2023-09-09, 15:08
Medlem
Lillamig72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HemligaBrev
Han kan ju göra som han vill och ingen skulle synat det hela. Problemet är att han går ut offentligt med att han måste "sjukskriva sig" på grund av en student. Inte att han måste sjukskriva sig för att han mår dåligt. Så otroligt korkat.

Om jag sjukskrev mig för att jag inte hade lust att jobba så inte fan skulle jag gå ut i TV4-nyheterna och säga att jag inte kommer till jobbet för att jag inte vill träffa klienter/kunder/brukare/arbetskamrater/chefen whatever. Jag skulle ju åtminstone i anständighetens namn låtsas att jag var hemma för att jag var sjuk.
Står han i tv4 och säger att han sjukskriver sig pga det här så borde anmälas till försäkringskassan. Så han inte försöker få sjukpenning därifrån under sin sjukskrivning. Det är bidragsfusk.
Citera
2023-09-09, 15:10
Medlem
HemligaBrevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillamig72
Står han i tv4 och säger att han sjukskriver sig pga det här så borde anmälas till försäkringskassan. Så han inte försöker få sjukpenning därifrån under sin sjukskrivning. Det är bidragsfusk.

Ja, det var så han la fram det.

Men vad som står i hans läkarintyg - som han är skyldig att inkomma med efter en veckas frånvaro - vet vi ju inte. Där kanske läkaren kommer skriva att TH upplever sig trakasserad si och så, vilket gjort att han fått sömnsvårigheter och panikångestattacker och plötsliga kramper, att hans arbetsförmåga bedöms som 100 procent nedsatt under si och så lång tid.

Det kanske Försäkringskassan köper, så att han ändå får sjukpenning. Men FK kommer rimligen syna hans intyg lite extra, eftersom han varit så korkad att han gått ut offentligt med varför han är "sjukskriven".
Citera
2023-09-09, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Mycket märkligt att en universitetslärare kan sjukskriva sig som protest mot en elev och inte för att han är sjuk och få understöd av universitetet för detta.

Det är ju inte riktigt det som sjukskrivningar och sjukersättning är tänkta för, utan för folk som är sjuka och inte kan arbeta pga det.

Det är inte märkligt alls. Om du tvingades att arbeta i närvaro av en person som du har ansökt om kontaktförbud för skulle du nog inte heller tycka att det är så kul. Visst, arbetsgivaren kan avlägsna honom från kursen av arbetsmiljöskäl men det är nog också en del psykisk stress som kan anses vara anledning för sjukskrivning.

Diskussioner om huruvida det är mesigt eller inte hör inte hit.
Citera
2023-09-09, 15:19
Medlem
Lifeisnows avatar
Skicka iväg denna skit till Nord-Korea..där trivs han nog bra denna våldsbejakande afa-terrorist...TH
Hur i helvete kommer det sig att ngn vill anställa detta stolpskott...?
Citera
2023-09-09, 15:22
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FyFanVadFattigt.
Hübinette sökte i somras kontaktförbud gentemot Peterson.
Du tror på allvar då att han vill träffa den fd riksdagskandidaten för AFS för en kopp kaffe?

Fick han kontaktförbud då?

Man kan ju också vända på ditt resonemang, varför skulle en riksdagskandidat vilja träffa en flerfaldigt dömd våldsbrottsling?

Jag känner inte till deras relation. Varför inte träffas och gräva ned stridsyxan. Men det är ju i mötet mellan människor som man har möjlighet till att förändra.
Citera
2023-09-09, 15:38
Medlem
SpatulaCitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Jag tycker inte man ska tysta honom. Däremot måste förstås de åsikter han för fram på universitet belysas och visas vad de faktiskt är.
Om CP nu ville belysa vilka åsikter som Tobias Hübinette hyser så är denna aktion rejält felriktad. Nu hamnar all uppmärksamhet istället på CP själv när han gör sig själv till part i den här teatern. Inte så skickligt.
Citera
2023-09-09, 15:44
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bofop
Det är inte märkligt alls. Om du tvingades att arbeta i närvaro av en person som du har ansökt om kontaktförbud för skulle du nog inte heller tycka att det är så kul. Visst, arbetsgivaren kan avlägsna honom från kursen av arbetsmiljöskäl men det är nog också en del psykisk stress som kan anses vara anledning för sjukskrivning.

Diskussioner om huruvida det är mesigt eller inte hör inte hit.

Men har han blivit beviljad kontaktförbud då? Bara för att man ogillar en person eller dennes åsikter behöver inte innebära att man per automatik kan få kontaktförbud.

Kan verkligen skolan avlägsna honom från utbildningen? Det måste väl krävas lite mer än att vederbörande har haft synpunkter på kursinnehållet.

På vilket sätt kan det vara så allvarlig psykisk stress att ha en student som man enbart träffar en gång i veckan på internet? Ja menar har inte TH varit aktiv i diverse våldsbejakande organisationer så har borde väl ha nerver om någon tycker man.
Citera
2023-09-09, 15:46
Medlem
TurboLindas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sagodjur
Lärare över hela landet råkar väl ut för elever dom inte drar jämt med varje dag, det är väl inget man sjukskriver sig för?

I så fall skulle ju ingen kunna jobba som lärare.
Precis. De här trakasserierna är något utöver det vanliga.
Citera
2023-09-09, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Men har han blivit beviljad kontaktförbud då? Bara för att man ogillar en person eller dennes åsikter behöver inte innebära att man per automatik kan få kontaktförbud.

Kan verkligen skola avlägsna honom från utbildningen? Det måste väl krävas lite mer än att vederbörande har haft synpunkter på kursinnehållet.

På vilket sätt kan det vara så allvarlig psykisk stress att ha en student som man enbart träffar en gång i veckan på internet? Ja menar har inte TH varit aktiv i diverse våldsbejakande organisationer så har borde väl ha nerver om någon tycker man.

Nej, han har inte blivit beviljad kontaktförbud. Men om det nu är så att han känner att han har ett behov av att ens ansöka om det så säger det ju en del.

Bara för att du inte förstår att det kan upplevas som stressigt och jobbigt så betyder det inte att det inte gör det. Kan du acceptera det?
Citera
2023-09-09, 15:51
Medlem
TurboLindas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Mycket märkligt att en universitetslärare kan sjukskriva sig som protest mot en elev och inte för att han är sjuk och få understöd av universitetet för detta.

Det är ju inte riktigt det som sjukskrivningar och sjukersättning är tänkta för, utan för folk som är sjuka och inte kan arbeta pga det.
Varifrån kommer uppgiften att han har sjukskrivit sig i protest?
Citera
2023-09-09, 16:08
Medlem
Så han blev sjuk?

Lämplig tidpunkt, trevlig slump?

Läkarkåren borde granskas och läkare som sjukskriver för att patienten beställer betald ledighet bör varnas!

Hur mycket måste försäkringskassan betala för ”sjukskrivna” varje år? Hur stor andel ska debiteras läkarna som sjukskriver fastän patienten kan arbeta!!?

Vad är definitionen på ”sjuk” nuförtiden?
Citera
2023-09-09, 16:09
Medlem
TeamAbruptos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bofop
Nej, han har inte blivit beviljad kontaktförbud. Men om det nu är så att han känner att han har ett behov av att ens ansöka om det så säger det ju en del.

Bara för att du inte förstår att det kan upplevas som stressigt och jobbigt så betyder det inte att det inte gör det. Kan du acceptera det?

Vad du inte verkar förstå är att bara för att Hübinette tycker det är jobbigt att bli ifrågasatt av en journalist så innebär inte det att Hübinette står över lagen.

Vad tror du alla regimkritiker som skrivit, under pseudonym, om massinvandringen och dess konsekvenser har tyckt när det kommer journalister hem till deras privata hem, med filmkameran i högsta hugg, och ska ställa frågor? Varför ska Aftonbladet, Expressen och DN kunna bete sig så men inte Christian?

Och mig veterligen har aldrig Christian uppsökt Tobias i dennes hem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in