent godt til nettverket.

Kan vi lage en liste over ting som kan ha vært villeding?
Taggingen?
Svart Suv parkert på en mistenkelig måte dagen før drapet?
Skyting i området noen dager før drapet?
Lås fjernet fra bommen i forkant av drapet?
Eventuelt: Skulle det bare se ut som at JAH hadde blitt lurt til stedet for et jobboppdrag?
Kartutsnittet som ble sendt?
Skudd mot terrassen?

Holder fortsatt en knapp på funnstedet som avledning. Lommebok, bukse, utkjøring, skjermbilde. Nevnte ikke kamerat at han hadde en jobbavtale senere på dagen? MEN, det med skuddspor må jeg tygge videre på. Mulig det også er avledning.
Citera
2023-09-12, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Villvandrer
Her er det skrevet litt omkring dette med at politiet ber folk avlegge frivillig DNA:

https://www.aftenposten.no/norge/i/0np6E/datatilsynet-krever-svar-om-det-er-lov-med-frivillig-dna-innkalling

Og litt om ny DNA teknologi:

https://www.politiforum.no/bioteknologiradet-fagartikler/ny-dna-teknologi-alle-kan-identifiseres/151935

Nyttig
Citera
2023-09-12, 12:01
Medlem
gammel gjeld.. tror ikke på teorien om at Jonas ble drept fordi han ikke klarte å betale en større gjeld..
men om dette var tilfelle, han var så redd som alt tyder på.. han ville da betale så mye som over hode mulig.. tipper han da ville ofret privat økonomien slik att han fikk anmerkninger/utpantinger privat..
bare for å holde drittungene unna.. liker ikke å grave i dette, men det vil gjøre det lettere å utelukke denne teorien som flere kommer med.. hadde J eiendommer privat eller biler/motorsykler som han da ville ønske å kvitte seg med for å skaffe penger.., noen som vet noe rundt dette..

en ofte brukt taktikk er å presse skyldneren til å føre over bil/båt/mc/hytte/bolig til seg selv eller ofte sette det på noen de stoler på.. da er det kansje noen "salg" som jonas har utført siste 2 år privat og kanskje fra firmaet som kan føre oss til en løsning og bakmenn.. men var økonomien til Jonas plettfri så kan vi droppe dette og fokusere på noen misunnelige, psykopater på Hønefoss..
Citera
2023-09-12, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Gode poeng og interessante teorier. Det kan hende at det var slik som du skrev.

Jeg er åpen for mange ulike teorier, men akkurat nå tenker jeg mest på teorien om at drapet var planlagt og at GM villedet mye.

Hva gjør at du tenker ugjerningen er planlagt?
Nå har jeg ,heldigvis, bare erfaring fra psykologi og serier/dokumentar fra tv når det gjelder temaet, men dersom planlagt og gjort endel skremmende hendelser underveis må det vel ha vært en veldig syk person med tanke på hvor lang tid det har vart. Ville ikke selve gjennomføringen da ha vært mer smood? Innspill
Citera
2023-09-12, 12:18
Medlem
Jeg tror også at det er lite sannsynlig at han ble drept pga gjeld. Er det noen som vet noe om hans tidligere kjærester? Han har vel hatt noen, evt. eks av hans siste kjæreste? Kan det ligge noe her? At han har behandlet en tidligere kjæreste dårlig? Noen som vet noe rundt dette?
Citera
2023-09-12, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrueCrimeNorge
På nedsiden av rådhusbrua, ved siden av elva stod det tagget "Tyster J*nas" og ved siden av stod det "Homo M*ts". Dette så jeg 21.august.

Takk! Har lurt på dette lenge. Da er det åpenbart hvem det var rettet mot og det er kun en kandidat. Den ved rådhusbrua så jeg aldri. Var det bare ett sted det sto m*ts?

Jeg tror mindre og mindre på at taggingen har med drapet å gjøre. Kanskje ikke det meste av trakasseringen han har fortalt om heller. Det er i såfall århundrets dårligste timing av de drittunga som har tagget osv om de ikke har noe med drapet å gjøre.
Citera
2023-09-12, 12:22
Medlem
En som heter Alek*ander *oe Øve*by er en ganske ustabil type som likte å ruse seg før. Vet ikke om han fortsatt gjør det. Men han er medlem i pistolklubb og jeg vet at enten rett før eller etter drapet så gikk det ut noen snaps av at han satt og lekte med pistoler. Han bor ikke så langt fra hytta og er i tillegg i lignende bransje som jonas med brønnboring.

*s
*m
*v

Beklager om innlegget er noe rotete. Er ny på flashback.
Citera
2023-09-12, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Atal
Takk! Har lurt på dette lenge. Da er det åpenbart hvem det var rettet mot og det er kun en kandidat. Den ved rådhusbrua så jeg aldri. Var det bare ett sted det sto m*ts?

Jeg tror mindre og mindre på at taggingen har med drapet å gjøre. Kanskje ikke det meste av trakasseringen han har fortalt om heller. Det er i såfall århundrets dårligste timing av de drittunga som har tagget osv om de ikke har noe med drapet å gjøre.

Jeg var kun og tittet på den ved rådhusbrua så vet ikke. Men virker som det er den eneste med m*ts.
Citera
2023-09-12, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrueCrimeNorge
En som heter Alek*ander *oe Øve*by er en ganske ustabil type som likte å ruse seg før. Vet ikke om han fortsatt gjør det. Men han er medlem i pistolklubb og jeg vet at enten rett før eller etter drapet så gikk det ut noen snaps av at han satt og lekte med pistoler. Han bor ikke så langt fra hytta og er i tillegg i lignende bransje som jonas med brønnboring.

*s
*m
*v

Beklager om innlegget er noe rotete. Er ny på flashback.

Ved søk ser en at selskap med navnet ble begjært konkurs 16.08 i år, i retten 11.09. Fjern møte. Kan ikke dette, trenger ikke bety noe som helst, og det er ikke sikkert eier av bedrift trenger å møte opp heller, kanskje bare de som krever noe i boet?
Citera
2023-09-12, 12:38
Medlem
En ny hypotese pga opplysning om et nytt navn her isted. Var de bekjente? Kan det ha vært at denne tilkalte JAH for å få tak i noe som beroliget pga konkurs med bedriften. Han hadde ikke, men ville prøve å bistå med sitt nærvær eller en prat og personen såpass ustabil at skudd ble utløst?
Citera
2023-09-12, 12:39
Medlem
[quote=Haaploes|85708414]En ny hypotese pga opplysning om et nytt navn her isted. Var de bekjente? Kan det ha vært at denne tilkalte JAH for å få tak i noe som beroliget pga konkurs med bedriften. Han hadde ikke, men ville prøve å bistå med sitt nærvær eller en prat og personen såpass ustabil at skudd ble utløst fordi J var en person som stilte opp for gutta?
Citera
2023-09-12, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alexis09
Jeg tror også at det er lite sannsynlig at han ble drept pga gjeld. Er det noen som vet noe om hans tidligere kjærester? Han har vel hatt noen, evt. eks av hans siste kjæreste? Kan det ligge noe her? At han har behandlet en tidligere kjæreste dårlig? Noen som vet noe rundt dette?
Så lenge vi ikke vet, er jo alt mulig. I Bård Lanes saken var den type forhold en del av en farlig cocktail av motiver.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in