Citat:
Ursprungligen postat av
Sillen
Jag har slutligen tagit mod till mig och gått till en doktor för att få hjälp med min trånga förhud. Jag har nu varit på undersökning och ska operera mig om en vecka. Tills dess hade jag tre alternativa att välja på:
1. Omskärelse. Rent tekniskt förmodligen det bästa alternativet, men jag känner mig inte speciellt sugen att ta bort alltihopa.
2. Nån metod där man skar ett snitt i förhuden på ovansidan av penis. Skulle tydligen vara det säkraste av de två icke-omskärelse alternativen.
3. Att man gjorde två snitt på sidan av penis istället. Skulle se bättre ut än alternativ 2, men inte lika säkert.
Skulle vilja ha hjälp att bestämma mig, från personer med lite koll på det här. Just nu är jag ganska säker på att det blir alternativ 2 eller 3, men mellan de alternativen är jag fortfarande osäker. Bidra gärna med egna eller kompisars erfarenheter av dessa ingrepp.
Omskärelse är inte bra av följande anledningar:
Det innebär att du skär bort den sexuellt känsligaste delen av penis, dvs förhuden!
Det blir omöjligt att onanera på traditionellt sätt!
Ollonet blir med tiden okänsligt, eftersom man tagit bort dess naturliga skydd mot nötning!
Alternativet, att skära ett snitt i förhuden, är däremot bra och utan biverkningar!
Har själv genomgått en sådan operation!
Alla utseendemässiga spår av den försvann efter ett tag!