2023-09-08, 21:18
Medlem
KreugerGulds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av azzimuth
Stämmer inte. Det gäller endast konsumenter (dvs privata personer). I mitt fall så är jag en egenföretagare (VD till ett AB).
Ringde de på din privata telefon eller firma telefon nummer? Annars kan du ju hävda att du sa ok som privat person, ångerrätt
Citera
2023-09-08, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KreugerGuld
Ringde de på din privata telefon eller firma telefon nummer? Annars kan du ju hävda att du sa ok som privat person, ångerrätt
Har endast företagsnummer...
Citera
2023-09-08, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordiad
Polisanmäla, för vilket brott?

Bara skriv det utan motiv. Frågar de vidare då säg trakasserier.
Citera
2023-09-08, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saftxbulle
Bara skriv det utan motiv. Frågar de vidare då säg trakasserier.
Lär vara tämligen meningslöst. Att försöka sälja något är knappast trakasserier, om det inte tjatas om det upprepade gånger på något olämpligt sätt, så verkar det ju inte ha varit.
Citera
2023-09-08, 21:45
Medlem
Kilowattjagarens avatar
Telefonförsäljarnas favorit är att ringa till gamla som fortfarande har sitt företag inregistrerat, dom gamla är lätta att lura och så finns det ingen ångervecka för deras företag.

Prata aldrig, ALDRIG någonsin med en telefonförsäljare för du blir GARANTERAT lurad!
Tro inte ens att dom ringer därifrån dom uppger, det är ett sätt att fånga din uppmärksamhet för att sen lura dig. Hade dom kunnat erbjuda dig guld i drivor gratis så hade dom inte ringt dig, utan till sina nära anhöriga.

Och dom använder alltid ett påhittat namn för att du aldrig ska kunna spåra upp personen!
Har du inte lärt dig något av min text så är det snart din tur att bli lurad.
Citera
2023-09-08, 22:13
Medlem
Fillesnors avatar
Muntligt OK är bindande för företagare. Det är kört.
Citera
2023-09-08, 22:25
Medlem
megacoolmans avatar
Tyvärr för sent, men mitt råd är att ALLTID bara lägga på när någon mupp ringer och vill säja något skit, och detta oavsett om man är privatperson eller företag.

Man kan skrika "DRA ÅT HELVETE"innan man lägger på, men det är valfritt.

Om jag skulle tvingas att välja mellan att bli telefonförsäljare eller böghora, så hade jag valt böghora.
Då skänker man åtminstone glädje åt någon.
Citera
2023-09-08, 23:20
Bannlyst
Citat:
Avtal kan mycket väl ingås av andra i ett företag, i synnerhet ett avtal om att sälja något. Antingen med en direkt fullmakt, eller mer troligt, ställningsfullmakt.

Men då skall telefonförsäljar bevisa det. Det finns en anledning varför telefon försäljare oftast vill prata med "firmatecknaren" eller VDn direkt.
Citera
2023-09-09, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 53280
Men då skall telefonförsäljar bevisa det. Det finns en anledning varför telefon försäljare oftast vill prata med "firmatecknaren" eller VDn direkt.

Jag svarade på om säljföretagets personal hade rätt att ingå avtal.
Citera
2023-09-09, 04:25
Bannlyst
Citat:
Jag svarade på om säljföretagets personal hade rätt att ingå avtal.

Det har dom säkert, men inte köpa företaget måste det vara firmatecknare som svarar.
Citera
2023-09-09, 07:29
Medlem
Kan TS vara vänlig och berätta på vilket sätt han har blivit lurad?
Citera
2023-09-09, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 53280
Det har dom säkert, men inte köpa företaget måste det vara firmatecknare som svarar.
Även personal på det köpande företaget kan mycket väl agera via ställningsfullmakt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in