Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-10-13, 00:07
Medlem
Bibss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KarateFrank
Dette er vel MGM5 RM?
Ja, det er det! Lenge siden jeg holdt på med Jonas-saken nå. Men klarer ikke å legge fra meg denne tortureringen i 2017 - og lurer fremdeles på hvem desse tre andre involverte i denne saken er! Ingen som vet?
Citera
2023-10-13, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
JH satt jo i bilen og har tydeligvis kjørt av veien på tur vekk.

De sa tydeligvis hadebra og kanskje til og med vinket når han dro av sted🤷🏻‍♂️
Citera
2023-10-13, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvaant
Hvordan tvetydig?
Nei, det gikk på leseren og ikke avsender. Jeg har vært brennsikker på "ikke planlagt", men du åpnet opp tankene.

Enig at måten han ble funnet på virker veldig "plassert". Ingen grunn til å lage så mye styr og ta med pistol for å gi bank heller.
Citera
2023-10-13, 00:10
Medlem
Citat:
De sa tydeligvis hadebra og kanskje til og med vinket når han dro av sted🤷🏻‍♂️

Det er da ingen som drasser en død mann til bilen og faker en avkjøring, hvem skulle være så stuket i hodet?
Citera
2023-10-13, 00:12
Medlem
KarateFranks avatar
Citat:
En står vell ovenfor valget å dumpe det som knytter deg til drapet i skogen, eller å ta det med på en kjøretur i bilen din til dit du ønsker å kvitte deg med det. Vet faktisk ikke hva som er værst.

Nøyaktig min tanke og. Jeg ville tatt den med i bilen. Men ja, har nok vært litt av en kamp.

Men har du tid til å plassere offeret i sovende stilling i bilen sin, så har du vel tid til å kvitte deg med buksa di og. Det å plassere en død kropp krever kaldblodig planlegging. Så jeg blir ikke helt enig med meg selv om dette er planlagt drap eller juling gone wrong.
Senast redigerad av KarateFrank 2023-10-13 kl. 00:16.
Citera
2023-10-13, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Det er da ingen som drasser en død mann til bilen og faker en avkjøring, hvem skulle være så stuket i hodet?

Porten var åpnet i forkant, om de selv hadde en bil på tunet så måtte de ha flyttet J sin(med henger) for å komme seg derifra mtp smal veg.
Hvorfor fortalte OMM at han fant J med hendene på låret og hodet bakover? Involvert?

J sin bil ble funnet i grøfta, det blir vanskelig å holde hodet bakover når du havner der.
Citera
2023-10-13, 00:23
Medlem
Citat:
Porten var åpnet i forkant, om de selv hadde en bil på tunet så måtte de ha flyttet J sin(med henger) for å komme seg derifra mtp smal veg.
Hvorfor fortalte OMM at han fant J med hendene på låret og hodet bakover? Involvert?

J sin bil ble funnet i grøfta, det blir vanskelig å holde hodet bakover når du havner der.

Er det så vanskelig å se for seg at han ikke daua omgående etter avkjøringen da?
Citera
2023-10-13, 00:31
Medlem
Citat:
Blodig bukse forklarer en del, men hvis du er så jævla stuka at du etterlater deg buksa di.... Så ja hvorfor ikke peke pistol på en fotgjenger senere samme dag.

Høres jo helt vildt ut at noen har dratt derifra uten bukse!!!😂 ser heller for meg at den har falt ut av bil, bag, evt om noen har overnattet rundt dær og det ble skiftet klær og den ble avglemmt..blir jo dradd av buksa og springer rundt bukseløs etterpå?😂
Citera
2023-10-13, 00:32
Medlem
Citat:
Nøyaktig min tanke og. Jeg ville tatt den med i bilen. Men ja, har nok vært litt av en kamp.

Men har du tid til å plassere offeret i sovende stilling i bilen sin, så har du vel tid til å kvitte deg med buksa di og. Det å plassere en død kropp krever kaldblodig planlegging. Så jeg blir ikke helt enig med meg selv om dette er planlagt drap eller juling gone wrong.

Vi vet jo ikke hvilke skader J hadde når han ble funnet, men om kollegaen syntes det så ut som han sov, så kan han ikke ha tydelige skader i ansikt? Der det er mest sannsynlig at du vil se skader..og er nok det første stedet du starter når du skal mishandle en person.
HenriksenS hadde sorte arbeidsgensere og reduserer kraftig muligheten til å se en blødning fra skuddskader i mage/brøst området.
Fra media/nåværende fakta så tror jeg det er clean skuddskader uten ett eneste blåmerke fra slag.
Citera
2023-10-13, 00:33
Medlem
Citat:
Kunne ønske vi hadde mer svar på skuddskader osv, men om vi skal gå utifra det at kollegaen til J fant han i bilen og det så ut som han sov… da kan det neppe være skuddskader mot bilen, og derav mest sannsynlig at han ble plassert der.

Ble nok skutt rundt hytta, og klarte og springe til bilen for og stikke av før han svimte av, evt skjørte av veien i stresset. Og uten dekning eller krefter sakte døde der😮‍💨
Citera
2023-10-13, 00:35
Medlem
Bibss avatar
https://www.dagbladet.no/nyheter/forsvarere-trekker-seg/80300273
"Årsaken er at samme advokatkontor også representerer 28-åringen som er siktet i drapssaken.

- Når vi representerer flere klienter i samme sak har vi et ansvar for å fratre dersom klientene ikke lenger har samsvarende interesser, sier Jesinsky"

https://www.tb.no/jonas-drapet-forsvarere-trekker-seg/s/5-76-2174165
NTB har tidligere omtalt interessekonflikten.

– Advokatene har et selvstendig ansvar. Hvis det er en betydelig og konkret risiko for at interessemotsetning kan oppstå, vil vi be om at en av dem blir byttet ut, sa politiinspektør Odd Skei Kostveit i Sørøst politidistrikt til NTB.

https://www.nrk.no/osloogviken/ny-forsvarer-i-jonas-saken-1.16588684
9. oktober 2023 kl. 15:50 Ny forsvarer i Jonas-saken Advokat Stian Hatleberg skal forsvare den drapssiktede mannen fra Elverum, som var den andre pågrepne etter drapet på Jonas Aarseth Henriksen.
Det bekrefter politiet.

Mandag ble Stian Hatleberg fra Advokatfirmaet Buttingsrud oppnevnt som ny forsvarer for en 30 år gammel mann fra Elverum som er siktet for drap eller medvirkning til drap i den såkalte Jonas-saken, skrev Ringerikes Blad.
Den siktede mannen nekter straffskyld, i likhet med de fire øvrige siktede.

https://advokatwatch.no/nyheter/advokater/article16504456.ece
Nå har 30-åringen bedt om ny forsvarer igjen.
Ringerike, Asker og Bærum tingrett bekrefter overfor Ringerikes Blad at advokat Nils Christian Nordhus er oppnevnt som mannens nye forsvarer.

Han Stian Hatleberg, det er noe som skurrer veldig. Har ikke fått undersøkt det så nøye, men https://www.proff.no/roller/prestmarken-holding-as/r%C3%B8yse/biler-og-kj%C3%B8ret%C3%B8y/IG718CM0CUX/
Han er altså styreleder for PHP sitt selskap:
https://data.brreg.no/enhetsregisteret/oppslag/enheter/979273606
Citera
2023-10-13, 00:37
Medlem
Er Stian sakens Saul Goodman? Sagt på spøk.

Men det er tross alt RF han forsvarer og han slår meg ikke som veldig sentral 🤔
Edit: Ser nå han byttet bort Stian raskt.
Senast redigerad av StonesThrow81 2023-10-13 kl. 00:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in