2023-09-08, 02:47
Medlem
Ovanligt lätt att plocka i år tycker jag. Har plockat på mig i två dagar nu tills solen gått ner och kan nog göra så varje dag i några veckor till. Har haft en hunch om några ställen, åkt till och plockat så länge tiden räckt till och det är nog första året på länge som jag inte behövt åka runt på många olika ställen och scouta innan jag hittat bra mängder. Umeå området är hett i år.
Citera
2023-09-08, 07:21
Medlem
Varit ute o plockat typ en vecka sen efter en dag regn o hitta dom.

https://share.icloud.com/photos/00aI3oeL5m8Vow_stjccKS28Q
Citera
2023-09-08, 09:20
Medlem
fruktjoss avatar
Nån som hittat runt eller utanför malmö? Har aldrig plockat förut så vet inte vart man kan börja leta. Jag tar ofta tåget mellan malmö o ystad och har spanat på hagarna längs vägen och några av dem ser ju lämpliga ut.

Min plan är i alla fall att ta med min systemkamera så att jag har nån lämplig ursäkt om nån är misstänksam. "Vad gör du?" " Jo jag tar lite naturbilder bara"
Citera
2023-09-09, 04:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zupdawg
All lycka till! Undviker gärna att folk får misstankar om vad jag gör hukandes i en kohage och får för sig att ringa snuten. För mig personligen är det bara inte värt att ta några risker pga privatlivet, kör hellre några mil extra samtidigt som jag får bra mycket bättre skördar!
Har det någonsin inträffat att snuten har rykt ut på vischan för att jaga svamppundare mitt i plockjakten?
Citera
2023-09-09, 10:51
Medlem
Ser fortfarande lite då och då i sthlm. Söder om stan
Citera
2023-09-09, 17:29
Medlem
Hejsan existerar en toppis karta?
Där man på kartan ser på ett ungefär var toppisen kanske finns. De senaste dagarna har sommarvärmen kommit och mer eller mindre förstört svampens framfart, väldigt ledsen blir man över detta. Kollar man på denna forum så är det inte många som lägger ut att de har hittat. Än så länge väldigt dålig toppisår. Eller kan det vara att jag är väldigt dålig på hitta toppisar?
Citera
2023-09-09, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daskmoert
Har det någonsin inträffat att snuten har rykt ut på vischan för att jaga svamppundare mitt i plockjakten?
Japp det händer.
Citera
2023-09-10, 13:31
Medlem
StonedMonkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kantarello
Där man på kartan ser på ett ungefär var toppisen kanske finns. De senaste dagarna har sommarvärmen kommit och mer eller mindre förstört svampens framfart, väldigt ledsen blir man över detta. Kollar man på denna forum så är det inte många som lägger ut att de har hittat. Än så länge väldigt dålig toppisår. Eller kan det vara att jag är väldigt dålig på hitta toppisar?

Japp det finns
https://www.magicmushroommap.com/map
Citera
2023-09-10, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kantarello

https://www.magicmushroommap.com/map

Edit: Sorry Mod, ta bort denna dubbelpost…
Citera
2023-09-11, 15:05
Medlem
Icke funnit några på Västkusten ännu.

Jag är otroligt obekväm med att leta och jag vågar inte leta bland hus / gårdar / fastigheter.

Hur gör ni andra!? Jag ser väldigt många grönområden på mina promenader och på Google Maps men jag kan ju inte gå där å leta :S
Citera
2023-09-11, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dekanom
Icke funnit några på Västkusten ännu.

Jag är otroligt obekväm med att leta och jag vågar inte leta bland hus / gårdar / fastigheter.

Hur gör ni andra!? Jag ser väldigt många grönområden på mina promenader och på Google Maps men jag kan ju inte gå där å leta :S

Jag brukar röra mig på kohagar där hagen oftast är omringad av skog eller där en bit av hagen iallafall är dold av skog
Citera
2023-09-12, 09:45
Medlem
Har rört mig i ganska stora områden markerade på den där kartan men inte funnit ens en halv toppis. Klampar jag omkring för snabbt eller är den där kartan bara väldigt dålig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in