2022-12-08, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Bara för att DU inte känner till gör det inte falskt.
Du får hänga med bättre vad som pågår i Ukraina. Då duger det inte att få sina nyheter från Aftonbladet, svt osv.

Jag kan försäkra dig om att jag har bra källor om vad som händer och inte händer i Ukraina.

Och hittills verkar det som om verkligheten faktiskt följt den karta jag tittat på medan dina fantasifoster visat sig vara lögner... igen. Kanske dags att hoppa av till väst istället?
Citera
2022-12-08, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Det är ingen hemlighet längre att de har avsatt militärkyrkogård i Polen för polska trupper som stupar i kriget mot Ryssland.
Var har man anlagt den i Polen och varför? Blir inte förresten dom flesta som stupar gravsatta ganska nära där dom stupar eller? Tänker då på alla dessa högar med ruttnande ryssar som ju ukrainarna måst begrava så inte sjukdomar börjar spridas.
Citera
2022-12-08, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Det jublades på ryska källor och även av någon ryss här att Wagner intagit Yakovlivka i sina försök att inringa Bakhmut.

Detta verkar vara falskt. Igår sade ukrainska källor att man "repelled" assaults och idag säger man att strider förekommer öster om byhålan.

Den bögryska strategin verkar fantasilös, skall man offra tusen efter tusen soldater för det sönderbombade Bakhmut?

Va? Skulle ryska källor påstå något som inte stämmer?

[/IRONI]

Det är ju självklart att ryssarna ljuger som en häst travar. Det är ju så de alltid kommunicerat, sitter i folksjälen. Och därför bör man ALDRIG fästa någon vikt vid ryska källor. Det är grundkurs 1 A i källanvändning.
Citera
2022-12-08, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Var har man anlagt den i Polen och varför? Blir inte förresten dom flesta som stupar gravsatta ganska nära där dom stupar eller? Tänker då på alla dessa högar med ruttnande ryssar som ju ukrainarna måst begrava så inte sjukdomar börjar spridas.

Skulle också vara intressant att se källorna till det påståendet. Gissat på "Southfront", Tucker eller något obskyrt Telegramkonto...
Citera
2022-12-08, 19:40
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Det jublades på ryska källor och även av någon ryss här att Wagner intagit Yakovlivka i sina försök att inringa Bakhmut.

Detta verkar vara falskt. Igår sade ukrainska källor att man "repelled" assaults och idag säger man att strider förekommer öster om byhålan.

Den bögryska strategin verkar fantasilös, skall man offra tusen efter tusen soldater för det sönderbombade Bakhmut?

Men gick man inte ut för typ en vecka sedan och sa att man tagit kontroll över Bakhmut? Men det stämde alltså inte?
Citera
Medlem
Citat:

Verkar som det är fallet för hela området runt Bahkmut. Troligtvis finns det inga "strongpoints" där man kan gräva sig fast. Mängden artilleri på båda sidor gör det heller inte så trevligt att överta öppna positioner.

Man tar över för att sedan bli bortkörd i nästa svep. Föreställer mig att det ser ut så här:

https://twitter.com/Tendar/status/1600436053407666176
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sinmandt
Kom med en källa tack!
Det måste finnas något du kan hänvisa till?

https://m.republicworld.com/world-news/russia-ukraine-crisis/poles-killed-in-strike-get-american-burial-1200-poles-buried-died-in-ukraine-report-articleshow.html

https://asiatimes.com/2022/12/ukrainian-military-casualties-are-big-trouble-for-biden/
Citera
2022-12-08, 19:41
Medlem
jonjonesHWs avatar
Citat:

Om man kollar på opartiska källor som ISW som geolokaliserar videos och bilder m.m så är Yakovlivka nu taget av Wagner!
Citera
2022-12-08, 19:44
Medlem
leachs avatar
Hur många månader skall vi läsa detta? Bakhmut har ju fallit hundra gånger enligt pissryssarna.

Bakhmut Holds!
https://twitter.com/WarMonitor3/status/1600918395138019343
Citera
2022-12-08, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antistalk
Jag tror och hoppas att Putin snart kommer att tvingas till en Ceaușescu.

Finns många paralleller med Rumäniens diktator och Putin.

Historiskt då han och frun fick åka bak i en stridsvagn och efter någon timme ramlar ut med frun, häktas och hängs.

Kan någon bidra med en länk till denna film? Vore kul att se igen.

Ja rumänerna var förbannade över Cs familjs lyxliv - blir inte ryssarna förbannade på Putins lyxliv
samtidigt som han skickar folk till död skador kyla o misär
Citera
2022-12-08, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koll99
Skulle också vara intressant att se källorna till det påståendet. Gissat på "Southfront", Tucker eller något obskyrt Telegramkonto...
Tror svaret blir en öronbedövande tystnad. Rakt på sak är inte proryssars starkaste sida precis. Det mumlas mer som på ett kafferep där senaste skvallret diskuteras och dissekeras.
Citera
2022-12-08, 19:45
Medlem
Azovfrivillige Kent McLellan vittnar om tortyrmord på ryssar
https://nyadagbladet.se/utrikes/azovfrivillige-kent-mclellan-vittnar-om-tortyrmord-pa-ryssar/

Tom denna nazist skäms av ukrainska nazisternas brott!
...men lättlurade svenskar på flashback stödjer dom. SlAvA UkRainA!

Tortyrmord och lynchningar
Videoklippet McLellan erkänner att han själv närvarade i när det spelades in började spridas 2015 och visar hur medlemmar ur Azovbataljonen korsfäster en rysk medborgare i östra Ukraina och sedan sätter eld på korset. Från ukrainskt håll har man hela tiden hävdat att videoklippet är fejkat.
OBS! Varning för mycket starka bilder.
Tornado (bataljonen) var det absolut mest skrämmande jag har sett eller behövt hantera i hela mitt liv. Jag är med i den där misslyckade korsfästningsvideon och jag har inte ens en mask på mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in