2023-09-11, 19:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Svaret på din dumma fråga är att de inte handlar aktier för egen räkning. Du vet uppenbarligen inte vad de sysslar med.

Svaret på dina tomterier är att hela världen vet att BlackRock är bullish på BTC, samt att Larry Fink sagt att BTC är digitalt guld och implicit världens nya globala valuta.

Men du vet alltså bättre än Larry Fink, BTC kommer att gå till noll.

David Marcus, f d president på PayPal upprepade idag detsamma som Larry Fink sagt tidigare:

https://twitter.com/BitcoinNewsCom/status/1701226448575443215

Citat:
“We are still in the fax era of global payments and that’s what we are attempting to solve with Bitcoin."

Konklusion: Man kan alltså välja att lyssna på Larry Fink, Michael Saylor och David Marcus - eller så kan man lyssna på dina tomterier.

Jag vet vem jag väljer att lyssna på, BTC är på väg mot noll, jag säljer allt nu innan det är för sent.
Citera
2023-09-11, 19:44
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Svaret på din dumma fråga är att de inte handlar aktier för egen räkning. Du vet uppenbarligen inte vad de sysslar med.
Tills den dagen du bevisar att deras mining investeringar rör en fond (vilken?) så lär ingen bry sig om dina försök att måla upp alternativa verkligheter.

Du förstår uppenbarligen inte skillnad på deras olika fonder och att dom kan investera som vilket annat företag som helst. Detta har jag förklarat för dig och du kan förstås ignorera det och fortsätta slåss mot väderkvarnar.

BlackRock investerar i Bitcoin mining företag så till den grad att dom är majoritetsägare i dessa. Bra så.
Citera
2023-09-11, 19:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Tills den dagen du bevisar att deras mining investeringar rör en fond (vilken?) så lär ingen bry sig om dina försök att måla upp alternativa verkligheter.

Du förstår uppenbarligen inte skillnad på deras olika fonder och att dom kan investera som vilket annat företag som helst. Detta har jag förklarat för dig och du kan förstås ignorera det och fortsätta slåss mot väderkvarnar.

BlackRock investerar i Bitcoin mining företag så till den grad att dom är majoritetsägare i dessa. Bra så.

Det är samma melodi varje gång man länkar till fakta avseende ägande och vad som sagts. Svaret är att blåneka och upprepa saker som redan tagits upp femtioelva ggr i tråden.

Hela världen vet att BlackRock är bullish på BTC.
Citera
2023-09-11, 20:58
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Papper1512
Så om jag inte kan uppge exakt antal satoshis ett företag äger vid just denna tidpunkt så innebär det att de äger 0? Märklig slutsats.
Det har jag inte sagt, du behöver vässa dina läskunskaper. Jag har frågat hur många de äger. Det måste vara extremt många eftersom de är "bullish" enligt dig. Eller hur?

Citat:
Jag vet att de äger bitcoin. Det är fakta.
Vänligen presentera dessa fakta.

Citat:
Höj dig.
Citera
2023-09-11, 21:00
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Svaret på dina tomterier är att hela världen vet att BlackRock är bullish på BTC, samt att Larry Fink sagt att BTC är digitalt guld och implicit världens nya globala valuta.
Vill du presentera dessa exakta citat från herr Larry?

Det enda vi vet är att Blackrock är "bullish" på att folk ska trejda bitcoin via deras tilltänkta ETF. Det tjänar de pengar på. Allt annat är spekulation och förhoppningar.

Citat:
Konklusion: Man kan alltså välja att lyssna på Larry Fink, Michael Saylor och David Marcus - eller så kan man lyssna på dina tomterier.
Lyssna på Michael Saylor
Citera
2023-09-11, 21:02
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:

Citat:
Det är samma melodi varje gång man länkar till fakta avseende ägande och vad som sagts. Svaret är att blåneka och upprepa saker som redan tagits upp femtioelva ggr i tråden.

Hela världen vet att BlackRock är bullish på BTC.
Här har ni t ex lite fakta:

https://www.reuters.com/article/factcheck-business-investment-idUSL2N2WI1K4

Citat:
BlackRock and Vanguard clients invest into numerous index-based and actively managed investment products, such as the S&P 500 Index, Bloomberg Commodity Index and the FTSE 100 Index.

“BlackRock itself is not a shareholder,” a company spokesperson told Reuters, adding that money being managed or invested “belongs to our clients”.

The owners of these securities are our clients, through their investments made on their behalf via the funds managed by Blackrock”.

Hoppas att ni nu äntligen har lärt er vad för slags bolag Vanguard och Blackrock är.
Citera
2023-09-11, 21:27
Medlem
Citat:

Hoppas att ni nu äntligen har lärt er vad för slags bolag Vanguard och Blackrock är.

Du är en riktigt FARLIG skribent som sprider lögner på detta forum.

Blackrock ansökte om att starta en Bitcoin Spot ETF för att.... dem är emot bitcoin?

Varför säger Blackrocks VD så här om han (enl dig) är EMOT bitcoin?
Citat:
Crypto is digitising gold in many ways,” Fink said in a recent Fox News interview. “Instead of investing in gold as a hedge against inflation, a hedge against the onerous problems of any one country or the devaluation of your currency.

“As I have said in the past, we are a believer in the digitisation of products. ETFs were a big revolution for the mutual fund industry and they are really taking over the mutual fund industry.

“We believe if we can create more tokenisation of assets and securities – and that is what bitcoin is – that could once again revolutionise finance.”

Jag tror som andra sagt att du pratar TVÄRTOM språket här inne.
Citera
2023-09-11, 21:36
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-Heart
Du är en riktigt FARLIG skribent som sprider lögner på detta forum.

Blackrock ansökte om att starta en Bitcoin Spot ETF för att.... dem är emot bitcoin?

Varför säger Blackrocks VD så här om han (enl dig) är EMOT bitcoin?

Jag tror som andra sagt att du pratar TVÄRTOM språket här inne.
Så du håller nu med om att dessa aktier hos diverse bolag inte ägs av Blackrock själva?
Citera
2023-09-11, 21:39
Medlem
Leastons avatar
Citat:

En artikel från 2022 som dessutom inte har med saken att göra. Det står inget om Bitcoin eller mining i den.
Bitcoin mining investeringarna som BlackRock gjordes i början av DETTA år.

Peka på vilken fond dessa mining bolag hamnade i, eller erkänn att du var ute och cyklade hela tiden (som du så ofta är).
Senast redigerad av Leaston 2023-09-11 kl. 21:41.
Citera
2023-09-11, 21:43
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
En artikel från 2022 som dessutom inte har med saken att göra.

Det står inget om Bitcoin eller mining i den.
Bitcoin mining investeringarna som BlackRock gjordes i början av DETTA år.

Du gör bort dig fullständigt nu. Det är pinsamt. Erkänn bara när du har fel och gå vidare i livet.

Det står klarat och tydligt hur företaget fungerar, varför de äger aktier i "alla" bolag på börsen och vem som egentligen äger aktierna.

Citat:
“BlackRock itself is not a shareholder,” a company spokesperson told Reuters, adding that money being managed or invested “belongs to our clients”.
“The owners of these securities are our clients, through their investments made on their behalf via the funds managed by Blackrock”.

Citat:
Peka på vilken fond dessa mining bolag hamnade i, eller erkänn att du var ute och cyklade hela tiden (som du så ofta är).
Detta är naturligtvis en löjlig invändning. Det går inte att ta reda på detta för någon annan än bolaget själva (och möjligtvis de investerare som låter Blackrock sköta deras investeringar).
Senast redigerad av kebabmedpommes 2023-09-11 kl. 21:47.
Citera
2023-09-11, 21:45
Avslutad
Citat:
Vill du presentera dessa exakta citat från herr Larry?

Det har jag gjort flera ggr, vilket du är mycket väl medveten om.

Citat:
Lyssna på Michael Saylor

Lyssna på Kebab.

Citat:

Ingen har hävdat att Larry Fink juridiskt äger BlackRock, men det är alltså det du lyckats lista ut, och nu vill läxa upp oss andra om?

BlackRock äger ingenting, BlackRock ägs av sina klienter, BlackRock vill bara demokratisera BTC.

Hela världen känner till att BlackRock är bullish på BTC. Punkt slut.
Citera
2023-09-11, 21:47
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Det har jag gjort flera ggr, vilket du är mycket väl medveten om.
Det har du tyvärr inte, eftersom dessa citat inte existerar i verkligheten.

Citat:
Ingen har hävdat att Larry Fink juridiskt äger BlackRock, men det är alltså det du lyckats lista ut, och nu vill läxa upp oss andra om?
Vad är det du babblar om nu? Har du problem med att förstå enkla texter skrivna på engelska?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in