2025-01-05, 01:50
Medlem
prokaryotkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaduville
Jag ser en grön/röd ”tag” och en genomskinlig pryl med något inuti. Ditt vardagsrumsbord är svart (typ glas?) och det finns ett fat med ljus på (tre stycken?) och en tidning?? Fast jag tror du ej är i generationen som läser tidningar så kan vara för inrednings skull?

Jag skämtar åsido men kul att prova på att testa sin magkänsla och intuition HAHA vilket säkert är helt åt helvete - feedback från dig uppskattas gärna. Puss och kram

Hmmm... Farsans nyckel har en tag, men den är blå och ligger i bilen just nu.
Ingen genomskinlig pryl med innehåll på bordet heller.
Vardagsrumsbordet är icke i glas, det finns ett värmeljus i en sorts lykta men ingen tidning. På mattan under bordet ligger en mapp med föreningspapper just nu. Jag kör inredningsmodellen: "Släng den på golvet så syns den inte så mycket".

Det var 100% fel, men det är också en bedrift i sig. Grattis!
Citera
2025-01-06, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av prokaryotkungen
Hmmm... Farsans nyckel har en tag, men den är blå och ligger i bilen just nu.
Ingen genomskinlig pryl med innehåll på bordet heller.
Vardagsrumsbordet är icke i glas, det finns ett värmeljus i en sorts lykta men ingen tidning. På mattan under bordet ligger en mapp med föreningspapper just nu. Jag kör inredningsmodellen: "Släng den på golvet så syns den inte så mycket".

Det var 100% fel, men det är också en bedrift i sig. Grattis!

Fick mig ett gott skratt i alla fall så värt ett försök HAHAH
Citera
2025-01-08, 16:50
Medlem
Borde vara samma energi som låtsas vara Jesus änglar de har kontakt med.

Kanske får skaffa en frekvensmätare jag med eftersom alla tror att de använder normala frekvenser och energier mot individer här.
Luften är som pest här.
Citera
2025-05-01, 01:45
Medlem
Varför är alla i Laxton så tjocka? Inräknat de som sköter om borgvattnet.

Gillade Laxtons förut men nu känns det mest som en renodlad affärsidé, dom har tappat det genuina.
Niklas är den enda som fortfarande utstrålar nån slags pondus.
Tony gapar mest på de stackars spökena att de ska kasta nått eller skrika ut sitt namn.
Citera
2025-05-04, 09:13
Medlem
Visst är det så att de gapar åt spöken att de ska göra si och så....Laxton har ingen förutsättningslös inställning till fenomenet. Det enda de tänker på är att det måste röra sig om andar som kan lyssna till oss. De är helt fastlåsta i sina egna fördomar kan man säga.
Citera
2025-05-05, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boxnytt
Varför är alla i Laxton så tjocka? Inräknat de som sköter om borgvattnet.

Gillade Laxtons förut men nu känns det mest som en renodlad affärsidé, dom har tappat det genuina.
Niklas är den enda som fortfarande utstrålar nån slags pondus.
Tony gapar mest på de stackars spökena att de ska kasta nått eller skrika ut sitt namn.

Jag har slutat titta helt och hållet sedan nåt år tillbaka. Det är inte intressant längre

Efter att dom började med mediumet så har det gått rätt utför.
Och som du säger så känns det bara som en ren business nu för tiden.
Citera
2025-05-06, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VEMDÅJAG
Visst är det så att de gapar åt spöken att de ska göra si och så....Laxton har ingen förutsättningslös inställning till fenomenet. Det enda de tänker på är att det måste röra sig om andar som kan lyssna till oss. De är helt fastlåsta i sina egna fördomar kan man säga.

Korrekt! Ju mer tiden går vid en utredning desto mer gapas det om att spökena ska skrika ut sitt namn. Tröttsamt
Citera
2025-05-06, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Profec
Jag har slutat titta helt och hållet sedan nåt år tillbaka. Det är inte intressant längre

Efter att dom började med mediumet så har det gått rätt utför.
Och som du säger så känns det bara som en ren business nu för tiden.

Håller helt med, mediumet drog ner hela upplevelsen. Hon skapar nån slags oskön känsla i teamet. Trist också att hon kommer som oftast med nån efterhandskonstruktion.
Citera
2025-05-06, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boxnytt
Korrekt! Ju mer tiden går vid en utredning desto mer gapas det om att spökena ska skrika ut sitt namn. Tröttsamt

I en bok om gamla prästgården från 1982 diskuteras olika teorier om vad som kan utgöra spökfenomenen i detta gamla hus. Teorin om att det är döda personers andar tas givetvis upp, men även mer rationella förklaringar. Nuvarande ägare, Laxton, har väl aldrig diskuterat dessa andra teorier. Det bara MÅSTE vara andar, som dessutom är medveten om att det finns levande personer, som skriker ut obegripliga ord på diverse utrustning, som Laxton säljer dessutom. Och som knuffas och rivs. Det ska även vara demoner eller vättar på vinden i prästgården. Jag bara undrar, när ska även andra teorier diskuteras? Varför har ingen forskare inbjudits att undersöka husen? Skit i sanningen, låt oss ha myter ifred tycks de säga.
Citera
2025-05-18, 10:29
Medlem
Ikväll är det en ny spökjakt på deras yt kanal.
Ska vi gissa på om Tony befaller spöket att skrika ut sitt namn? Alternativt kasta något?
Niklas kommer få ont någonstans och Wilma kommer försöka rädda spektaklet med en efterhandskonstruktion.
Citera
2025-05-27, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VEMDÅJAG
I en bok om gamla prästgården från 1982 diskuteras olika teorier om vad som kan utgöra spökfenomenen i detta gamla hus. Teorin om att det är döda personers andar tas givetvis upp, men även mer rationella förklaringar. Nuvarande ägare, Laxton, har väl aldrig diskuterat dessa andra teorier. Det bara MÅSTE vara andar, som dessutom är medveten om att det finns levande personer, som skriker ut obegripliga ord på diverse utrustning, som Laxton säljer dessutom. Och som knuffas och rivs. Det ska även vara demoner eller vättar på vinden i prästgården. Jag bara undrar, när ska även andra teorier diskuteras? Varför har ingen forskare inbjudits att undersöka husen? Skit i sanningen, låt oss ha myter ifred tycks de säga.

Har du själv några teorier om vad det skulle kunna vara, vilken sanning är det man skiter i menar du ?
Citera
2025-05-27, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kirespappapa
Har du själv några teorier om vad det skulle kunna vara, vilken sanning är det man skiter i menar du ?

Människor ljuger inte medvetet om detta, inte så ofta i alla fall. Men varför låsa sig vid att det måste vara en andevärld? Vi vet ju inte ens om det finns ett liv efter detta, så man förklarar alltså en "övernaturlig" sak med något vi inte vet att det finns. Precis som många ufologer gör, när de låser sig vid att ufo måste vara utomjordingar på besök. Många parapsykologer har andra teorier om spökfenomen, att det kan finnas något på speciella platser där det varit mycket känslor, som sorg, som kan påverka våra mänskliga hjärnor att höra ljud eller se saker som hänt för länge sen, likt en bandspelare. Är inte det också bara en teori? Jo, visst är det det. Man får välja vad man vill tro på. Andevärlden har gett väldigt torftiga budskap i alla fall. Det har inte varit röster på utrustningen som sagt "Jag heter Erik och var präst här förr i tiden".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in