2023-09-10, 22:01
Medlem
TurboLindas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Det är inbyggt i teorin. Eftersom man delar upp människor efter gener och ger dem olika egenskaper utifrån generna, är den delen rasbiologisk. Det står inget om att man använder samma narrativ om ras som nazisterna heller eller att idéerna är marxistiska, ändå finns de där. Jag förklarade tidigare vad kritiskt rasteori gick ut på. Förstod du inte, trots att jag nog anser att det var väldigt enkelt förklarat? Det är bra om du frågar om du inte förstår.
Jag vet inte varför du fortsätter så envetet med de här fantasierna. Det är antagligen ditt sätt att försöka distrahera från det faktum att du inte kan backa upp ditt påstående om att kursen ifråga skulle vara ovetenskaplig. Jag tror inte jag har mer att hämta från dig i denna fråga, och den drar dessutom iväg från topic.
Citera
2023-09-10, 22:03
Medlem
TeamAbruptos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TurboLinda
Det beskrivs ganska utförligt i DN-intervjun med Hübinette. Peterson har ringt och sms-at honom i en omfattning som borde uppgå till ofredande, begärt ut hans mejl och publicerat dem på twitter och skrivit honom återkommande på sociala medier med ständig anspelning på Hübinettes etniska bakgrund. Han har även försökt filma med drönare på universitetsområdet. Ett år senare dyker han upp som student på en av Hübinettes distanskurser och lyckas inom loppet av den första föreläsningen få hälften av deltagarna att hoppa av.

Kanske finns det de där ute som tycker att det här är saker man ska behöva stå ut med som universitetsanställd. Jag undrar var de i så fall tycker att gränsen går.

"Borde uppgå till ofredande" lol

Som tur är har ju vårt rättsväsende gjort bedömningen att det inte är ofredande då en journalist måste få göra sitt arbete. Tänk om alla som blir kontaktade av en journalist skulle begära att få besöksförbud? Hade Tobias Hübinette haft ryggrad så hade han givetvis talat med Christian Peterson men han är en liten fitta (precis som du) och har valt att gömma sig och nu även sjukskriva sig utan att vara sjuk.
Citera
2023-09-10, 22:11
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Jag vet inte varför du fortsätter så envetet med de här fantasierna. Det är antagligen ditt sätt att försöka distrahera från det faktum att du inte kan backa upp ditt påstående om att kursen ifråga skulle vara ovetenskaplig. Jag tror inte jag har mer att hämta från dig i denna fråga, och den drar dessutom iväg från topic.
Men snälla du. Jag har redan visat att det är så gång på gång. Om du menar att det är fantasier, får du väl kritisera och visa att jag har fel. Kan du inte det, är det ditt problem. Topic är förstås även kursen då det egentligen är den och vad som hänt där, som det handlar om. Du har själv dragit upp den gång på gång och bett mig visa att det jag säger stämmer. Jag har till och med förklarat vad den går ut på, som du ansåg att jag inte visste, men där okunskapen nog låg mer hos dig faktiskt. Frågan är om du sagt en enda vettig sak faktiskt.
Senast redigerad av EnCarte 2023-09-10 kl. 22:13.
Citera
2023-09-10, 22:19
Medlem
Djurmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TeamAbrupto
Är det någon som är en grinolle så är det väl ändå Tobias Hübinette och ingen annan. Du, jag eller vem som helst har rätt att begära ut offentliga dokument, vilket e-post på universiteten räknas som, och det utgör då inte en orsak till att sjukskriva sig.

Du resonerar inte som så att det hade varit bättre om Tobias Hübinette aldrig fick lov att sprida sitt hat mot européer, svenskar/vita från ett av våra lärosäten istället? Han har ju ett digert CV som visar att han är en instabil människa.
Du kanske missade att jag inledde med att bortse från orsaken till granskningen, den läger jag mig inte i.
Men när man blir trakasserad på sin arbetsplats är det vanligt att man blir sjuk.
Citera
2023-09-10, 22:25
Medlem
Man borde respektera hans integritet när han är sjukskriven för utbrändhet.
Citera
2023-09-10, 22:26
Medlem
Citat:

Han behöver inte backa up påståendet om att kritisk rasteori inte är vetenskapligt. Det säger sig självt i och med att det är ett ämne i humaniora. Vet du vad vetenskap är? Vet du ens vad humaniora är?

Citat:
Ursprungligen postat av Sopnisse

Det kallas simulering i medicinskt språk.
Senast redigerad av Medicum 2023-09-10 kl. 22:29.
Citera
2023-09-10, 22:29
Medlem
YP4XQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sopnisse

Ska Ukrainarna respektera ryssarna om de sjukskriver sig för utbrändhet? Tobias den svensk- och vithatande idioten ska skit ha, minst sagt.
Citera
2023-09-10, 22:32
Medlem
tokens avatar
Den där Christian verkar ju vara en sådan där ”Sverjevän” som vill göra allt för att rasera Sverige. Inget ovanligt drag hos dessa anti-svenskar som drömmer om någon sorts Hitler-revolution genom att skapa kaos.
Citera
2023-09-10, 22:43
Medlem
TurboLindas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medicum
Han behöver inte backa up påståendet om att kritisk rasteori inte är vetenskapligt. Det säger sig självt i och med att det är ett ämne i humaniora. Vet du vad vetenskap är? Vet du ens vad humaniora är?
Jadå, humaniora är det historiska fundamentet för alla akademiska studier, vilket du också hade vetat om du hade haft koll på din idé- och lärdomshistoria.

Att du och dina kompisar i trollskogen på senare tid har börjat tycka illa om humaniora ändrar inte på det förhållandet.
Citera
2023-09-10, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YP4XQ
Ska Ukrainarna respektera ryssarna om de sjukskriver sig för utbrändhet? Tobias den svensk- och vithatande idioten ska skit ha, minst sagt.

Fin jämförelse, Hybinette är ingen rasist men vita svenskar är det ovetandes ibland.
Citera
2023-09-10, 22:58
Medlem
Citat:
Jadå, humaniora är det historiska fundamentet för alla akademiska studier, vilket du också hade vetat om du hade haft koll på din idé- och lärdomshistoria.

Att du och dina kompisar i trollskogen på senare tid har börjat tycka illa om humaniora ändrar inte på det förhållandet.

Inget av det du säger spelar någon roll överhuvudtaget. Humaniora är fortfarande inte vetenskap och har inte i närheten av samma status gällande kunskap. Så blir det när man hittar på massa utan att visa resultat.
Senast redigerad av Medicum 2023-09-10 kl. 23:01.
Citera
2023-09-10, 23:07
Medlem
Jobbigt att vara stalkad av ett psykfall..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in