Flashback bygger pepparkakshus!
2023-09-11, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 640523
Gick precis förbi platsen med min hund, så som vi gör varje dag. Det syns att det trampats runt ordentligt vid fyndplatsen idag, mycket bil- och fotspår. Jag noterade fyra saker:

- Polisens uppmärkning med kon nr 3 för fynd var kvarglömd. Under den lilla gröna konen låg en spetsig träbit.
- Det är nästan helt otroligt hur en privatperson kunde hitta kroppen kl 6 imorse på den platsen. Jag följde det upptrampade ca 10 meter från den lilla grusvägen in snett nedanför bron. Det är otillgängligt. Om det nu inte var en hundägare som fått markering av sin hund förstås.
- De kläder som nämndes tidigare i tråden av Malmen1 har legat där länge. Jag har sett de i säkert minst 1 år.
- En bit upp i backen på vägen ner mot vändplatsen ser det ut som mänsklig avföring med massa äckligt papper runt. Vet inte om det kan vara värt något med det fanns inte där i helgen iallafall.

Kontakta polisen angående det du observerat
Citera
2023-09-11, 17:33
Medlem
FanTaMigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 640523
Gick precis förbi platsen med min hund, så som vi gör varje dag. Det syns att det trampats runt ordentligt vid fyndplatsen idag, mycket bil- och fotspår. Jag noterade fyra saker:

- Polisens uppmärkning med kon nr 3 för fynd var kvarglömd. Under den lilla gröna konen låg en spetsig träbit.
- Det är nästan helt otroligt hur en privatperson kunde hitta kroppen kl 6 imorse på den platsen. Jag följde det upptrampade ca 10 meter från den lilla grusvägen in snett nedanför bron. Det är otillgängligt. Om det nu inte var en hundägare som fått markering av sin hund förstås.
- De kläder som nämndes tidigare i tråden av Malmen1 har legat där länge. Jag har sett de i säkert minst 1 år.
- En bit upp i backen på vägen ner mot vändplatsen ser det ut som mänsklig avföring med massa äckligt papper runt. Vet inte om det kan vara värt något med det fanns inte där i helgen iallafall.

Kan du märka ut fyndplatsen? Nu när polisen ändå är färdiga.
Citera
2023-09-11, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FanTaMig
Kan du märka ut fyndplatsen? Nu när polisen ändå är färdiga.

Inlägg 162!
Citera
2023-09-11, 17:43
Medlem
PussiKatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sylla
Kan bli så av chocken /adrenalin
Precis. Jonna Henningsson sket ju också där hon dumpade kroppsdelarna. Men det tvärnekade hon till. Mer pinsamt att skita i skogen än att styckmörda någon tydligen.
Citera
2023-09-11, 17:47
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PussiKatt
Precis. Jonna Henningsson sket ju också där hon dumpade kroppsdelarna. Men det tvärnekade hon till. Mer pinsamt att skita i skogen än att styckmörda någon tydligen.

Sjukt.

Ännu sjukare att en 13-åring mördats. Som många redan skrivit, han är bara ett barn. Fyfan vilket jävla samhälle vi fått.
Citera
2023-09-11, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Sjukt.

Ännu sjukare att en 13-åring mördats. Som många redan skrivit, han är bara ett barn. Fyfan vilket jävla samhälle vi fått.

Ja och tyvärr oftast andra barn som utför detta då dom blir tvingade till det.
Citera
Medlem
PussiKatts avatar
Citat:
Sjukt.

Helt sinnessjukt. Det värsta är att det blir vardagskänsla över det hela.
Citera
Medlem
Citat:
Tror du polisen sett det? Han som mördade Lisa Holm sket ju också efteråt av chocken eller upphetsning eller vad det nu är som gör att de måste skita när de tortyrmördat ett barn.

Det händer även ofta att tex inbrottstjuvar / rånare . Tror det är stressen .
Citera
2023-09-11, 17:52
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PussiKatt
Helt sinnessjukt. Det värsta är att det blir vardagskänsla över det hela.

Ja. Undrar när polisen kommer gå ut med det? Tre pojkar torterade och avrättade på en månad. I Sverige.
Citera
2023-09-11, 17:56
Medlem
Zog Ruless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Comeundone
Enligt ett inlägg på en lokal Facebooksida i Rågsved som är gjort av anhöriga så sågs han senast på en fritidsgård vid 20 tiden i fredags i Vega... kan tyvärr inte länka men gruppen heter någonting med Anslagstavlan Rågsved.

Den fritidsgården stängde 17 så tiden stämmer inte.
Citera
2023-09-11, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zog Rules
Den fritidsgården stängde 17 så tiden stämmer inte.

Man kan väl vara utanför fritidsgården efter att den stängt? Fritidsgård måste ju inte vara en gård inomhus...
Citera
2023-09-11, 18:00
Medlem
Schaefers avatar
Citat:
Ja. Undrar när polisen kommer gå ut med det? Tre pojkar torterade och avrättade på en månad. I Sverige.

Det är varken klarlagt att det är en mansperson(pojke) och således inte heller att det skulle vara Mllo och definitivt inte att det är ngn form av tortyr eller llknande som verkar göra att ID ej (enl pressen) kunnat fastställas utan det som skrivs här är rena spekulationer (trådsanningar) iaf i nuläget.
Ung "person" är det som sagts...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in