2023-09-09, 12:06
Medlem
Bazze1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bofop
Oavsett vad DN skriver så är det otvetydigt att studenter har hoppat av med hänvisning till att de har upplevt det som obehagligt. Menar du att det inte heller har hänt?

För övrigt kan du hålla dig till saken istället för att försöka gissa min politiska tillhörighet, som faktiskt är helt irrelevant för denna diskussion.
Dessa elever kanske fått upp ögonen om vem Tobias egentligen är och står för...att han är en dömd brottsling dessutom för mycket grova brott och att han är en nazist som ägnar sig åt raslära/rasbiologi, han har bara bytt ut judar mot vita och därför känner dessa studenter ett stort obehag?

Jag vet inte anledningen och du vet inte anledningen...men du är jävligt snabb med att anklaga CP att just han skulle vara anledningen trots att du inte vet. Sorgligt minst sagt.
Citera
2023-09-09, 12:07
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bofop
Oavsett vad DN skriver så är det otvetydigt att studenter har hoppat av med hänvisning till att de har upplevt det som obehagligt. Menar du att det inte heller har hänt?

För övrigt kan du hålla dig till saken istället för att försöka gissa min politiska tillhörighet, som faktiskt är helt irrelevant för denna diskussion.
Men vad har de upplevt som obehagligt. Att de är med på en rasistisk kurs och att de inte vill visa att de faktiskt går den. Att det är obehagligt att andra ska få veta det. Det är så mycket som sägs och så mycket som inte stämmer. Bara åsikter utifrån saker som i många fall, inte har visat sig sanna.

Vänsterrasisterna stöder uppenbart Hübinette och de rasteorier han framför och trots alla hans rasistiska uttalanden, det våld han använt, den psykiska ohälsa han lider av och de lögner han spridit, ser honom som en ärlig sanningssägare. Då är det förstås helt obegripligt hur man kan göra det.
Citera
2023-09-09, 12:09
Medlem
Green-Spirits avatar
Sida upp och sida ner om de båda sidornas respektive mindre smickrande förflutna som enda argument för det ena eller det andra. Men om nu Christian Petersons deltagande i kursen faktiskt har stört undervisningen, borde inte den rätta åtgärden då vara att helt enkelt stänga av honom från vidare deltagande?
Istället ’löses’ situationen genom att Tobias Hübinette sjukskriver sig pga. ’obehag’.
Från mitt perspektiv signalerar detta att det inte fanns tillräckligt med argument för det förstnämnda och att allmänheten istället hänvisas till empati för det sistnämnda…
Citera
2023-09-09, 12:11
Citat:
Ursprungligen postat av Green-Spirit
Sida upp och sida ner om de båda sidornas respektive mindre smickrande förflutna som enda argument för det ena eller det andra. Men om nu Christian Petersons deltagande i kursen faktiskt har stört undervisningen, borde inte den rätta åtgärden då vara att helt enkelt stänga av honom från vidare deltagande?
Istället ’löses’ situationen genom att Tobias Hübinette sjukskriver sig pga. ’obehag’.
Från mitt perspektiv signalerar detta att det inte fanns tillräckligt med argument för det förstnämnda och att allmänheten istället hänvisas till empati för det sistnämnda…

Så är det, precis som hans anmälningar om att han ofredats las ner med vändande post.

Christians blotta närvaro skrämmer kursdeltagarna och sensei Tobias, det förstår jag, men han har egentligen inte gjort något utöver det.
Citera
2023-09-09, 12:13
Moderator
Mr.Woodss avatar
Finns det någon som kan sammanfatta vad den här kursen handlar om?
Bedriver man på fullaste allvar rasforskning på svenska universitet idag?
Citera
2023-09-09, 12:14
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
Du gör det lättare för dig själv och andra om du skriver att det är som nazism. Det är ju uppenbart att det inte är nazism eftersom den ideologin byggde på den ariska rasens överhöghet.
Samma narrativ som nazisterna spridit om judarna. Det gör förstås idéerna nazistiska. Man sprider nazistiska idéer, därigenom har man tagit till sig nazismens idéer och kan ses som nazister i den frågan. Definitivt så.

Men vad spelar det för roll egentligen. Grunden är väl att man ska bekämpa de nazistiska idéerna. Eller menar du att det är ok om det handlar om en annan genetisk folkgrupp. Att det är ok att förorda att man ska utrota asiater, bara för att de inte är judar, eller hur tänker du. Står du bakom de här nazistiska tankegångarna?
Senast redigerad av EnCarte 2023-09-09 kl. 12:17.
Citera
2023-09-09, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stallhagen
När expressen knackar på är det för att det finns oegentligheter som är av allmänintresse att ta reda på = Granskning
När högern knackar på är det för att dom känner sig kränkta över att deras oegentligheter exponerats, och därför vill jävlas = Trakasseri.

Då bekräftat du att det jag skrev tidigare är korrekt.
När vänstern trakasserar så räknas det som granskning och när högern granskar så räknas det som trakasserier!
Citera
2023-09-09, 12:15
Medlem
bithaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
Jag har letat i denna tråd och på nätet men det är mest uthängningar av CP (bild och namn) jag hittar.

Var hittar man de trakasserier av kursen, TH och de andra eleverna som det talas om?

På Hubinettes konto på X.
Citera
2023-09-09, 12:17
Medlem
Bluffsmurfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Inte heller gör uppenbar rasism och nazism som Hübinette sprider det heller. De som stöder det, står på nazismens och rasismens sida. Onda människor. Samma tankegångar som ledde till förintelsen och som nu framförs på universiteten som någon form av vetenskapliga sanningar och folk som själva kallar sig antirasister stöder det och föreläsaren. Samma tankar som nazisterna framförde om att människor är onda, bara utifrån sina gener.

Hur blev det så här? Hur blev de som säger sig stå för mänskliga rättigheter, nazister och rasister och ställde sig på ondskans sida.
Därför att de är 'pappa' till epiteten dumbom! -Äpplet faller inte långt från trädet -ta fast tjuven ropar tjuven.
Du blandar ihop laddade avhumaniserings epiteten i en floskelsörja med 'ondska' huller om buller och försöker göra deras ord till ditt slagträ i din sak, där inkluderat 'förintelsen'.
Även om du står på rätt sida i denna fråga blir du en del av problemet pga. tondövhet, och ohörsamhet.
Ondska är ett moralisk värde mot sanning

-Helt rättfärdig?
Sluta opportunist-floskla!
Citera
2023-09-09, 12:22
Medlem
Bazze1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Green-Spirit
Hade hans deltagande stört undervisningen så skulle ledningen plockat bort honom ögonblickligen men så har inte skett.....att Tobias har blivit störd betyder inte att hela kursen blivit störd.

Även Tobias önskan om att får ett kontaktförbud mot CP avslogs av polis så allt detta är en orkan i ett snapsglas orkestrerat av den dömde brottslingen Tobias och med god hjälp av den politiskt korrekta MSM för att han inte ville bli granskad för sin person och för sin rasistiska kurs.
Senast redigerad av Bazze1 2023-09-09 kl. 12:25.
Citera
2023-09-09, 12:24
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InnesI
Förutom att det hör till allmänt hyfs att inte håna andra så finns det såklart en trovärdighetsfaktor inblandat också. Jag, och jag tror många med mig, tar inte någon seriöst om man granskar denna och mitt under granskningen kallar den för "guling" eller hånar det som sägs. De mest effektiva reportagen är de där de som granskas får uttrycka sig själva (ibland utan vetskap om att de granskas) så att man kan ta dem på orden och döma dem efter det.

Precis så! Trolljägarna är ett annat exempel på dålig journalistik där man förföljer och attackerar de man granskar. Lämnar en dålig smak i munnen.

Som sagt; gå klart kursen, samla information, klara tentamen och sedan göra klart reportaget hade varit rätt väg att gå.

Man har f.ö. rätt att filma/spela in en föreläsning men bara för privat bruk (om man inte fått godkännande av föreläsaren).

Det pågår ett krig. Man visar ingen nåd mot sin fiende mitt under ett krig. Är det krig så är det krig.

Det är hög tid för nationella att börja använda samma metoder som vänsterblivna har använt i flera decennier.
CP gör inget som vänsterblivna inte har gjort de senaste 30 åren.
Senast redigerad av Tuor 2023-09-09 kl. 12:29.
Citera
2023-09-09, 12:30
Medlem
FyFanVadFattigt.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Finns det någon som kan sammanfatta vad den här kursen handlar om?
Bedriver man på fullaste allvar rasforskning på svenska universitet idag?

Då jag inte är deltagare så kan jag inte mer än ge länken till kursens sida.

https://www.kau.se/utbildning/progra.../kurser/IKGA29

Kursplanen finns där men är på blott två sidor.

Antar den var rätt hårt knuten till herr Hübinette.

Edit såklart finns även litteraturlista att ladda ner, schema och välkomstinfo...

För de som är intresserade.. lär väl ryka snart.
Senast redigerad av FyFanVadFattigt. 2023-09-09 kl. 12:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in