Citat:
Ursprungligen postat av
KarlssonJ
Lätt att raljera när man själv inte försökt att åstadkomma något.
Tommy har byggt upp flera missionsorganisationer från grunden, omvänt tusentals människor till Jesus, skrivit en rad böcker som sålt i över 100 000 exemplar, varit med och drivit kristna tidningar, drivit begravningsbyrå, har tusentals människor i sitt nätverk osv osv.
Vad har du åstadkommit?
Åh!
Tommy har inte byggt ett skit. Han har däremot raserat en hel del.
Tommy har inte ens frälst sig själv, än mindre någon annan. Däremot har han svindlat redan troende och fått dem att bli avfällingar. Vilket förmodligen gör honom till kanske världens sämsta predikant.
Tommy har plagierat riktiga författares texter och låtsats att de varit hans. De har möjligen tryckts i tusentals exemplar. Men de har inte sålt mer än en bråkdel. Semnos försöker fortfarande rea ut de sista innan han bränner upp dem.
Tommy fick sparken från den kristna tidning han inte kunde sköta.
Tommy har inte drivit någon begravningsbyrå. Men han har faktiskt varit anställd på en.
Just nu har Tommy två människor i sitt nätverk. Mamma och tant Yvonne, vars konto han brukar gömma sig bakom.
Ja det finns mer att berätta. Men tack! Jag har allt jag behöver. Framförallt en kvinna som älskar och stöttar mig, samt barn som faktiskt vill vara med mig. Jag har mer än så och lever i överflöd, men det är ju det viktigaste. När kramade du dina barn sist?