Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2023-09-08, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumbo85
Jeg tror at skuddene i terrassegulvet kommer pga en kamp om pistolen. Jonas ankommer hytta fordi han tror han skal gjøre en jobb. Snur bilen på plassen til høyre for hytta fordi han er tross alt litt paranoid og fordi det er lurt. Sender kartbildet til en kompis før han går ut av bilen og opp på terrassen fra høyre side. Når han kommer opp på terrassen så kommer det en fyr fra hytta sin venstre side med en pistol. Jonas som det er litt tæl i går til angrep på fyren og det blir avfyrt skudd som treffer terrassegulvet. Fyren snubler og Jonas ser muligheten til å løpe, men det er vanskelig å løpe fra en kule så han får et skudd i ryggen før han kommer seg inn i bilen å kjører. Fyren får sjokk over at Jonas kom seg unna så han løper gjennom skogen til den svarte SUV-en.
Jonas kommer seg rundt svingen før han kjører av veien og dør.

Spørsmålet er hvem og hvorfor?
Jeg tror det er noen lokale som har gjort det på ordre fra noen andre og at det har med betongbilen å gjøre. Det kan være at den bilen skulle blitt brukt til smugling, men at Jonas fjernet pengene før bilen tilfeldigvis tok fyr.

Jeg tror at politiet vet hvem som har gjort det og hvorfor, men at de må samle fellende bevis.

Det er mine tanker om drapet.

Klarer ikke å se hvordan det kan bli skuddhull i terrassebordene hvis han er skutt på avstand.

Nei enig. Ganske likt det jeg å tenker. Derfor jeg tror kanskje han har sittet ned å snakket er pga 2 av 3 stoler er tatt med. Sikkert for analyse,dna og div men dem lot den siste stå igjen. Men jeg tror dem var flere enn 1GM som du sier selv, var litt tæl i han
Citera
2023-09-08, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Skjønner ikke hva du vil fram til, bildet på google er ikke fra i dag så det er ikke sikkert det ser sånn ut der nå.
Men du mener vel at skytteren sto der markøren på Google Maps var? Hvor mener du at JAH var når han ble skutt hvis det var tilfelle?
Citera
2023-09-08, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ViNyh
Men du mener vel at skytteren sto der markøren på Google Maps var? Hvor mener du at JAH var når han ble skutt hvis det var tilfelle?

Ved hytta.
Citera
2023-09-08, 23:45
Medlem
Citat:
Ja utifra det jeg har sett så virka han godt trent så tror ikke hvem som helst ville gått på han alene, hvor har du denne klarsynt forklaringen fra?

May Abinda på Spotify, vet dette er tynn suppe men det er ikke mye info fra politiet heller så
Citera
2023-09-08, 23:45
Medlem
Citat:
Ved hytta.
Ok, nei da er nok det helt utelukket fra den avstanden. Fra det holdet måtte GM skutt med noe kraftigere våpen og med det resultatet at det ville vært mye blod og JAH hadde mistet livet der på plattingen.
Citera
2023-09-08, 23:46
Medlem
Citat:
Ok, nei da er nok det helt utelukket fra den avstanden. Fra det holdet måtte GM skutt med noe kraftigere våpen og med det resultatet at det ville vært mye blod og JAH hadde mistet livet der på plattingen.

Mulig du har rett
Citera
2023-09-08, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Han kan være skutt på avstand og skytteren har blitt tvunget til å følge opp på kloss hold. For eksempel har skutter fått litt panikk. Hvis skytter har brukt rifle er det ikke rart han jae bommet på kloss hold én gang eller to.
Skulle likt å vært flue på veggen i hjernen din.

Etter først å ha blitt skutt på på avstand så står jonas å venter på at skytteren skal komme på kloss hold å brenne av et par skudd i gulvet før jonas snur ryggen til?
Citera
2023-09-08, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gatelys
Nei enig. Ganske likt det jeg å tenker. Derfor jeg tror kanskje han har sittet ned å snakket er pga 2 av 3 stoler er tatt med. Sikkert for analyse,dna og div men dem lot den siste stå igjen. Men jeg tror dem var flere enn 1GM som du sier selv, var litt tæl i han
Det kan være blodsøl på dem eller at Jonas har kastet de på skytteren?
Citera
2023-09-08, 23:50
Medlem
Citat:
Kan JH være skutt fra denne høyden? Ca 220 meters hold

https://goo.gl/maps/4ZHJjYPa9RBKyMZV9

Det er teknisk mulig, men du skal ha i hvert fall et minimum av trening og ferdigheter for å gjennomføre det. For ikke å snakke om det mentale. Avstanden nesten utelukker 22 LR. Både kulebane og vindavdrift om det blåser gjør det ganske vanskelig. Det snevrer i hvert fall inn hvem som kan gjøre det. En vanlig "Ola elgjeger" klarer ikke et slikt skudd, om det er 22 LR.
Med et kraftigere kaliber er det langt enklere, men ikke trivielt. Og sjansen for at offeret løper langt etterpå mye mindre, fordi et slikt kaliber gir en veldig kraftig skuddvirkning selv på 220 meter.

Så jeg tenker usannsynlig, men ikke umulig.
Citera
2023-09-08, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gatelys
May Abinda på Spotify, vet dette er tynn suppe men det er ikke mye info fra politiet heller så
Ok, ja i mangel av mer info fra politi så hvorfor ikke. Vet om en sak som hadde blitt oppklart hvis politiet hadde tatt seg bryet med å høre på en lokal klarsynt i Therese saken, men det er lenge siden da.
Citera
2023-09-08, 23:52
Medlem
Citat:
Sånn dieseltyveri er da ganske vanlig, knuste ruter minner mer om guttestreker så har vel neppe noen sammenheng .

Nei lar man fantasien løpe så kan man dra koblinger der, dem har bilder av hogst felt som kan ligne området rundt hytta. Der har det jo blitt tynnet masse. Ene som driver det jakter. Men ingen tro på att dette har noe med JAH å gjøre
Citera
2023-09-08, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumbo85
Skulle likt å vært flue på veggen i hjernen din.

Etter først å ha blitt skutt på på avstand så står jonas å venter på at skytteren skal komme på kloss hold å brenne av et par skudd i gulvet før jonas snur ryggen til?
Ny bruker ja...

Jonas venter ikke. Han kan ligge og vri seg i smerte på plattingen. Men teorien min stemmer kanskje dårlig med manglende blodspor på plankene (dog, to planker er fjernet)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in