2023-09-09, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Det er vanskelig å finne noe nytt i nattens Dagbladet Pluss artikkel.

Dagbladet Pluss i dag, 09. sep 2023
Nye Hagen-detaljer: Vennen forteller alt

Politiet gjentar at etterforskningen fortsatt pågår, og at øverst på prioritetslisten står S4. Fremdeles.
- Det er et stort og omfattende materiale som er hentet inn. Selv om det snart er fem år siden Anne-Elisabeth Hagen forsvant, er det fortsatt relevante etterforskningsskritt å gjennomføre.

Politiet jobber med flere ulike prosjekter i saken: Sloraveien 4, hjemmet til Tom og Anne-Elisabeth Hagen, videoprosjektet og kryptosporet.
Kanskje det er nytt at mistanken mot Tom Hagen blir beskrevet, konkret og i klartekst, slik:
Politiet jobber på sin side ut ifra en teori om at Hagen har forfalsket dette løsepengebrevet for å dekke over drapet på sin egen kone.
Siktelsen mot Tom Hagen blir helt sikkert opprettholdt frem til at politiet har fått gjennomført de siste ransakingene i Sloraveien 4.

Der de må slå opp gulv og knuse og rive vegger i kjelleren i S4.
Hva sa vennen? ("Nye Hagen-detaljer: Vennen forteller alt. En av Tom Hagens (73) beste venner står fram med nye, oppsiktsvekkende opplysninger. – Jeg har aldri hørt ham si dette om kona Anne-Elisabeth Hagen.")
Citera
2023-09-09, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Ja, muligens Brodwall. Bilen har han hatt i mange år tydeligvis.

Tydelig at han liker å leve anonymt. Vil ikke bruke smarttelefon, for den kan hackes, kjører biler som er registrert på andre enn seg selv osv.
Må jo være helt paranoid.
Ja. Men bodde uten husalarm 😄
Citera
2023-09-09, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Jeg tror BB og en fyr ved navn Eivind (se artikkel) påstås å være vitner. Ja, jeg tror advokater kan være vitner i ektepakter....

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...gens-millioner

Men så er det spørsmålet om et tillegg til ektepakten også. Jeg har ikke tid til å undersøke i roverdigdag, men BB og Eivind er de påståtte vitnene.
det er vanlig at advokaten som utformer ektepakt eller testament er ett av de to vitnene. BB er ikke troverdig her. Utformingen er "advokataktig".
Citera
2023-09-09, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drsniffer
Formkravene er oppfyllt. Ellers ville de ikke kunne bli tinglyst.
tilsynelatende men det manglet først vitner. Aeh må være til stede når de ettersignerer. Var hun det?
Citera
2023-09-09, 23:20
Medlem
Citat:
Minner om Bjørn Brodwalls uttalelser til VG 06. mai 2020, der BB omtaler ektepakten av -93 og blir sitert direkte slik: − Jeg kunne ikke laget den

Videre.
Advokat Bjørn Brodwall sier han aldri kunne satt opp ektepakten som gjorde at Anne-Elisabeth Hagen kunne ha mistet hjemmet sitt.
Men å sende ektepakten til tinglysing, det har han gjort.

Snakker vi her om en advokat som sender papirer i eget navn til tinglysning, uten å kjenne innholdet? Eller er det bare snakk om en god gammeldags løgner og opportunist, som misliker at bedrageriene han har vært med på, blir offentlig kjent?
– Egentlig har jeg tatt disse dagene med stor ro, bortsett fra disse henvendelsene om ektepakten, som har vært ubehagelige for meg som advokat, sier Brodwall.
Ja du kan klage over at det er ubehagelig å bli avslørt som bedrager og løgner.

Og også egentlig, en slags medskyldig i drapet på Anne-Elisabeth.

Uten disse bedragerske ektepaktene kan det hende at hun hadde greid å komme seg vekk fra sin ektemann og slaveeier, med livet i behold.
innsender og vitne med et innhold som th ikke kunne formulert selv. Null troverdighet fra bb.
Citera
2023-09-09, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Hur går det till i Norge när man skriver dessa ektepakter?

Räcker det att ex TH lämna in en redan underskriven, av honom och AE, ektepakt till BB och sa att de var överens? Eller måste parterna vara fysiskt närvarande när det skrivs under enligt praxis?
fysisk nærvarande.
Citera
2023-09-10, 10:59
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Ja. Men bodde uten husalarm 😄

Ja, koblet ut alarmen, til tross for mystiske biler han mente kanskje spanet på han, og folk han mente hadde vært på hans plen.
Citera
2023-09-10, 11:51
Medlem
Citat:
Minner om Bjørn Brodwalls uttalelser til VG 06. mai 2020, der BB omtaler ektepakten av -93 og blir sitert direkte slik: − Jeg kunne ikke laget den

Videre.
Advokat Bjørn Brodwall sier han aldri kunne satt opp ektepakten som gjorde at Anne-Elisabeth Hagen kunne ha mistet hjemmet sitt.
Men å sende ektepakten til tinglysing, det har han gjort.

Snakker vi her om en advokat som sender papirer i eget navn til tinglysning, uten å kjenne innholdet? Eller er det bare snakk om en god gammeldags løgner og opportunist, som misliker at bedrageriene han har vært med på, blir offentlig kjent?
– Egentlig har jeg tatt disse dagene med stor ro, bortsett fra disse henvendelsene om ektepakten, som har vært ubehagelige for meg som advokat, sier Brodwall.
Ja du kan klage over at det er ubehagelig å bli avslørt som bedrager og løgner.

Og også egentlig, en slags medskyldig i drapet på Anne-Elisabeth.

Uten disse bedragerske ektepaktene kan det hende at hun hadde greid å komme seg vekk fra sin ektemann og slaveeier, med livet i behold.

Ja det här är shady. Misstänker att bb suttit så djup i THs fickor efter alla år att både formalia/praxis och sunt förnuft frångåtts.

Typ att TH tagit hem avtalet, som bb ”bara” formulerat enligt THs anvisningar, på fredag och returnerat med AEs förfalskade signatur på måndagen. Varefter bb sen ”bara” skicka in tillägget.

Ytterligare en flying monkey i TH cirkus.
Citera
2023-09-10, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
fysisk nærvarande.

Precis och e contrario- inte fysiskt närvarande = ohiltligt.

Men vittne kan sett TH skriva under.
Senast redigerad av viperstyle 2023-09-10 kl. 13:04.
Citera
2023-09-10, 13:47
Medlem
Är det någon som följt upp mer på Kvinneguiden eller annat norskt forum om THs (unga (!) enl ”Orderud” tror jag) rysska dam?

Hon har figurerat en bra tid i kulisserna och är klart en potentiell trigger.

Gissar de möttes på affärsresa till Ryssland, Moskva? Jalta?

Ses nog på intensiteten i THs ryssresor, säg runt 2016 cirka och framåt.

Kanske någon mer som hört något mer lokalt rykte??

Citat:
Ursprungligen postat av Planteguri92
Jeg har lest på Kvinneguiden (norsk forum) at TH har fått kjæreste. Det ble selvsagt raskt moderert bort av moderatorene der inne, men er det noe i det? Og hvorfor greier ikke politiet å nagle TH?

Citat:
Ursprungligen postat av Planteguri92
Ikke så mye annet enn at han visstnok hadde vært utro med ei dame fra Russland og at de var sammen nå. Men det ble som sagt slettet fordi det var spekulasjoner. Og det er det jo også, syns bare det var litt intr.
Citera
2023-09-10, 14:41
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Är det någon som följt upp mer på Kvinneguiden eller annat norskt forum om THs (unga (!) enl ”Orderud” tror jag) rysska dam?

Hon har figurerat en bra tid i kulisserna och är klart en potentiell trigger.

Gissar de möttes på affärsresa till Ryssland, Moskva? Jalta?

Ses nog på intensiteten i THs ryssresor, säg runt 2016 cirka och framåt.

Kanske någon mer som hört något mer lokalt rykte??

Har lest litt i norske forumtråder, det er lite å hente av relevant informasjon.
Den mest omfattende av dem var på nettstedet vgd, som nå er nedlagt, men
den var egentlig lite interessant å lese. Det er åpenbart at modereringen i
norske fora er streng, eierne er nok livredd for å bli saksøkt for ærekrenkelser.

Jeg tenker uansett at ryktene rundt THs angivelig forhold til en russisk kvinne
bør tas med et par klyper salt. Det har gått rykter om at han har hatt et forhold
til både Kristin Kirkemo og Veronica Orderud.

Det mest logiske ville nok være hvis han har en affære med MB.
Hun begynte vel i jobben for omlag 20 år siden, på samme tid som
yngste datter (HHB2) hadde noen styreverv. Ikke utenkelig at MB
kom inn i bildet via deres felles interesse for hester.
Citera
2023-09-10, 14:44
Medlem
Hitta gammalt på VG om ektepakten-

Vad är detta för möte den 9 oktober, ca 3 veckor innan hon försvann, och vem är närvarande på Lørenskog??

Tyvärr låst:

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...-forsvinningen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in