2023-09-09, 15:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lentil
Och nu studerar han alltså. Du svarade aldrig på min fråga om vad han läser. Jag försökte skicka privat meddelande, men du har inte varit medlem länge nog för att ta emot meddelanden. Vet du vad han studerar?

Han har påbörjat studier för en bachelor-examen i teologi med inriktning mot mission/evangelisation.
Citera
2023-09-09, 17:47
Medlem
mesefils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KarlssonJ
Han har påbörjat studier för en bachelor-examen i teologi med inriktning mot mission/evangelisation.

Spännande! Var kan man läsa in en sån?
Citera
2023-09-09, 17:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mesefil
Spännande! Var kan man läsa in en sån?

Det kan man göra på Southeastern University i USA genom STH i Uppsala.
Citera
2023-09-09, 18:30
Medlem
Ingvar123s avatar
Citat:
Det kan man göra på Southeastern University i USA genom STH i Uppsala.

De är väl hårt kopplade till Livets Ord?
Citera
2023-09-09, 18:46
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ingvar123
De är väl hårt kopplade till Livets Ord?
Kan livets ord bedriva högskola? Eller kan Tommy klara av att inte mästra professorn? Har Tommy nollats än?
Citera
2023-09-09, 18:55
Medlem
Ingvar123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Kan livets ord bedriva högskola? Eller kan Tommy klara av att inte mästra professorn? Har Tommy nollats än?

Tydligen kan de kalla sig högskola.
https://www.teol.se/om-oss/

Jag aktar mig för religiösa lallare, det räcker för mig att ha blivit påhoppad på stan av värvare från Agape.
Citera
2023-09-09, 19:53
Medlem
HomoHitlers avatar
Citat:

Svårt att sehur han ska ha nytta av det...varje församling han kommer besöka eller om han försöker starta en så kommer sexköpet alkoholismen komma upp.... kan tänka mig en lokalblaska bli överlyckliga när de får skriva:

"Extra, horköpande pastor som klöser folk, stalkar kvinnor och använder andras användare på Facebook startar kyrka i vår kommun"... Men det kan ju bli ett dragplåster?
Citera
2023-09-09, 22:19
Medlem
mesefils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HomoHitler
Svårt att sehur han ska ha nytta av det...varje församling han kommer besöka eller om han försöker starta en så kommer sexköpet alkoholismen komma upp.... kan tänka mig en lokalblaska bli överlyckliga när de får skriva:

"Extra, horköpande pastor som klöser folk, stalkar kvinnor och använder andras användare på Facebook startar kyrka i vår kommun"... Men det kan ju bli ett dragplåster?

All PR är bra PR.
Citera
2023-09-10, 17:11
Bannlyst
Citat:
Det var M Lekardal som med buller och bång startade den ideella ”kristna” föreningen DFM. Med största sannolikhet för att de då inte behövde redovisa vad de fått (snott) i kollekt. Minns inte om aktiebolaget likviderades? Däremot gjorde ju Terror-Tommy ett hostile takeover när det kom fram att Lekardal flydde och lät den danska kvinnan Caroline(?) ta över istället för Tommy. När Tommy installerat sig drog alla andra därifrån. Så han blev ensam herre på täppan. Då upptäckte han att Lekardal tömt kontot. Säger Tommy alltså. Om det fanns tio eller hundra kronor på kontot är det bara de som vet. Men det passade ju Tommy att vinna lite sympatier och påstå det.
Nästa steg för geniet Dahlman blev att sno GBs logotyp och döpa om namnet på Facebook till Uppdrag Världen (skickligt också med ett svenskt namn med globala ambitioner…). Men föreningen döptes aldrig om. Och det är nog lite oklart om han hade mandat att göra det själv, med Lekardal försvunnen.

Det är belagt att ML snodde mina pengar. Det finns bevis på det, men ynkryggen gömmer sig så han inte ska kunna ställas till svars för sina gärningar.
Citera
2023-09-10, 18:08
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Det är belagt att ML snodde mina pengar. Det finns bevis på det, men ynkryggen gömmer sig så han inte ska kunna ställas till svars för sina gärningar.
Det var väl förenings pengar och inte dina privata? Men de kom ju ifrån konstbedrägerierna, så det var ju ändå blodspengar du inte ville ha?
Hur var det i Fagersta?
Citera
2023-09-10, 18:53
Bannlyst
Citat:
Det var väl förenings pengar och inte dina privata? Men de kom ju ifrån konstbedrägerierna, så det var ju ändå blodspengar du inte ville ha?
Hur var det i Fagersta?

Det var pengar som Tommy samlat in. Det var han som var den stora profilen, ML bidrog aldrig till att samtal in pengar. Han är en simpel bedragare som lurat alla som kommit i hans väg. Tommy var ett olyckligt offer i detta och det raserade hans karriär och hela hans liv. Men han har rest sig igen. Det tycker jag är värt era samstämmiga applåder.
Citera
2023-09-10, 19:29
Medlem
HomoHitlers avatar
Citat:
Det var pengar som Tommy samlat in. Det var han som var den stora profilen, ML bidrog aldrig till att samtal in pengar. Han är en simpel bedragare som lurat alla som kommit i hans väg. Tommy var ett olyckligt offer i detta och det raserade hans karriär och hela hans liv. Men han har rest sig igen. Det tycker jag är värt era samstämmiga applåder.

Kopiera andras verk och kalla det sitt eget är att vara en bedragare det med....

Varför skriver du något inlägg upp att han snodde "mina pengar"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in