2023-09-09, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Jag skiter i om du har rysktalande släkt i Ukraina för jag har också vänner och bekanta där och vi är då båda lika trovärdiga.

Eftersom du nu inte gillar mina långa texter så skriv då en egna och gärna om Banderas och vad din "släkt" anser om honom och hans idolstatus i Ukraina och om dom anser att hans brutala metoder har gett landet Ukraina framgång nu. Dessa metoder med dess tänkande ger ingen framgång vid fronten ser vi. Fråga samtidigt vad dom tycker om de enorma gravplatserna som växer fram och om dom tycker att det var värt det.

Du kan inte skriva längre texter för du vet helt enkelt för lite precis som din "släkt" i Ukraina. Jag vet mycket väl hur okunniga ukrainare är vad det gäller omvärlden.

Du är ledsen för att jag ofta får rätt och du alltid har fel och då skriker du lögnare vilt.

Men oj , har man trampat på en öm tå?
Ja berätta för oss vad Ryssland tycker om dom enorma gravplatserna fyllda med ryska soldater.
Citera
2023-09-09, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Jag förstår inte varför vi ens ska blanda oss i detta? Ukraina, ett land jag knappt hört talas om innan kriget startade. Jag kände endast till det pga intresse för fotboll och Shevchenko.

Som jag ser det är detta Rysslands bakgård.

Så för att du inte känner till Ukraina innan så ska man inte blanda sig?
Citera
2023-09-09, 21:24
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursula Von der Leyen. Ledaren. Fundera på det.

Jag kan själv tycka att det smarta är att vara goda grannar. Men jag tycker förmodligen det bara för att jag bor på landet och inte förstår grannkonceptet lika bra som karriärspolitikerna i huvudstaden?

Ursula Von der Leyen..är en idiot. Så, då är det sagt. Dumpa henne nu.

Putin, har visat sig vara en större idiot.

Inledde en invasion utav Ukraina (ett stort land) med blott ca. 175.000 soldater..på VINTERN ! (därför trodde jag aldrig det skulle faktiskt ske)

Sedan är kommentarer överflödiga. Eller..kan inte låta bli.., på den Ryska Fruzne akademin så hade man säkert haft andra tankar kring detta.., men Putin skulle visa sin strategiska briljans.., och nu sitter man bokstavligen med skägget i postkassen !
Citera
2023-09-09, 21:25
Medlem
Citat:
Jag förstår inte varför vi ens ska blanda oss i detta? Ukraina, ett land jag knappt hört talas om innan kriget startade. Jag kände endast till det pga intresse för fotboll och Shevchenko.

Som jag ser det är detta Rysslands bakgård.

Ryssar ser allt som sin egen bakgård uppenbarligen. Portugal, Tyskland, Norge, England, Sverige, baltstaterna, Finland, Georgien, Syrien, Moldavien och halva Afrika etc. Ingen nådig bakgård.

Problemet är bara att de ej riktigt har resurserna att klara av sitt fattiga grannland Ukraina som till en början var fullt med ryska femtekolonnare. Så länge Ukraina är villiga att bekämpa ohyran som trängt in på deras territorium så är det otroligt kostnadseffektivt att bara se till så Ukraina har vapen att bekämpa Ivan med.

Det finns varken juridiska, ekonomiska eller moraliska hinder för att hjälpa Ukraina. Risken är annars att ohyran sprider sig. Vi skulle snarare vara korkade om vi ej gjorde det.
Senast redigerad av Kukilon 2023-09-09 kl. 21:27.
Citera
2023-09-09, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Ja jävlar, vilken otur att länder som inte hade något med saken att göra blandade sig i Hitlers erövringar. Det drabbade ju inte dom, vilka idioter va?

Självfallet ställer anständiga stater upp när diktaturer försöker trampa ner länder under sin klack...

Nej. Vi kröker inte rygg för stormakterna.
Citera
2023-09-09, 21:28
Medlem
Ryska soldater skjuter varandra för att slippa kriget

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/P4ARJe/ryske-soldaten-jevgenij-28-vi-skot-varandra-for-att-fly-fronten
Citera
2023-09-09, 21:28
Medlem
aztlans avatar
Citat:
Jag skiter fullständigt i Ukraina som det ser ut nu. I en perfekt värld utan krigshetsande psykopater vid makten hade jag såklart brytt mig.
Ja den fega kortväxte ryzzka diktatorn borde inte få sitta kvar vid makten
Citera
2023-09-09, 21:43
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KIBy
Jag funderar på om det var den riktige Putin som pratade, han hade inte samma rörelsemönster. När Putin1 talar brukar han liksom rycka på axlarna stup i kvarten, det gjorde inte denne..

Dubbelgångare?!
Citera
2023-09-09, 21:45
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chillgren
"Oacceptabelt".
"Inte okej".

Suck.
Haha, antar att du menar att det var ett lamt svar. Men Natoövningen "Operation Sea Breeze" startar på måndag så då får man se om ryssen vågar sig på nån dumheter?? Ska bli intressant att se vad Nato kan skrapa ihop på bara några dagar i det området? Hade varit kul med nåt spektakulärt men det är nog att hoppas på för mycket. UAF meddelar nu att de ska delta iaf.

Citat:
Anti-mine training as part of the "Sea Breeze" training series will take place in Romania, - Naval Forces of the Armed Forces of Ukraine.

https://t.me/operativnoZSU/113779
Senast redigerad av Sgt.Bland 2023-09-09 kl. 21:49.
Citera
2023-09-09, 21:48
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Vad menar du med mitt Ryssland? Jag är svensk och ser alla andra nationer än den svenska som mindre värda. Är jag nationalist och rasist? Ja, tyvärr. Men varför kallar du mig ryss din dumma lilla rosa fitta? Håll käften istället om du inte vet vad du pratar om.

Så, hade du tacksamt tagit emot hjälp ifrån väst/Nato/fan själv, om Sverige han blivit utsatt för ett invasionsförsök utav Ryssland ? (för det är ju den sitsen Ukraina sitter i)

Handen på hjärtat nu, svara ärligt.
Citera
2023-09-09, 21:50
Medlem
Citat:
Finns inget som tyder på detta förutom dina och andra krigshetsares perversa fantasier tyvärr.

Herr Putler och hans lakejer har ju stolt proklamerat detta så då är det dem du ska beskylla för vår snedvridna syn. Sedan ska vi ju inte heller glömma bort att de tidigare invaderat grannländer i närtid. Inget bra facit.

Kan även nämna att jag aldrig varit någon krigsförespråkare under min livstid.
Citera
2023-09-09, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grontarskont
Dubbelgångare?!
Ja jag misstänker det iaf. men vem fan vet med ryssar, nu verkar de blivit medvetna om ett kommande, svidande nederlag och försöker nu "kratta manegen" för snyggast möjliga sorti genom att hålla tal och skylla allt på USA, huh! Efter att ha sett detta senaste talet så tror jag att Putin inte verkar delta i något längre, lever han ens?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in