Citat:
Ursprungligen postat av
Lebel
Vad du skrev i "Engströmtråden" handlade om Engström, Fauzzi, Björkman och Ingvar Heimers "43 sekunder". Vill du inte ta till dig fakta kan jag tyvärr inte hjälpa dig. Att de 43 sekunderna inte finns är utförligt förklarat. Vad du har gjort är att fritt tolka "tidskällor i materialet" för att sedan härleda en avvikelse som inte finns (två minuter och 15 sekunder). Om du underkänner fysikerna hos SKL och fysikerna Kari och Pertti Poutiainen när de godkände LAC-bandets autencitet 1988 måste du bevisa varför. Det har du inte gjort. Du har inte ens insett att LAC-bandet är 24 timmar långt och att Fröken Ur-spåret inte kan avvika två minuter och 15 sekunder enbart timmen före midnatt. Hela bandet måste avvika 2 minuter och 15 sekunder. Vilket får konsekvenser för andra händelser på bandet och tidskällorna för dem. Om fru Svensson på Götgatan ringer till LAC 19.31 (enligt LAC-bandet) och senare säger (till polisen som förhör henne) att Rapport började efter samtalet verkar ju "svensk underrättelsetjänst" ganska klantig. Om de ändrade Fröken Ur-spåret på LAC-bandet. Eller hur?
Kerstin Nordström anger i båda förhören (den 9 mars och den 10 maj 1986) att hennes klocka var 23.22 strax efter skotten. Varför skulle hon säga det bara för att "vara hjälpsam"? Hon anger även ett kort skottintervall (3 sekunder).
Ingrid Zetterström i växeln hos Solna taxi ringde polisen 23.22 och fick svar efter två minuter 23.24. Väggklockan slog om från 23.21 till 23.22 när taxiföraren Hans Johansson kontaktade växeln och fick svar efter 10 sekunder (enligt Johansson).
Birgitta Schaeffer säger att klockan var 23.17 när de lämnade busshållplatsen mittemot Adolf Fredriks kyrka. Anna Schaeffer säger fyra dagar senare att klockan var "23.15 eller någon minut senare". Sist i samma förhör säger Anna att Birgitta hade en pagefrisyr. Namnen finns i de vanliga källorna för släktforskning.
Vem dina invektiv passar kan dina läsare se.
Diskussionen är slut.
Jag avgör när "diskussionen är slut", tack. I varenda inlägg kommer du nämligen med mera lögner, manipulationer, förvrängningar och desinformation. Det är kort sagt det enda du håller på med.
När det gäller inlägget i Engström-tråden så handlar inget av det om "Fauzzis 43 sekunder" – utan det är något som du hittat på nu. Jag bifogar länken här så kan läsarna av den här tråden ta del av den sammanfattningen.
(FB) Skandiamannen
Av inlägget framgår bland annat att du beljuger mig när du påstår att jag inte skulle känna till att rullbanden är 24 timmar långa. Jag har aldrig påstått annat, och heller aldrig påstått annat än att Fröken Ur flyttats under hela bandets speltid. Så du ljuger alltså igen, vilket du gör i så gott som varje inlägg.
Den uppgift som du nu pekar på, om "fru Svensson på Götgatan", bör du nog ge en referens till – både när det gäller själva samtalet på LAC-bandet och förhöret med henne. När du gjort det ska jag besvara ditt påstående, som jag menar är missvisande och oriktigt.
Du själv har för övrigt påstått att larmet skulle ha gått ut kl 23.25, alltså att Ulf Helin på SBC skulle ha gjort sitt första områdesanrop först då. Men IM-tiden för larmet ligger ju på 23.23 och då betyder det du påstår antingen att Helin först knappat in ärendet i systemet och sedan väntat i två minuter med att ropa ut det till området, eller så betyder det att SBC:s systemklocka går två minuter efter svensk normaltid.
I själva verket är det precis tvärtom. Helin ropar omgående ut ärendet när Ann-Louise Paulsson ringer, men sedan dröjer han i tre minuter med att trycka in IM:et i systemet. Han ropar redan 23.20 i svensk normaltid men IM-tiden blir 23.23. Det blir den inte för att SBC:s systemklocka går fel utan därför att han väntar så länge med att trycka in IM:et i systemet.
Först när Helin tryckt in ärendet dyker det upp på skärmarna på SBC. När Kenneth Ed på LAC ringer till SBC (Samtal 3 på LAC-bandet) svarar Jan Hedlund att de inte fått in ärendet ännu. Då ligger LAC-bandets Fröken Ur på 23.25, vilket visar att den ligger före SBC:s systemklocka med cirka två minuter. Kort efter att de lagt på får Hedlund upp ärendet på skärmen och då ringer han omgående tillbaka till LAC (Samtal 5). Men nu är det Claes Bystedt som svarar och då får han höra att de fått in skottlossningen. Fröken Ur ligger är på 23.26 fastän IM:et dök upp på Hedlunds skärm kl 23.23.
https://www.politiskamord.com/p5lacsamtalen.html
Mot den bakgrunden kan du ju inte växelvis hänvisa till LAC-bandets Fröken Ur-tider och till IM-tider, utan i och med att du själv vidgår att det ligger ett par minuters skillnad måste du ju se till att justera för det.
Vad SKL och bröderna Poutiainen beträffar så utfärdade SKL aldrig några sådana försäkringar om LAC-bandets autenticitet, som du falskeligen påstår. Vad SKL:s utlåtande säger är att de inte fann några tecken på att bandet skulle ha manipulerats. Men som redan sagt kan det ändå manipuleras, utan att SKL med sina forensiska tester skulle ha kunnat upptäcka det.
En av bröderna Poutiainen var visst doktorand i teoretisk fysik, tror jag, och den andre var komvuxlärare. Det låter ju inte riktigt lika imponerande som ditt missvisande påstående om att bröderna skulle vara fysiker.
Jag har skrivit en hel del här i tråden om deras bok "Inuti labyrinten", som jag håller för en mycket värdefull informationskälla, men likväl som ett analytiskt misslyckande. Det senare blir ju desto mer pinsamt mot bakgrund av att även en komvuxlärare, låt vara en doktorand i teoretisk fysik, nog ändå borde ha klarat av tidsanalysen. Men det gjorde de inte utan de gick bet på den.
Att som du hänvisa till en sådan "misslyckad auktoritet" är ju inget annat än rent skitsnack, vilket ju stämmer fint med halten i allt annat du skriver.
Jag vill rekommendera till trådens läsare Sigvard Marjasins "samtal" med bröderna Poutiainen för Palmekommissionens räkning. Marjasin var ju en "klipsk" kille (i mer än ett avseende), och i takt med att "samtalet" utvecklas så märker man hur rullgardinen går ner för bröderna Poutiainen när Marjasin börjar inse att de inte har något att komma med i sak. Inte ett jota, utan det är bara en massa palmeristisk vänstergoja om hur Söderström är hjälte och Holmér och kompani är skurkar. Marjasin behandlar dem naturligtvis ändå med viss respekt, men den åker raskt ner till ett minimum när han inser att deras tunna är tom.
https://lennartremstam.blogspot.com/2015/05/del-i-palmekommissionens-samtal-den-221.html
https://lennartremstam.blogspot.com/2015/05/del-ii-palmekommissionens-samtal-den.html
Ditt blaj om tv-tanten som ljög, dvs Kerstin Nordström, liksom om växeltelefonisten Ingrid Zetterström och hela cirkusen där, det kan folk lätt genomskåda själva genom att ta en titt på avsnitten ifråga.
Kerstin Nordström här:
https://drive.google.com/file/d/0BxuBxyn2s5hMNnI0V3p0UVF3RlE/view?resourcekey=0-OFPLEMzJInsV7rnTXJSFKA
Mordkvällens tv-tablå här:
https://imgur.com/a/tv-och-radio-tabl-1986-02-28-3YjpY6H
Det är busenkelt att stämma av och se att tant Kerstin dillar totalt om när programmet slutade som hon påstod sig ha tittat färdigt på just innan skotten. Som en annan skribent här i tråden uttrycket det: "Tanten ljuger!" Det måste jag instämma i, och då är det inte att undra på att du, som är trådens i särklass värsta lögnare och desinformatör, lutar dig mot lögnartanten.
Solna Taxi-avsnittet med Zetterström & kolleger här:
https://drive.google.com/file/d/1B8DygO0RFgVFmB_dWbkHgmx6iPUbDcLB/view
https://drive.google.com/file/d/1tLRXTCJh6v-3HZX8WMVkSboYY34YHxx9/view
Som framgår på första sidan heter tiden när Hans Johansson ska ha ropat över radion först "cirka kl 23.20". Då talar vi om det första tipset den 5/3 1986. Vid nästa förhör den 11/3 1986 heter det "23.21-tiden" (se sid 3 i övre pdf:en), vilket är ett så avigt uttryck att det rimligtvis handlar om ord som lagts i Zetterströms mun av förhörsledaren Hamrén. Redan där ser vi att förhöret är styrt i det att polisen "fiskar efter" mordtiden 23.21.
Sedan följer två månaders uppehåll, och nästa förhör hålls först den 13/5 1986. Först då kommer det där påståendet om att hon skrivit ner tiden 23.22 i journalen (se sid 5 i samma pdf). Det är då Jan Länninge som handlägger avsnittet och han ser i alla fall till att kolla upp den här uppgiften. Då visar det sig att någon sådan anteckning inte finns på Solna Taxi, och den 15/5 1986 kommer Zetterström med påståendet att väggklockan "slog just om från 23.21 till 23.22". Trovärdigheten i det är lika med noll. Grädden på moset blir när Zetterström påstår den 26/5 att hon skrivit "tidpunkten 23.24 i boken", dvs den anteckning i Solna Taxis loggbok som inte fanns vid kollen två veckor innan.
Att överhuvudtaget använda det här tramset som tidskälla är ett uttryck för dåligt omdöme, men att som du helt sonika plocka den tid ur avsnittet som passar dina syften bäst, det är ett förfarande som enbart en utstuderad lögnare och manipulatör skulle inlåta sig på. Att du sedan upprepar det efter att jag pekat på problemet förstärker bara det intrycket, och så till den grad att adjektiven "patologisk" eller "inpiskad" måste tillfogas substantiven ifråga.
Nu har jag varnat tråden gång på gång för dina lögner, din manipulation, dina fulknep och tricks – kort sagt för dina metoder i den långvariga och intensiva desinformationskampanj du bedriver här. Som du också mycket väl vet använder du även sådana metoder som jag inte tänker nämna här, men som jag fört på tal tidigare. Nu har jag bestämt mig för att fortsätta med att nagelfara varje inlägg du gör, och tänker fortsättningsvis gå in och plocka isär varje lögn och varje manipulation från ditt håll – tills det ofoget upphör.