2023-09-10, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HaconBacon
Visst, Olsson är bänkad i MFF och det finns mer spännande namn, men när gjorde han egentligen en dålig landskamp senast? Stabil mot Österrike i juni, en av Sveriges bästa spelare i VM-kvalet mot Tjeckien förra året. Vill såklart att Sema ska få fortsatt förtroende i elvan, men tycker inte det är helt sjukt att Olsson är med i truppen.

Nä, det är inte alltför konstigt och många verkar tro att Sverige sitter på ett grymt spelarmaterial, men så är inte fallet..

När vi får fram riktiga talanger som står sig bra även internationellt, så blir det tydligt för alla och man behöver inte leta med ljus och lykta som vissa verkar göra i detta forum..

Kolla på den där 16-åringen i Spanien (Lamine Yamal), ingen behöver leta efter honom, utan han är bara tillräckligt bra, trots sin ålder..
Citera
2023-09-10, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sportnorden12345
Nu vet jag inte hur Janne väljer att formera laget mot Österrike, men meningen är ju att vi ska vinna matchen och då behöver man göra mål framåt..
Äre så???

Måste hålla försvaret intakt för att vinna matchen mot kniviga Österrike. Vi får väl starta med Kenzema och byta ut honom mot någon mittback för att täppa igen sen beroende på matchbild.
Citera
2023-09-10, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av offermentalitet
Äre så???

Måste hålla försvaret intakt för att vinna matchen mot kniviga Österrike. Vi får väl starta med Kenzema och byta ut honom mot någon mittback för att täppa igen sen beroende på matchbild.

Blir inte förvånad om t.ex. Martin Olsson och Emil Holm startar som ytterbackar heller, men sanningen är ju att vi behöver vinna matchen och då kan Semas offensiv vara viktig..
Citera
2023-09-10, 23:31
Medlem
Citat:
Blir inte förvånad om t.ex. Martin Olsson och Emil Holm startar som ytterbackar heller, men sanningen är ju att vi behöver vinna matchen och då kan Semas offensiv vara viktig..
Jag trodde sanningen var att vi behöver förlora matchen? Äre inte så menar du???

Kenzema kommer vara vår svaga punkt i försvaret om Österrike är på humör. Ska han lira ytter du tycker han är vårt främsta offensiva vapen så blir det jävligt knepigt med någon nybildad skakig trebackslinje i praktiken bestående av Hien, VNL och Holm. Känns inte bra på förhand.
Citera
2023-09-10, 23:57
Medlem
Citat:
Jag trodde sanningen var att vi behöver förlora matchen? Äre inte så menar du???

Kenzema kommer vara vår svaga punkt i försvaret om Österrike är på humör. Ska han lira ytter du tycker han är vårt främsta offensiva vapen så blir det jävligt knepigt med någon nybildad skakig trebackslinje i praktiken bestående av Hien, VNL och Holm. Känns inte bra på förhand.

Haha, hur ska man kunna diskutera med en person som dig? Du hittar ju mest på en massa påståenden och överför det till något som jag skulle ha sagt
Citera
2023-09-10, 23:58
Medlem
Citat:
Haha, hur ska man kunna diskutera med en person som dig? Du hittar ju mest på en massa påståenden och överför det till något som jag skulle ha sagt
Du bara framför din CP-poäng och tänker inte vidare nörd vi har pratat nog.
Citera
2023-09-11, 00:06
Medlem
Citat:
Du bara framför din CP-poäng och tänker inte vidare nörd vi har pratat nog.

Det fattar väl jag också att man inte bara kan lägga karbonpapper på Estland och Österrike, därför är just Martin Olsson ett alternativ i denna match, medan man mot ett sämre lag (som Estland) bara kan tuta och köra framåt..
Citera
2023-09-11, 13:14
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Då Emil Holm är det offensiva alternativet på högerkanten så skulle det förvåna mig om han startar där mot Österrike. Wahlqvist kommer nog få chansen igen. Däremot så är jag tyvärr rädd för att Martin Olsson kommer ta platsen till vänster, han är långt ifrån Sveriges bästa vänsterback idag..
Kan nån av mittbackarna spela vänsterback? Ja, förutom VNL då för han behövs i mitten. Men å andra sidan, då får vi helt ändra spelsystem i offensiven eftersom vi idag spelar med Forsberg som central spelare i offensiven. Om inte ytterbacken fyller på så blir vänsterkanten helt tom. Nej, det blir kanske Sema ändå, för han kan ta hela kanten själv. Har Martin Olsson den fysiken idag?
Och då kan jag ju återigen sakna Noah Persson lite, han är van från tiden i Mjällby att sköta hela kanten själv.
Citera
2023-09-11, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Då Emil Holm är det offensiva alternativet på högerkanten så skulle det förvåna mig om han startar där mot Österrike. Wahlqvist kommer nog få chansen igen. Däremot så är jag tyvärr rädd för att Martin Olsson kommer ta platsen till vänster, han är långt ifrån Sveriges bästa vänsterback idag..
Kan nån av mittbackarna spela vänsterback? Ja, förutom VNL då för han behövs i mitten. Men å andra sidan, då får vi helt ändra spelsystem i offensiven eftersom vi idag spelar med Forsberg som central spelare i offensiven. Om inte ytterbacken fyller på så blir vänsterkanten helt tom. Nej, det blir kanske Sema ändå, för han kan ta hela kanten själv. Har Martin Olsson den fysiken idag?
Och då kan jag ju återigen sakna Noah Persson lite, han är van från tiden i Mjällby att sköta hela kanten själv.

Vi får se, men jag tror precis som du, att det är troligare med Martin Olsson i startelvan än Emil Holm..

Ser bara Sema och M. Olsson som aktuella vänsterbackar i denna trupp, förutom VNL är övriga spelare inte på den nivån, så att de skulle kunna ses som bättre alternativ på en ovan position..
Citera
2023-09-11, 19:53
Medlem
Tror detta blir elvan:

Olsen
Wahlqvist, Hien, Lindelöf, Sema
Kulusevski, Ekdal, Gustafson, Forsberg
Gyökeres, Isak
Citera
2023-09-11, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HaconBacon
Tror detta blir elvan:

Olsen
Wahlqvist, Hien, Lindelöf, Sema
Kulusevski, Ekdal, Gustafson, Forsberg
Gyökeres, Isak
Det är spikat nu. Ekdal istället för Gustafson annars blev det rätt.

Förstår inte varför Wahlqvist går före Emil Holm. Det är inte som att Emil Holm inte kan göra det defensiva jobbet han är en tvåvägsspelare.
Citera
2023-09-11, 21:25
Medlem
Citat:
Det är spikat nu. Ekdal istället för Gustafson annars blev det rätt.

Förstår inte varför Wahlqvist går före Emil Holm. Det är inte som att Emil Holm inte kan göra det defensiva jobbet han är en tvåvägsspelare.

Bra att Cajuste går före Häckenspelaren och rätt väntat att Wahlqvist får nytt förtroende också..
Senast redigerad av sportnorden12345 2023-09-11 kl. 21:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in