2023-09-09, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Vad håller du på med? Sparkar på någon med psykisk ohälsa. Man kan inte rå för att man är sjuk.

Om det nu är sant. Varför hatar du HD?
Sluta säg så, för det stämmer inte..
Hanna D tjänar på att när hon är sjuk och på andras bekostnad och satt det i ett system.. stämmer det ?
Citera
2023-09-09, 11:24
Medlem
Citat:
LW ville, krävde att SD skulle lämna sina barn själva när HD jobbade kväll för att umgås med henne. När han vägrade skrev hon skit om hans barn som inte ville vara ensamma.

Innan norgeresan skrev hon till en vän att U gick på knäna. Att han fick ta allt ansvar för barnen. Att hon var tvungen att börja hjälpa till. En 45-årig ensamstående trebarnsmamma har inte tid att springa runt och leta burkar, skriva oändliga loggar om det, träffa KKs, chatta med sina vänner i det oändliga om sig själv och SD.
Hon var en stor egoist som inte brydde sig om någon annan än sig själv
.
Låter precis som Hanna Davidsson.. sjukt skrämmande.
Jag vet ett annat fall i Örebro där mor och hennes barn kom i luven med varandra.. barnet fick bli vuxen före sin mamma.

Bli terapeut och samordna fika-rasterna på något ställe minns inte var.
"Mamman" var/är fortfarande mentalt som ett barn. Det fick L* lära sig fort tyvärr
Hon ville lösa sin "inre konflikt" hon hade med sin mamma.. därför blev hon terapeut... gissningsvis.
Citera
2023-09-09, 12:32
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiederErmaFrost
Låter precis som Hanna Davidsson.. sjukt skrämmande.
Jag vet ett annat fall i Örebro där mor och hennes barn kom i luven med varandra.. barnet fick bli vuxen före sin mamma.

Bli terapeut och samordna fika-rasterna på något ställe minns inte var.
"Mamman" var/är fortfarande mentalt som ett barn. Det fick L* lära sig fort tyvärr
Hon ville lösa sin "inre konflikt" hon hade med sin mamma.. därför blev hon terapeut... gissningsvis.

Jag tror att det är resultatet av den bortcurlade generationen. Både Ls och Hs föräldrar har ställt upp och hjälpt till med allt så deras döttrar har aldrig behövt lära sig ta ansvar.
Resultatet av det ser vi nu i samhället. En generation av egotrippade föräldrar som lever som tonåringar. Deras barn mår skit. Uppfostrade på dagis av samhället medan deras föräldrar stressar runt och förverkligar sig själva. Det är inte konstigt att så många blir utbrända. Både föräldrar och barn.
Citera
2023-09-09, 17:11
Medlem
Citat:
Jag tror att det är resultatet av den bortcurlade generationen. Både Ls och Hs föräldrar har ställt upp och hjälpt till med allt så deras döttrar har aldrig behövt lära sig ta ansvar.
Resultatet av det ser vi nu i samhället. En generation av egotrippade föräldrar som lever som tonåringar. Deras barn mår skit. Uppfostrade på dagis av samhället medan deras föräldrar stressar runt och förverkligar sig själva. Det är inte konstigt att så många blir utbrända. Både föräldrar och barn.

Dina vanliga bittervisor. Synd att du har hamnat i den smeten.

Vad är det som säger att man måste gå UTANFÖR hemmet för att "förverkliga sig själv"? TRor att när man skaffade barn så förverkligas livet av just den anledningen. Tror att många tänker så.

Men att inte uppskatta det utan ständigt vara på språng efter burkar eller annat, det är ju inte sunt. Inte minst tänker jag på de personer som avsätter timtals i veckan av sin dyrbara tid på att TRÄNA genom att springa på asfalt eller på gym.

Har de verkligen tid med det? Famla efter mer och mer

Familjen Davidsson skaffade sig "otid" genom sitt ständiga jagande efter annat än det de redan hade och köpte skrytprylar som de inte ens hade tid att nyttja. Kanske var det därför SD bara sov 5 tim/Natt eller mindre? Annars hade han ju inte haft tid över till fritidsaktiviteter.
Senast redigerad av zilvereko 2023-09-09 kl. 17:27.
Citera
2023-09-09, 17:15
Medlem
Citat:
För att ni sparkar på en bedragen, sjuk kvinna kanske? Precis som SD och LW gjorde.

Vem låter sig bedras i 6 år? Bara för att hon var (är?) sjuk så betyder det inte att hon inte ha kraft att slänga ut fanstyget SD. Hon hade ju en pappa som gjorde allt för henne! Kompisar.

Kanske ruvade hon på hämnd? Det fick ta tid, bara det skedde.
Citera
2023-09-09, 17:15
Medlem
Citat:
De ger sig inte förrän de lyckas driva henne till suicid också. Det räcker tydligen inte med två döda.

Ynk ynk!
Citera
2023-09-09, 17:22
Avslutad
Citat:
Nja, snarare är det HD som spelat ut människor och simulerat sjukdomar, svaga nerver, eller om det är bipoläritet, sånt är ärftligt och vem vet, hur det kan komma sig att HD har omhuldats på ett väldigt märkligt sätt, jämfört med systern, eller någon annan mogen kvinna?
Vad ÄR det som felar hos HD?
Varför vallade SOA runt på Steffe, långt efter att dottern skiljt sig och även bjudit hem nya firren till familjen? Jättekonstigt.
Varför gjorde han det, tror du?
Det hade varit en sak om Stefans egna familj följt med honom till rätten, men fd svärfar?
Var han tvungen för att kunna tysta Steffe?
SOA satt inte ens med åhörarna, utan längs med den anklagades sida, mot åhörarna till, så nära Steffe han kunde....
Citera
2023-09-09, 17:26
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Dina vanliga bittervisor. Synd att du har hamnat i den smeten.

Vad är det som säger att man måste gå UTANFÖR hemmet för att "förverkliga sig själv"? För min del är att när jag skaffade barn så förverkligades mitt liv av just den anledningen. Tror att många tänker så.

Men att inte uppskatta det utan ständigt vara på språng efter burkar eller annat, det är ju inte sunt. Inte minst tänker jag på de personer som avsätter timtals i veckan av sin dyrbara tid på att TRÄNA genom att springa på asfalt eller på gym.

Har de verkligen tid med det? Famla efter mer och mer

Familjen Davidsson skaffade sig "otid" genom sitt ständiga jagande efter annat än det de redan hade och köpte skrytprylar som de inte ens hade tid att nyttja. Kanske var det därför SD bara sov 5 tim/Natt eller mindre? Annars hade han ju inte haft tid över till fritidsaktiviteter.

Det var ju det jag skrev. Fattade du inte det?

L var lika dan. En ständig tävlan om att vara bäst. På fysisk aktivitet. Om man har tre barn så finns det viktigare saker att prioritera.

Men det gäller inte specifikt SD, HD och LW. De är/var barn av sin tid. Tragiskt att se. Hur ska nästa generation, deras barn, klara sig i livet?
Citera
2023-09-09, 17:27
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Vem låter sig bedras i 6 år? Bara för att hon var (är?) sjuk så betyder det inte att hon inte ha kraft att slänga ut fanstyget SD. Hon hade ju en pappa som gjorde allt för henne! Kompisar.

Kanske ruvade hon på hämnd? Det fick ta tid, bara det skedde.

Så nu är det offrets fel?
Citera
2023-09-09, 17:33
Medlem
Citat:
Så nu är det offrets fel?

Dumheter! Offret är LW. Inte HD. HD har gått ut i slutänden som vinnare i denna gräsliga historia. Två döda.
Usch!
Citera
2023-09-09, 17:34
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Nja, snarare är det HD som spelat ut människor och simulerat sjukdomar, svaga nerver, eller om det är bipoläritet, sånt är ärftligt och vem vet, hur det kan komma sig att HD har omhuldats på ett väldigt märkligt sätt, jämfört med systern, eller någon annan mogen kvinna?
Vad ÄR det som felar hos HD?
Varför vallade SOA runt på Steffe, långt efter att dottern skiljt sig och även bjudit hem nya firren till familjen? Jättekonstigt.
Varför gjorde han det, tror du?
Det hade varit en sak om Stefans egna familj följt med honom till rätten, men fd svärfar?
Var han tvungen för att kunna tysta Steffe?
SOA satt inte ens med åhörarna, utan längs med den anklagades sida, mot åhörarna till, så nära Steffe han kunde....

Vad menar du att han skulle ha kunnat göra i HR för att tysta SD? Skulle han ha mördat honom där på plats om han börjat snacka? Strypa honom med munskyddet då eller?
Citera
2023-09-09, 17:36
Avslutad
Citat:
Det var ju det jag skrev. Fattade du inte det?

L var lika dan. En ständig tävlan om att vara bäst. På fysisk aktivitet. Om man har tre barn så finns det viktigare saker att prioritera.

Men det gäller inte specifikt SD, HD och LW. De är/var barn av sin tid. Tragiskt att se. Hur ska nästa generation, deras barn, klara sig i livet?
Du förtalar en död kvinna.
En kvinna som mördats och fråntagits sitt liv, hennes barn har berövats sin mor.
Lena var en rättskämpe och hon gillade att träna.
Hon var väldigt omtyckt, till skillnad från tant gredelin...
Lena fuskade inte, utan kämpade och gav järnet.
Hon hade dessutom genomgått en lång rehabilitering för benbrott osv, så hon var inte i bästa form när hon överraskades bakom planket av, vem tror du? Stefan var där, men han var inte själv. Det är jag och flera övertygade om.
Tycker inte du att det borde rotas lite mer i denna härva? Tänk om det är som så att Stefan hade en medhjälpare, som skötte slagen, ett slag per raderad cache. Fuskloggar som HD loggade pånytt, med ett leende som inte har lämnat henne sen dess...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in