2023-09-09, 11:21
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Varför kan man inte håna någon man granskar? Jag tycker inte att det är oprofessionellt. Han granskar trots allt sin och många andras fiende, inte någon valfri svensson.

Förutom att det hör till allmänt hyfs att inte håna andra så finns det såklart en trovärdighetsfaktor inblandat också. Jag, och jag tror många med mig, tar inte någon seriöst om man granskar denna och mitt under granskningen kallar den för "guling" eller hånar det som sägs. De mest effektiva reportagen är de där de som granskas får uttrycka sig själva (ibland utan vetskap om att de granskas) så att man kan ta dem på orden och döma dem efter det.

Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
Tror inte jag direkt stödjer CP:s metod, men vad jag förstår sprids det hela mest inom extremhögern så det är väl inte direkt någon stor offentlig uthängning det resulterar i?

Jag menar, om man jämför med t.ex. Trolljägarna eller liknande när stora riksmedier fått vittring på något de ogillar av struntkaraktär?

Men rätt hade varit att gå klart kursen, eventuellt filma delar om det är tillåtet (*), gärna klara tentamen och därefter göra en dokumentär.

(*) det är ju vanligt att föreläsningar filmas av studenter, men det kanske inte är tillåtet att publicera? Vet ej själv. Offentliga föreläsningar är väl tillåtet men en kurs med antagning kanske inte räknas som offentlig?

Precis så! Trolljägarna är ett annat exempel på dålig journalistik där man förföljer och attackerar de man granskar. Lämnar en dålig smak i munnen.

Som sagt; gå klart kursen, samla information, klara tentamen och sedan göra klart reportaget hade varit rätt väg att gå.

Man har f.ö. rätt att filma/spela in en föreläsning men bara för privat bruk (om man inte fått godkännande av föreläsaren).
Citera
2023-09-09, 11:29
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reedtower
Trakasserier och kartläggning av studenter hör inte hemma på Universitet, eller någon annanstans i samhället. Så fort videomaterial publiceras offentligt kommer personen att stängas av från kursen.
Inte heller gör uppenbar rasism och nazism som Hübinette sprider det heller. De som stöder det, står på nazismens och rasismens sida. Onda människor. Samma tankegångar som ledde till förintelsen och som nu framförs på universiteten som någon form av vetenskapliga sanningar och folk som själva kallar sig antirasister stöder det och föreläsaren. Samma tankar som nazisterna framförde om att människor är onda, bara utifrån sina gener.

Hur blev det så här? Hur blev de som säger sig stå för mänskliga rättigheter, nazister och rasister och ställde sig på ondskans sida.
Citera
2023-09-09, 11:38
Medlem
reedtowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Inte heller gör uppenbar rasism och nazism som Hübinette sprider det heller. De som stöder det, står på nazismens och rasismens sida. Onda människor. Samma tankegångar som ledde till förintelsen och som nu framförs på universiteten som någon form av vetenskapliga sanningar och folk som själva kallar sig antirasister stöder det och föreläsaren. Samma tankar som nazisterna framförde om att människor är onda, bara utifrån sina gener.

Hur blev det så här? Hur blev de som säger sig stå för mänskliga rättigheter, nazister och rasister och ställde sig på ondskans sida.
Hur menar du mer konkret att Hubinette är nazist.
Citera
2023-09-09, 11:43
Medlem
Bazze1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grontarskont
Han verkar mest vara ute efter content typ som vilket bloggerska som helst!

Visst allt kan granskas och ska göras det också, men han hetsjakt går över alla normala gränser!

Kommer slå tillbaka på honom för någon journalist är han inte!

Går han på studielån/bidrag som en vanligt student eller lever han på swishbidrag? Nån som vet?
Detta är extrema vänsteraktivisters modus operandi ljug hej vilt och överdriv så mycket det bara är möjligt, alltid nån ur begåvningsreserven som tror på skiten.

Ni är otroligt patetiska, och som dessutom försvarar en dokumenterat grov brottsling som lär ut raslära/rasbiologi á-la 30-tal.
Citera
2023-09-09, 11:44
Medlem
yz44s avatar
Om nu TH själv tror på det han föreläser om borde det inte vara något problem att ha en elev som är skeptisk.
Att i det läget sjukskriva sig (för vad kan man undra) ger intrycket av att han vill undvika granskning.
Citera
2023-09-09, 11:45
Medlem
Bazze1s avatar
Citat:
Ägnar man sig åt raslära/rasbiologi så är man per definition en nazist....visste du inte det?
Citera
2023-09-09, 11:47
Medlem
El-gigantes avatar
fattar inte varför folk låter tobias hübinette hållas då mannen är både brottsligt dömd för maddafakking mordbrand och dessutom är spritt språngande galen, vi snackar alltså om en fullständigt psyksjuk människa som trots allt får ta plats i finrummen fast han trackar in rent bajs på stövlarna

squid game
Citera
2023-09-09, 11:51
Medlem
Tittade lite på CP:s blogg men hittade mest grejer om det senaste turerna. Var kan man hitta de mest flagranta exemplen på trakasserier/förlöjligande av kursen, TH och deltagarna från CJ:s sida? Gick han kursen i våras också alltså? Annars fattar jag inte riktigt, terminen har väl precis börjat?
Citera
2023-09-09, 11:53
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
De åsikter han framför om vithet, är direkt hämtade från nazisternas narrativ om judar. Man har kopierat deras narrativ rakt av. Man framför åsikter, att eftersom vita är mer framgångsrika än andra, beror det på att de konspirerar mot andra och därför bör de utrotas ur samhället. Exakt samma som nazisterna sa. Eftersom judarna är mer framgångsrika än andra, beror det på att det konspirerar mot tyskarna, därför bör judarna utrotas från samhället.

Finns citat av honom i tråden där han även säger det. Att vita, bara utifrån sina gener är onda och bör avskaffas.
Vithetsstuder är en metod för att visa det och skapa hat mot alla vita och bygger bara på genetik, ras, då hudfärg förstås är genetisk, vad man föds som. Inte vem man är som människa, inte de rika, bara vita, bara utifrån hudfärg.
Samma narrativ som nazisterna använde mot judarna och det vet man vart det ledde. Nu återupprepar historien sig bara en annan folkgrupp man vill utrota, men idéerna är detsamma. Samma ondska.
Citera
2023-09-09, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Det irriterande med er i vänstern, inklusive DN, är att ni inte kan hålla er till sanningen utan ständigt upprepar att CP exempelvis skulle ha stört undervisningen och hängt ut kursdeltagare, när inget av detta är sant.

...

Du kan ju inte utgå från att CP stört undervisningen utan andra belägg än att DN antytt det. Då är det du som ägnar dig åt önsketänkande.

Oavsett vad DN skriver så är det otvetydigt att studenter har hoppat av med hänvisning till att de har upplevt det som obehagligt. Menar du att det inte heller har hänt?

För övrigt kan du hålla dig till saken istället för att försöka gissa min politiska tillhörighet, som faktiskt är helt irrelevant för denna diskussion.
Citera
2023-09-09, 12:01
Medlem
Jag har letat i denna tråd och på nätet men det är mest uthängningar av CP (bild och namn) jag hittar.

Var hittar man de trakasserier av kursen, TH och de andra eleverna som det talas om?
Citera
2023-09-09, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
De åsikter han framför om vithet, är direkt hämtade från nazisternas narrativ om judar. Man har kopierat deras narrativ rakt av. Man framför åsikter, att eftersom vita är mer framgångsrika än andra, beror det på att de konspirerar mot andra och därför bör de utrotas ur samhället. Exakt samma som nazisterna sa. Eftersom judarna är mer framgångsrika än andra, beror det på att det konspirerar mot tyskarna, därför bör judarna utrotas från samhället.

Finns citat av honom i tråden där han även säger det. Att vita, bara utifrån sina gener är onda och bör avskaffas.
Vithetsstuder är en metod för att visa det och skapa hat mot alla vita och bygger bara på genetik, ras, då hudfärg förstås är genetisk, vad man föds som. Inte vem man är som människa, inte de rika, bara vita, bara utifrån hudfärg.
Samma narrativ som nazisterna använde mot judarna och det vet man vart det ledde. Nu återupprepar historien sig bara en annan folkgrupp man vill utrota, men idéerna är detsamma. Samma ondska.

Du gör det lättare för dig själv och andra om du skriver att det är som nazism. Det är ju uppenbart att det inte är nazism eftersom den ideologin byggde på den ariska rasens överhöghet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in