2023-09-08, 19:58
Medlem
Någon update på långdistansmissilerna från Tyskland och Frankrike?

Vet att ett system heter Taurus iaf. Men tyskarna hade väl som krav att USA ska leverera ATACMS först?
Citera
2023-09-08, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grontarskont
Men fatta, dialog med ryssen ger inget! Helt dödfött!

De bryter avtal lika ofta som en annan byter kalsonger dvs varje dag!

Alla bryter avtal, även väst.
Citera
2023-09-08, 19:59
Medlem
Elon-Fiskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ankylosaurus
3 är samma som 1. De måste du väl förstå?
Ok det kan köper jag....
Citera
2023-09-08, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Självklart ska Ryssland föra en dialog om storleken på krigsskadestånden och hur många tiotals mil demilitariserad zon som Ryssland ska ha mot Ukraina efter det att alla ryska trupper har antingen dödats eller lämnar Ukraina samtliga territorier. Ryssland kan vilken sekund som helst göra det rätta och lämna Ukraina. Fram till dess kommer alla ryska soldater i Ukraina att dödas och ansvaret ligger till 100% på Ryssland.

Du beskriver hur verkligheten borde vara, inte hur den ser ut. Visst, det går kanske att nå dit, men priset att betala blir ett Ukraina bombat till stenåldern och en utplånad generation.

Är det värt det för att inte ha en dialog?
Citera
2023-09-08, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elon-Fiske
Ok det kan köper jag....

Du köper det, men ändå är det den lösningen du förespråkar: Ett utnötningskrig med miljoner döda, som inte löser de underliggande konflikterna.

Varför är det bättre än dialog?
Citera
2023-09-08, 20:05
Medlem
DroidBishops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elon-Fiske
Ha ha ha!

Här har vi verkligen en foliehatt som fortfarande verkar leva i en bubbla!

Sluta kolla på Bitchute så kanske det finns nåt hopp om dig !

Sluta oroa dig om ryska kärnvapen så kommer bara det att få dig må bättre.

Funkar inte det så be din läkare skriva ut lite starkare medicin och be dina närmaste att krama om dig tills ny medicin kommer
Leva i en bubbla? Det räcker ju med att titta på war map och se att fronten har varit orublig sedan Mars förra året! och det faktum att Ukrainska män bara kastas in i en köttkvarn på löpande band till ingen nytta. Och nu ska man tydligen kasta in kvinnor också? Vilken värld lever DU i undrar jag?
Citera
2023-09-08, 20:08
Medlem
Sqrbankens avatar
Maxim Kuzminov, ryske piloten som flaxade över till Ukraina och kvitterade ut en halv mille för besväret, kommer med uppgifter om att han flugit sitt befäls katt, han tillsammans med ett annat flax som understöd. Skulle inte förvåna mig om han talar sanning.

https://youtu.be/oNnda0jMCRA?si=WOvtd_quC_zIxzlg&t=955

Noterar jag med att pedofilkören är aktivare än vanligt och precis som alltid betyder det att motgångarna varit tilltagna för tsardömet på senaste. Spännande.
Citera
2023-09-08, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Det är Rumänien som är tredje land i det jag skrev.

Om ryska raketer landar i Rumänien har Rumänien rätt att betrakta det som en krigsförklaring från rysk sida och därmed har Rumänien rätt att agera militärt mot Ryssland. Rumäniens ansvar att skydda sina medborgare ger inte Rumänien rätt att ingripa militärt i ett land som inte attackerat Rumänien. Man har inte rätt att upprätta buffertzoner i länder som man inte är i krig med. Om ryska raketer landar i Rumänien är det en fråga mellan Rumänien och Ryssland. Ukraina har absolut ingenting med saken att göra.

Du verkar som sagt ha läst internationell rätt vid något ryskt universitet eftersom boken du läst uppenbarligen säger att Ryssland alltid är oskyldigt till allting. Men sådan är inte verkligheten.

Om du vidhåller din uppfattning kan du med fördel skriva till FN:s säkerhetsråd och upplysa dem om den saken. FN har i flera fall fördömt just skapandet av skyddszoner/buffertzoner som skapats i grannländer och det vore kanske bra om FN, som ska agera enligt folkrätten, blir upplysta att de fattat en rad beslut som strider mot folkrätten.

Du hittar på saker. Var har jag sagt att någon är oskyldig till något? Att debattera med er känslostyrda NPCs är som att debattera med en chimpans, därav den dåliga kvaliten i tråden.

Att gå in på ett annat lands territorium är bara legitimt på vissa villkor.

Det skulle kunna vara legitimt om territorialstaten där en säkerhetszon håller på att inrättas går med på detta.
Jag tror vi kommer komma dit vid ett skede då jag ser det osannolikt att AFU kommer kunna dra detta i långbänk. (Hoppas jag har fel)
Citera
2023-09-08, 20:18
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
Leva i en bubbla? Det räcker ju med att titta på war map och se att fronten har varit orublig sedan Mars förra året! och det faktum att Ukrainska män bara kastas in i en köttkvarn på löpande band till ingen nytta. Och nu ska man tydligen kasta in kvinnor också? Vilken värld lever DU i undrar jag?
Så varför kämpar ukrainarna då? Om Ryssland redan har vunnit och de inte har en chans?
Ukrainarna dör iaf när de försvarar sitt fosterland, men varför dör ryska soldater en skamlig död långt hemifrån på ukrainsk åker? Varför kastar Putin in ryska män i en säker död? Vore de inte bättre om de stannade hemma och försökte få liv i sitt eget dysfunktionella land?
Vilken värld lever DU i som ifrågasätter något så självklart som att man försvarar sitt land?
Om ryssen skulle knacka på din dörr skulle du vara den förste att böja dig ner och sära på skinkorna, det förstår vi men resten kanske inte vill accepera ryskt överhöghet och förtryck.
Citera
2023-09-08, 20:20
Medlem
Elon-Fiskes avatar
Citat:
Du köper det, men ändå är det den lösningen du förespråkar: Ett utnötningskrig med miljoner döda, som inte löser de underliggande konflikterna.

Varför är det bättre än dialog?
Uppenbart går det inte att avtala något med Putin.

Hoppas på en ny rysk ledare som förstår att det inte går att ställa sig på sidan om alla andra civiliserade länder
Citera
2023-09-08, 20:21
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:
Alla bryter avtal, även väst.

Inte som ryssen de håller ALDRIG nått!
Citera
2023-09-08, 20:22
Medlem
Elon-Fiskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
Ha ha vilka kartor kollar du på?

Alla även ryssar håller ju med om att Ukraina stadigt går framåt?

Du måste ju vara extremt korkad eller totalt faktaresistent!

Stackare...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in