2023-09-09, 23:25
Medlem
Ryssland har INGA legitima krav på väst eller Ukraina
.
Den som driver Kremls agenda att det ska förhandlas om eftergifter ska behandlas som landsförrädare.
Citera
2023-09-09, 23:32
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Nu pratar du ren skit.

Ryssland satte krav (bla att Fin/Sve skulle inte få söka in i Nato.., vilket inte fanns på tapeten då), Väst/Nato sade sig vara villiga att prata om säkerhet.., men detta var inte Ryssland villiga att göra, det hela var bara "window dressing" ifrån Ryssland.

Sedan invaderade Ryssland.

Du har en väldigt specifik syn angående händelseförloppet.., för att vara en ointresserad/neutral part ifrån bondlandet..

..så mycket bondförnuft har du inte..

Helt korrekt, minnet hos vissa är kort och trollinstruktionerna fallerar för många.
Hösten 2021 kom det en lång radda av osammanhängande svammel med "kravlista" från Kreml om vad de ansåg att andra länder skulle få göra och inte få göra.

Nu i efterhand kan vi konstatera att det var ett patetiskt försök till maskirovka från uralmongolerna medan de byggde upp sina styrkor mot gränsen till Ukraina.
Något som USA redan då visste och meddelade offentligt, de hade uppenbart information i realtid om vad som hände på marken.
Citera
2023-09-10, 00:14
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
En fyllig intervju med en som kämpat för den liberala demokratin i Ukraina - Kent "Boneface" McLellan, amerikansk nynazist-profil, våldsförbrytare och kåkfarare. Notera tatueringarna, de säger en del om vilken sorts patrask vi har att göra med...
Citat:
Ursprungligen postat av shimona
Azovfrivillige Kent McLellan vittnar om tortyrmord på ryssar
https://nyadagbladet.se/utrikes/azovfrivillige-kent-mclellan-vittnar-om-tortyrmord-pa-ryssar/

Tom denna nazist skäms av ukrainska nazisternas brott! ...men lättlurade svenskar på flashback stödjer dom. SlAvA UkRainA!

Allt var fejk. Han var aldrig i Ukraina och stred. Bilderna från Ukraina var photoshoppade:

Citat:
Neo-Nazis Are Shocked a Guy Called 'BoneFace' Isn't Who They Thought He Was

"Two neo-Nazi groups held a rally intended to be a show of force, but were instead embarrassed by a member with big claims about fighting in Ukraine."

"He was spotted by far-right influencers who were attempting to portray the rally as a false flag operation put on by the federal government to discredit the far-right wing. Several seized upon Boneface and dug up his criminal records. The man’s claims didn’t match with his criminal history and it turns out the photos he was sharing of proof he had traveled and fought in Ukraine were just poor photoshops and he offer no real evidence to back up his wild claims. The downfall of Boneface was swift and brutal."

https://www.vice.com/en/article/7kxe8x/boneface-nazi-blood-tribe
Citat:
For Years Boneface aka Kent McLellan has been larping as a foreigner who was in Ukraine

https://twitter.com/cossackgundi/status/1699409245253292146
Citat:
Larping = When someone is pretending to be something they’re not. Can involve lying on social media/internet or lying in real life. Often used in a derogatory sense.

https://www.urbandictionary.com/define.php?term=Larping
Citera
2023-09-10, 00:15
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Jag är uppfostrad att klara mig själv, på det sätt Sverige fungerade innan vi började nedmontera vårat försvar på 90-talet. Sluta käfta emot nu idiot.

Jag käftar inte emot.., utan bara försöker tala förstånd till dig !
(det får du tåla i.o.m att du kallar mig en idiot)

Så, skulle du vara tacksam för ett Ukrainskt vapenbistånd till dig/Sverige, om Ryssland invaderar ?

Syns frågan är berättigad i.o.m du är så fast i din övertygelse om att bistånd till Ukraina inte skall ges, i.o.m att de inte är "grannar".

Kan du svara på detta, utan krumbukter ?
Citera
2023-09-10, 00:20
Medlem
DirtyDiggerNicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Jag sitter inte och anklagar varenda postare som svarar mig för att vara NATO-troll? Det har hänt några gånger ska jag erkänna, men då är det med fog. Väldigt tröttsamt med denna svartvita syn på ämnet hos 95% av trådens skribenter.

Hade ryska styrkor invaderat Sverige hade jag stått i frontlinjen.

Här tror jag faktiskt du talar sanning. Men problemet är ju att du inte berättar att du skulle stå på Rysslands sida.
Citera
2023-09-10, 01:44
Medlem
Pederhosens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Ett fint filmklipp som illustrerar hur falska ryssen är och man kan inte lita på dom för fem öre. En rysk soldat säger att han vill ge sig, för att stunden senare kasta iväg en handgranat.

Naturligtvis blir han dödad som sig bör:

https://twitter.com/auto_glam/status/1700515844609003922?s=20

Det är ju en sak att vara opålitlig och sedan hugga i ryggen, det är helt annat att dessutom vara självdestruktiv mot sitt eget intresse. Nu detonerade ju inte granaten, men även om den hade gjort det hade det bara skadat eller i värsta fall dödat enstaka soldater, och sedan kunna räkna med att bli genompepprad av de övriga.

Antingen var han så fanatisk att det sågs som mer hedersamt att kunna döda än att spara livhanken som krigsfånge, eller uppskrämd av förljugen Putin-propaganda att fångenskap under Ukraina bara vore döden från omänsklig tortyr att denna död var att föredra, vilker isåf är sorgligt.
Citera
2023-09-10, 02:21
Medlem
goseigens avatar
Samtidigt som vi sitter här och kaxar oss för inget, utvecklas Ryssland i rasande takt, med exempelvis nya höghastighetståg.

https://twitter.com/RussianLife2023/status/1700184211624202368

Citera
2023-09-10, 02:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elon-Fiske
Det handlade nog mer om att "koka grodan sakta" Putin och Kreml hade ju satt upp ett antal röda linjer som om de bröts skulle innebära att ryssen tog till kärnvapen.

Det har ju nu efter att ett antal av dessa röda linjer passerat, visat sig vara tomma hot och därför har man hela tiden skickat tyngre och bättre vapen.

Citat:
Ursprungligen postat av ankylosaurus
Alla bryter avtal, även väst.
Nämn ett avtal som brutits av exempelvis USA, säger inte att du har fel men vill gärna få ett exempel i alla fall
Edit: för att förtydliga åsyftades ankylosaurus i min kommentar, hur elons inlägg kom med vete fan
Citera
2023-09-10, 02:59
Medlem
Rysstrollens propagandapunkter.

1. Ryssland var tvunget att anfalla. Ryssland är egentligen offer för en judisk/globalistisk/kapitalistisk sammansvärjning. Ryssland är alltså offret här

2. Kriget går user för Ryssland, så nu måste de låtsas vara fredsduvor för att Ryssland ska få behålla något av det som de erövrat hittills.

3. Försök alltid flytta fokus till USA och vad de har gjort i historien.

4. Låtsas alltid att du är en neutral stortänkare och hävda alltid att det finns två sidor av myntet. Hävda att allt kan vara sant för att så tvivel.

Har jag missat något medans Ukraina förstör hela den ryska förmågan att föra krig samtidigt som de sakta tar sig fram?

Vi kanske skulle ta ovan punkter och fylla på med alla nick som gör något av punkterna ovan?
Senast redigerad av NisseD 2023-09-10 kl. 03:57.
Citera
2023-09-10, 04:45
Medlem
TheFlyingFarangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grejhujta
Gränsen är underskriven av bägge parterna 1991. Urkrania skulle inte attackera Ryssland.

Vad skulle de förhandla om?

De här "förhandlingarna" som ryzztrollen hävdar skulle gjort att inget krig brutit ut skulle förmodligen förvandkat Ukraina till något sorts Belarus, det vill säga ett bitch land där ryzzland kan göra vad de vill med landet, dess arme, naturresurser och befolkning.

Men nu ville inte Ukraina vara ryzzlands bitch...
Citera
2023-09-10, 04:51
Medlem
Hur kan nerskjutna kartong och plastdrönare orsaka så stora skador med nerfallande bråte som det heter?
Har ukraina sån otur att dom aldrig träffar själva laddningen i drönaren så att den exploderar i luften.
Om den exploderar i luften borde det bara bli skit kvar av det som faller till marken.
Samma visa i Kiew nu inatt, stora skador av nerfallande bråte från drönare står det i expressen.
Hur mycket bråte kan det finnas i en liten plastdrönare egentligen?
Citera
2023-09-10, 06:43
Medlem
Drooids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Hur kan nerskjutna kartong och plastdrönare orsaka så stora skador med nerfallande bråte som det heter?
Har ukraina sån otur att dom aldrig träffar själva laddningen i drönaren så att den exploderar i luften.
Om den exploderar i luften borde det bara bli skit kvar av det som faller till marken.
Samma visa i Kiew nu inatt, stora skador av nerfallande bråte från drönare står det i expressen.
Hur mycket bråte kan det finnas i en liten plastdrönare egentligen?
Lite 'bråte' finns det nog i drönare som väger 200 kilo och har en längd på 3.5 meter.
https://en.wikipedia.org/wiki/HESA_Shahed_136
Citat:
The nose section contains a warhead estimated to weigh 30–50 kilograms
Jag skulle säga att det är fullt möjligt att Ukraina lyckas skjuta ner dem, men ha 'oturen' att missa nosen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in