2023-09-10, 20:44
Medlem
Slampsmurfens avatar
Det är helt ok så länge det är folk framför som ser ut att vara sånna som..

1: inte blippar sitt kort innan kassören slagit in alla varor.
2: tjafsar om någon rabatt de sett och inte fattat att de tagit fel vara
3: delar upp sitt köp = betalar hälften av varorna på ett kort och resten på ett annat.
4: småpratar med kassörskan

alla dessa typer är folk som tror att allt kretsar kring dem, de har noll respekt för andra människors tid. Då är det helt ok att tränga sig före dem när en ny kassa öppnas
Citera
2023-09-10, 20:44
Medlem
Amazon-mannens avatar
Jag självskannar, så jag slipper köa med drägget i de manuella kassorna
Citera
2023-09-10, 20:48
Medlem
Står jag sist i en kö, och kassan bredvid öppnar - tror fan att jag går till den, och hinner jag först; Wohoo! Och jag skäms exakt NOLL över detta, för allvarligt - hur skulle reglerna se ut?

Anta att det står åtta pers i kön till den första kassan - om - som någon föreslog - halva kön ska gå så kommer alltså person 5-8 flytta över sig och behålla köordningen. Men hur känns detta i så fall till person nummer fyra i originalkön, som plötsligt får se personen bakom honom hamna först i en ny kö? Ja är det TS som är den personen, så kan man nog ge sig fan på att hen blir kränkt å det grövsta och skriver ett upprört inlägg här om det. Och tänk om det är ett OJÄMNT antal personer i originalkön! Hur gör man då? NÅT kommer bli ORÄTTVIST!!! WUÄÄÄH!!!

Väx upp! Ny kö är ny kö - det GÅR inte att ha några regler för detta som går att applicera vid varje tillfälle - således är det det gamla klassiska uttrycket "Först till kvarn" som gäller. Och som sagt - folk är ofta så jävla sega att det knappt hunnit märka att det finns en ny kö, förrän man har betalat och lämnat affären. Med en nöjd och belåten min.
Citera
2023-09-10, 20:50
Medlem
Zoologens avatar
Jag kanske är udda, men jag låter gärna äldre gå före till den nya kassan.
Kan man inte vänta några minuter på sin tur är det illa.
Citera
2023-09-10, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vitras
Inget illa menat, men är du en cuck eller bög?

Varför går du inte dit först? Varför ska du vänta och låta andra gå före dig? Har du en liten snopp?

När jag läser såna här inlägg så avtar tex min förvåning över att det uppstår krig här i världen.

Hört talas om FIFO? Förstår du syftet med ett kösystem överhuvudtaget? Det är en social överenskommelse för att balansera och utjämna väntetider ur ett flödesperspektiv.

Men du uttrycker ju dig så begåvat att jag måste anta att du saknar förmågan att höja blicken lite. Du ser endast din process, och inte helheten eller värdet med vårt kösystem.

Bra jobbat!
Senast redigerad av RobinJacobsson 2023-09-10 kl. 21:01.
Citera
2023-09-10, 20:57
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Auxen32
Det är svinlång kö på Ica och en ny kassa öppnar. Den längst bak i kön springer fram och ställer sig i nya kassan före alla andra.

Hur ser ni på såna människor?
Vad är det för typ av människor?
Är det renodlade psykopater?

Jag är den personen du beskriver, ny kassa nytt race.
När en ny kassa öppnar är det tillåtet för alla att ställa sig först i kön.
Det känns om jag är snabbare än alla andra, när jag går förbi en hel kö och hamnar först.
Jag tycker att dessa individer är långsamma, The bystander effect eller att folk är dumma i grupp, så tänker jag.
Citera
2023-09-10, 21:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RobinJacobsson
När jag läser såna här inlägg så avtar tex min förvåning över att det uppstår krig här i världen.

Hört talas om FIFO? Förstår du syftet med ett kösystem överhuvudtaget? Det är en social överenskommelse för att balansera och utjämna väntetider ur ett flödesperspektiv. Men du uttrycker ju dig så begåvat att jag måste anta att du saknar förmågan att höja blicken lite, utan endast ser din process, och inte helheten eller värdet med vårt kösystem.

Bra jobbat!

Vad har krig och att du går till den nya kön utan att vänta på andra att göra?

Sluta tramsa tack.

Varje gång jag står i en kö, där jag till och med kan vara näst på tur, och en annan öppnas bredvid, så går jag dit direkt och är alltid först. Jag väntar inte på någon annan som någon jävla cuck. Jag tar vad jag vill.
Citera
2023-09-10, 21:03
Medlem
Har alltid Mein Kampf redo i rockfickan när jag handlar. När sådana här situationer uppstår tar jag fram den och deklamerar högt från ett lämpligt avsnitt. Sedan drar jag fram min Luger och gör processen kort med patrasket. Låt aldrig undermänniskorna dra ner dig till deras nivå.
Citera
2023-09-10, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Auxen32
Det är svinlång kö på Ica och en ny kassa öppnar. Den längst bak i kön springer fram och ställer sig i nya kassan före alla andra.

Hur ser ni på såna människor?
Vad är det för typ av människor?
Är det renodlade psykopater?

Fan alla står ju bara och stampar. Jag ser dom tänker gå du först jag vill inte ta plats. Jag går direkt. Dom hinner inte ens tänka
Citera
2023-09-10, 21:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Det känns om jag är snabbare än alla andra, när jag går förbi en hel kö och hamnar först.
Jag tycker att dessa individer är långsamma, The bystander effect eller att folk är dumma i grupp, så tänker jag.

Du är även först med att hämta en 30 årig gammal cykel på soptippen?

(FB) Hittade en fin MTB på soptippen - aluminiumram - hur upptäcka eventuella sprickor?
Citera
2023-09-10, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Ja det är ett race. Däremot släpper man förbi vissa som kanske hade mindre varor, gjorde racet samtidigt men hejdade sig eller stod framför en i kön innan. Lite efter humör men det är först fram som gäller.

Ni andra får irritera er över alla invandrare eller oss med ADHD. Nya tider nu.
Citera
2023-09-10, 21:07
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vitras
Du är även först med att hämta en 30 årig gammal cykel på soptippen?

(FB) Hittade en fin MTB på soptippen - aluminiumram - hur upptäcka eventuella sprickor?

Vad har det med saken att göra? I det fallet bara norpade jag cykeln innan någon annan hann före. Jag har cyklat hela sommaren på den cykeln.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in