2023-09-10, 19:41
Medlem
jori9900s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rtyuio
Och det är dumma horor som du som ser till att folk förlorar jobbet för att snåla chefer inte vill anställa fler människor i butiken. Och när vi alla sedan blir offer för det automatiserade samhället och alla kommer hamna i arbetslöshet så hoppas jag ditt jobb ryker först..

Jag går före om ingen annan rör sig före mig.

Nädå. Det jag som konstruerar alla dom robotarna du ser och ser till att allt blir digital och automatiserat.. Du kan hoppas vad fan du vill, inget jag bryr mej i din fjant.

Om snabbkassan är öppen väljer jag den så slipper jag svettlukten från rövhål som dej som alltid tränger sej före..
Citera
2023-09-10, 19:46
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Auxen32
Det är svinlång kö på Ica och en ny kassa öppnar. Den längst bak i kön springer fram och ställer sig i nya kassan före alla andra.

Hur ser ni på såna människor?
Vad är det för typ av människor?
Är det renodlade psykopater?

Jag springer inte men kan mycket väl göra just det du beskriver.
Frågan är vem som ska ha första tjing på platsen i den nya kassan då?
Är det andre man i kön, tredje, fjärde…?
Är man näst på tur till kassan så står man lydigt kvar, är man tredje person så beror det lite på hur många varor de före har. Är man fjärde eller längre bak så är det ok att byta kassa enligt mig men vem som ska ha första tjing finns det ingen regel på.

Nu händer det väldigt sällan då jag till 98% handlar med självscanning och till de automaterna är det aldrig kö.

Jag är inte psykopat tycker jag själv utan en helt vanlig svensson.
Citera
2023-09-10, 19:47
Medlem
En ny kassa är en ny kö det finns inget som säger att du har rätt till en viss plats i kön till en annan kassa. Du behåller ju din plats i kön du står i det är allt du kan kräva.
Citera
2023-09-10, 19:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av darkSkye
Jag är en sån jävel som går först när en ny kassa öppnas.
Alla ni andra idioter står ju bara och glor på varandra, så varför inte? Varför ska jag behöva vänta på en rad lågbegåvade jävla muppar som inte vågar ställa sig först i kön

Håller med. Öppnas ny kassa är det ny köbildning som gäller och den som står vid föregående kö gäller inte till den nya.
Citera
2023-09-10, 20:07
Avslutad
Jag kutar utav bara helvete, tacklar till och med folk om det ska behövas.
Citera
2023-09-10, 20:09
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av darkSkye
Jag är en sån jävel som går först när en ny kassa öppnas.
Alla ni andra idioter står ju bara och glor på varandra, så varför inte? Varför ska jag behöva vänta på en rad lågbegåvade jävla muppar som inte vågar ställa sig först i kön
Också undrat över det där.
Varför står 9 av 10 som fastvuxna i marken?

Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Jag kutar utav bara helvete, tacklar till och med folk om det ska behövas.
Hahahaha!! Stackars Bosse, 13, som bara skulle köpa en Kexchoklad och en Fanta....
Citera
2023-09-10, 20:12
Medlem
Citat:
Det är svinlång kö på Ica och en ny kassa öppnar. Den längst bak i kön springer fram och ställer sig i nya kassan före alla andra.

Du är ju bara arg för att du stod o sov och inte var uppmärksam.
You snooze you lose.
Citera
2023-09-10, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Analfett
Jag står alltid kvar då alla idioter blir som galna när en ny kassa öppnas så den man står i blir tom
Ja, det brukar jag med göra. Det slår aldrig fel att när det öppnas en ny kassa så springer alla som galna till den och på 3-5 sekunder så är den ursprungliga kassan som gjorde att man överhuvudtaget fick för sig att öppna en ny kassa helt folktom och då är det bara liksom ta ett steg fram och snegla över på dumskallarna i den andra kassan.
I regel brukar det alltid vara någon riktigt gammal kärring som lyckas komma först och då kan man ju med bli lite smått förundrad över hur de lyckas vakna till liv i vissa väl valda ögonblick för att sedan liksom kort efter knoppa in igen.
Citera
2023-09-10, 20:21
Medlem
Varför är ni butiken?

Ska ni lukta på tomaterna?

1: Hemleverans

2: Automatkassa

3: finns inte. springa och tro sig vinna i en kö... Jesus christ.
Citera
2023-09-10, 20:23
Medlem
Dalulvens avatar
Har råkat ut för det många gånger, och därför börjat göra likadant själv.

Jag springer förbi er sölkorvar om det behövs. Räcker inte det blir det armbågen.

De som pratar om god värdegrund brukar vara just hänsynslösa egoister med vassa armbågar.

Immanuel Kants kategoriska imperativ lyser med sin frånvaro i det här landet.
Citera
2023-09-10, 20:28
Medlem
Mvks avatar
Detta är ett intressant fenomen.

Sverige och svenskarnas självutnämnda paradgren "att köa" (precis som om inga andra folkslag köar utanför Sverige) är som bortblåst så fort en ny kassa öppnar.

Gammal som ung, svensk som icke svensk, man som kvinna, förvandlas från civiliserade människor till kor på kosläpp för att slippa nån minut kötid.

Visste man inte bättre hade man kunnat tro att den nya kassan precis annonserat att alla i den nya kön får allt i kundvagnen gratis nästkommande 10 min.

Som några redan är inne på, detta gam-beteende borde gå att undvika genom att kassörskan styr upp kösystemet på något sätt i samband med att den nya kassan öppnar.

Jag stannar alltid kvar i befintlig kö OM det inte är så att man som en normal människa kan promenera (ej kuta) till den nya kassan.
Citera
2023-09-10, 20:32
Avslutad
Citat:

Varför skulle de vara det? Vad ska de annars göra då? Be om lov att få ställa sig i kö? Trams
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in