Citat:
Ursprungligen postat av
BallaKlava
Jag förstår inte varför vi ens ska blanda oss i detta? Ukraina, ett land jag knappt hört talas om innan kriget startade. Jag kände endast till det pga intresse för fotboll och Shevchenko.
Som jag ser det är detta Rysslands bakgård.
Ryssar ser allt som sin egen bakgård uppenbarligen. Portugal, Tyskland, Norge, England, Sverige, baltstaterna, Finland, Georgien, Syrien, Moldavien och halva Afrika etc. Ingen nådig bakgård.
Problemet är bara att de ej riktigt har resurserna att klara av sitt fattiga grannland Ukraina som till en början var fullt med ryska femtekolonnare. Så länge Ukraina är villiga att bekämpa ohyran som trängt in på deras territorium så är det otroligt kostnadseffektivt att bara se till så Ukraina har vapen att bekämpa Ivan med.
Det finns varken juridiska, ekonomiska eller moraliska hinder för att hjälpa Ukraina. Risken är annars att ohyran sprider sig. Vi skulle snarare vara korkade om vi ej gjorde det.