2022-08-18, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kirespappapa
Mår du dåligt på något vis över att det finns folk som tror på det paranormala ?

Nä, inte det minsta, folk får tro på vad knasigheter bluffar och trams de vill för mig, så länge de inte åsamkar andra nåt lidande i någon form, psykiskt fysiskt eller ekonomiskt.

Mår du dåligt för att det finns folk som hellre håller sig till vetenskap och bekräftade saker än att tro på amsagor fabler anekdoter bluffar och lögner…?

Däremot så reagerar och agerar jag när folk påstår att något paranormalt ska vara sant och verkligt, då kräver jag seriösa bevis (vilket de aldrig kan uppvisa…) och jag agerar på det sättet för att andra som läser ska få motargument och fakta om att de påståenden som ni troende gödslar med inte är sanna utan bara stolliga påhittade saker och rena lögner.
Citera
2022-08-18, 21:42
Medlem
Norrlandsrebells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Hur då….? Menar du att det är grader även in om bluffvideos sfär…? Men ok, det kanske det är, men det ändrar ju ändå inte att det är bluff, och trams i båda fallen, högst sannolikt även medvetet….

jag håller med om att det kan vara en bluff och ibland när jag kollar på deras videos vill jag visa scener vill ha mer detalj information för dem brukar som va en hel lag och dem kan som vara orsaken till händelser bakom scenen utan vi tittarna får reda på det. Men jag är en spirituell och tror på det paranormala och faktisk det går att meddela bild budskap från hjärnan till resten av universum från ett psykiskt sätt och att vi kan få budskap från "ufos" som kan va orsakerna till paranormala eller paraella orsaker. Universum är oändligt med massa kosmos och vi vet så lite, plus med svarthål och maskhål som kan bilda nya världar av universum till sin egen "självbild", dimensionellt. Och självklart vill man ha ett vetenskaplig orsak till dessa fenomener
Citera
2022-08-18, 21:45
Medlem
Citat:
Nä, inte det minsta, folk får tro på vad knasigheter bluffar och trams de vill för mig, så länge de inte åsamkar andra nåt lidande i någon form, psykiskt fysiskt eller ekonomiskt.

Mår du dåligt för att det finns folk som hellre håller sig till vetenskap och bekräftade saker än att tro på amsagor fabler anekdoter bluffar och lögner…?

Däremot så reagerar och agerar jag när folk påstår att något paranormalt ska vara sant och verkligt, då kräver jag seriösa bevis (vilket de aldrig kan uppvisa…) och jag agerar på det sättet för att andra som läser ska få motargument och fakta om att de påståenden som ni troende gödslar med inte är sanna utan bara stolliga påhittade saker och rena lögner.

Folk får alltså inte prata om det paranormala på det här forumet så länge inte "du" får konkreta bevis.
Det är en fin härskarteknik för att ta död på ett diskussionsämne. Finns det inga bevis för det paranormala så ska det inte diskuteras.
Citera
2022-08-18, 21:46
Medlem
Norrlandsrebells avatar
Citat:

Jag håller med dig, men grejen är att det man har upplevt av går det inte att bevisa. 100% omöjligt och man vill verkliga visa vad man har upplevt för saker men det går bara inte. Det bästa sättet är att man själv ska bli upplyst av paranormala aktiviteter och får göra en egen analys av händelsen själv och försöka hitta en klar förklaring.
Citera
2022-08-18, 21:48
Medlem
Norrlandsrebells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norrlandsrebell
Jag håller med dig, men grejen är att det man har upplevt av går det inte att bevisa. 100% omöjligt och man vill verkliga visa vad man har upplevt för saker men det går bara inte. Det bästa sättet är att man själv ska bli upplyst av paranormala aktiviteter och får göra en egen analys av händelsen själv och försöka hitta en klar förklaring.

Finns ingen nuvarande teknik som går att bevisa över vad man har upplevt, ingen typ av hologram som kan böja av från 3D till 4D
Citera
2023-08-31, 12:38
Medlem
Insamlingskontrolls avatar
Hade jag varit spöke så hade jag blivit irriterad. De kommenderar "spöket" att än göra ditt än göra datt. En sällan sinande ström av kommandon, påståenden och knepiga apparater.

Ganska underhållande i lagom dos.

Kul att spöken är internationella. Ta med dig din lilla grej och du kan höra spöken i hela världen tala. Nice.

De har en fin hemsida där lite av varje finns för försäljning.
Citera
2023-09-08, 22:06
Medlem
Laxton har åkt till USA och är just nu i the Conjuring house på Rhode Island. Det ska vara ett av världens mest hemsökta hus. För oss som gillar det paranormala är det intressant att se deras livesändning.
Citera
2023-09-08, 22:40
Medlem
Citat:
Laxton har åkt till USA och är just nu i the Conjuring house på Rhode Island. Det ska vara ett av världens mest hemsökta hus. För oss som gillar det paranormala är det intressant att se deras livesändning.

Japp, lite stageat fejk kan väl alltid pigga upp om man är på det humöret.

Hur stor är sannolikheten att de skulle säga att de inte upplevde ett skit…? Ja med tanke på att de har ett ekonomiskt intresse i det hela….
Citera
2023-09-08, 23:21
Medlem
Citat:
Japp, lite stageat fejk kan väl alltid pigga upp om man är på det humöret.

Hur stor är sannolikheten att de skulle säga att de inte upplevde ett skit…? Ja med tanke på att de har ett ekonomiskt intresse i det hela….

Sändningen är precis slut och det hände just ingenting, inte ens lite "stageat fejk". Ingen av de medverkande påstod att något hänt.
Citera
2023-09-09, 09:05
Medlem
Lite lustigt att det sägs att Borgvattnets Prästgård ska vara ett av världens mest hemsökta hus. Det är ju väldigt sällan som folk är med om något där. Och i stort sett ingen har sett "spöken" där, däremot kan det knäppa till och komma ljud som om någon drar en pinne över ett element, eller liknande. Men det är knappast så att folk springer ut i panik där.
Citera
2023-09-09, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VEMDÅJAG
Lite lustigt att det sägs att Borgvattnets Prästgård ska vara ett av världens mest hemsökta hus. Det är ju väldigt sällan som folk är med om något där. Och i stort sett ingen har sett "spöken" där, däremot kan det knäppa till och komma ljud som om någon drar en pinne över ett element, eller liknande. Men det är knappast så att folk springer ut i panik där.

Huset i Borgvattnet är gammalt och så fort någon rör sig i kåken så hörs det och går man i trappen så knakar det i hela huset. Man måste i princip vara ensam där så att det är helt tyst.
Under den tiden som huset användes som prästgård var det präster och andra som jobbade där som sa sig uppleva saker.
Citera
2023-09-09, 19:06
Medlem
Citat:
Huset i Borgvattnet är gammalt och så fort någon rör sig i kåken så hörs det och går man i trappen så knakar det i hela huset. Man måste i princip vara ensam där så att det är helt tyst.
Under den tiden som huset användes som prästgård var det präster och andra som jobbade där som sa sig uppleva saker.

Att kan tycker sig uppleva saker är inte desamma som att det därför skulle vara sant/verkligt…

Har du ens tänkt tanken att det kan vara av uppmärksamhetsiver vissa påstår att de upplevt saker….
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in