Citat:
Ursprungligen postat av
matsqq
Om jag förstått historien rätt (lyssnat med halv koncentration på palmepodden) så verkar hela historien bara så fruktansvärt dum.
Varför i helskotta ta med en ung kille när man "repar" Palmemordet.
Man måste vara närmast imbecill för att göra det - att en hel grupp personer samordnar mordet men att man kollektivt inte förstår att tanken :
"coolt här är en ung kille - vi tar med honom så kan han titta på när vi repar hur vi ska utföra detta mindre än en timme innan vi utför mordet."
... är utomordentligt korkad !??
Inte en enda medlem i gruppen kommer tydligen på det (astronomiskt små odds på bara den enda saken)
Ens att repetera mordet så nära inpå är ju korkat bara det.
Sen är denne unge kille ännu dummare och håller tyst om alltihop i 37 år , tills mediantresset är maximalt för Palmemordet och alla möjliga charlataner poppar upp - då väljer han att gå ut med det.
Ovanpå detta kräver det om jag förstår saken rätt att LJ ska missa allt som händer.
Det börjar minst sagt bli trångt runt Tunnelgatan.
PS Skriver detta med reservation för att jag inte ägnat 100% uppmärksamhet åt dessa dumheter.
LJ ska ha missat att flera personer rör sig åt olika håll, och att några av dem dessutom pratar med varandra, i hans omedelbara närhet. Dessutom, då Robert säger att han mötte mördaren på Luntmakargatan, så måste Anna Hage haft snigelfart ut ur bilen om Robert ska vara före henne till mordplatsen. Plus att inget vittne har sett någon komma från det hållet på Tunnelgatan som Robert säger att han kommer, trots de rimligen tittade åt det hållet.
Helt obegripligt att Dan Hörning och Tobias Henriksson publicerar detta. I början var den podden riktigt bra, nu innehåller den bitvis konspirationer som nästan är värre än Mattes, vilket inte vill säga lite.