2023-09-09, 16:10
Medlem
Kan han starta en kurs på ett israeliskt universitet - som kritiserar Israelisk nationalism?
Eller på ett Somaliskt universitet?
På ett muslimskt?

Varför ska just Sverige subverteras/sänkas?
Citera
2023-09-09, 16:11
Medlem
FyFanVadFattigt.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Mycket märkligt att en universitetslärare kan sjukskriva sig som protest mot en elev och inte för att han är sjuk och få understöd av universitetet för detta.

Det är ju inte riktigt det som sjukskrivningar och sjukersättning är tänkta för, utan för folk som är sjuka och inte kan arbeta pga det.

Nu vet ju varken du eller jag anledningen till sjukskrivningen.

Hübinette har en prefekt på sin institution som heter Andreas Nyström.

Första två veckorna man är sjukskriven är det arbetsgivaren som betalar så det är inte staten som betalar via försäkringskassan.

Därför är det alltså den personen som är ansvarig för Hübinettes sjukskrivning.
Citera
2023-09-09, 16:19
Medlem
Lillamig72s avatar
Kursen har alltså inte ens startat.. Om Christian nu hade stört under föreläsningarna genom att hela tiden avbryta så hade det gått att åtgärda genom att han blev utslängd och avstängd från kursen.

Jag tror Christian helt enkelt hade tänkt dyka upp som vilken annan student som helst. Lyssnat på föreläsningar. Gjort uppgifter och lämnat in. Men rapporterat om innehållet i sina olika mediakanaler.

Och det är det där som Hübinette inte vågar. Att bli granskad kritiskt.
Att inte våga bli granskad kritiskt är ingen bra egenskap om man vill titulera sig som forskare..

Hübinette verkar ha problem med att han som korean blev adopterad till Sverige. Sedan har det eskalerat.. Hans kriminella gärningar och register är omfattande.
Han verkar vilja att Sverige ska bli mer likt USA när det gäller att använda sig av rasbegrepp.
Hans forskning är också mycket tveksam. Då det förekommit en hel del faktafel och lögner.
Trots det får han fortsätta med att skriva den ena rapporten och avhandlingen efter den andra.
Otroligt att han har fått hålla på så länge.

Det är intressant att läsa om att det är Hübinette som genom sin rapport låg bakom begreppet afrofobi i Sverige.
Afrofobi i Sverige tog partiet Nyans upp som en viktig fråga under det senaste valet. Och hänvisade till Hübinettes tveksamma rapport.
Hübinette gör stor skada i det svenska samhället med sin rasfixering
Det är dags att han blir sparkad igen från universitetet. Det räcker nu Hübinette..
https://expomakt2018.wordpress.com/tobias-hubinette/
Senast redigerad av Lillamig72 2023-09-09 kl. 16:44.
Citera
2023-09-09, 16:25
Medlem
Johnankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FyFanVadFattigt.
Nu vet ju varken du eller jag anledningen till sjukskrivningen.

Hübinette har en prefekt på sin institution som heter Andreas Nyström.

Första två veckorna man är sjukskriven är det arbetsgivaren som betalar så det är inte staten som betalar via försäkringskassan.

Därför är det alltså den personen som är ansvarig för Hübinettes sjukskrivning.

Menar du att det är arbetsgivaren eller dess representant som sjukskriver arbetstagare, eller missförstår jag?
Citera
2023-09-09, 16:26
Medlem
TurboLindas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TeamAbrupto
Vad du inte verkar förstå är att bara för att Hübinette tycker det är jobbigt att bli ifrågasatt av en journalist så innebär inte det att Hübinette står över lagen.
Varför behöver du poängtera det? Har någon påstått att han skulle stå över lagen?
Citera
2023-09-09, 16:30
Medlem
TurboLindas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klippatungkaoz
Kan han starta en kurs på ett israeliskt universitet - som kritiserar Israelisk nationalism?
Eller på ett Somaliskt universitet?
På ett muslimskt?

Varför ska just Sverige subverteras/sänkas?
Nej. Önskar du att svenskt utbildningsväsen vore som de i Israel och Somalia? Om inte, varför ställer du frågan?
Citera
2023-09-09, 16:33
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpatulaCity
Om CP nu ville belysa vilka åsikter som Tobias Hübinette hyser så är denna aktion rejält felriktad. Nu hamnar all uppmärksamhet istället på CP själv när han gör sig själv till part i den här teatern. Inte så skickligt.
Jag tror förstås att han har haft enormt större genomslag, än om han gjort på något annat sätt. Vad han nu gjort, som verkar oklart. Så kanske har han inte gjort något speciellt. Ingen verkar veta det, bara att han gjort något.

Hur menar du en obskyr högerbloggare skulle kunna ha genomslag med något alls? De resultat han presenterar, kommer förstås ha betydligt större genomslag nu, då så många vet vem han är och kursen är förstås mer i ljuset nu, så då kan även andra börja fundera vad det är för hokuspokus egentligen. Så jag anser not att du har tokfel här.
Citera
2023-09-09, 16:34
Medlem
Citat:
"Ni vet alla att jag är misstänkt för ett mord på en 16-årig nazist för över tio år sedan; han fick ansiktet söndermosat, kroppen sönderslagen och handen avhuggen...", skrev Hübinette och satte därefter eld på den hotade personens balkong.

Citat:
– Jag började helt enkelt attackera och mer eller mindre misshandla personer som betedde sig direkt rasistiskt i min närhet. Det kunde röra sig om allt från fullfjädrade skinheads, till barn i skolåldern eller äldre herrar och damer, berättade Hübinette i en artikel i Kurdo Baksis tidskrift Svartvitt 1996.

Nu förstår man ju varför herr Hübinette är så livrädd för att bli granskad.
Citera
2023-09-09, 16:39
Medlem
FyFanVadFattigt.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johnanka
Menar du att det är arbetsgivaren eller dess representant som sjukskriver arbetstagare, eller missförstår jag?

Det är såklart en person som sjukskriver sig men det är normalt arbetsgivaren som står för kostnaden de två första veckorna. Då sjuklön och sjukpenning är TVÅ helt olika saker.
Basic knowledge.

En arbetsgivare kan så klart i vissa fall kräva in sjukintyg under denna tid men det har inte med saken att göra kring sjuklön direkt. Du får en länk som förklarar det där med sjukskrivning.

https://www.forsakringskassan.se/privatperson/sjuk/anstalld/sjukpenning-for-anstallda
Citera
2023-09-09, 16:41
Medlem
Bazze1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TurboLinda
Precis. De här trakasserierna är något utöver det vanliga.
Trakasserier utöver det vanliga borde klassas som grovt ofredande och ska då i sedvanlig ordning polisanmälas..är en sån gjord?

Nej naturligtvis inte då du i vanlig manér skriver rappakalja samt dina egna önskedrömmar..patetiskt och löjligt på samma gång.

Däremot så den fega råttan och rasisten sökt ett kontaktförbud mot CP som polisen nekade.
Citera
2023-09-09, 16:42
Medlem
Inte kan man väl sjukskriva sig bara för att man inte gillar någon!?
Citera
2023-09-09, 16:46
Medlem
Johnankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FyFanVadFattigt.
Det är såklart en person som sjukskriver sig men det är normalt arbetsgivaren som står för kostnaden de två första veckorna. Då sjuklön och sjukpenning är TVÅ helt olika saker.
Basic knowledge.

En arbetsgivare kan så klart i vissa fall kräva in sjukintyg under denna tid men det har inte med saken att göra kring sjuklön direkt. Du får en länk som förklarar det där med sjukskrivning.

https://www.forsakringskassan.se/privatperson/sjuk/anstalld/sjukpenning-for-anstallda

Du uttryckte dig på ett sätt som fick mig att tro att du inte visste hur processen går till.

Tack för länken, men jag tror inte att särskilt mycket har förändrats sedan jag gick hem från jobbet igår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in