Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2023-09-08, 21:57
Medlem
Det eneste som mangler er drone med gønner 😁

https://www.youtube.com/watch?v=FI--wFfipvA
Citera
2023-09-08, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FastFasit

Det er så utrolig masse som skurrer i det JAH selv forteller, at jeg kan ikke unngå å tenke at det er utrolig masse som JAH selv holder skjult og ikke vil fortelle om. Kan dette møtet den morgenen kl 06:00 være noe av det samme som skjedde 17 august ved hytten? Bare at denne gangen så gikk det over streken? Hvorfor er det ingen som vet noe mer om disse 2 mennene som angrep JAH?

Det er jo det som gjør denne saken så spennende, synes jeg. Jonas er en helt utrolig upålitelig forteller, hans definisjon av å «fortelle hele sannheten hele veien» er jo å holde tilbake all informasjon som kan inkriminere ham selv (ref første episoden av Avhørt).

I media ble det fremstilt som om han var blitt utsatt for div angrep gjennom flere år og at han ikke ante hvem som stod bak eller hvorfor, fordi Jonas selv hadde fremstilt det sånn i SoMe. I Avhørt er han plutselig veldig tydelig på at de bilbrannene er en ting, de er ikke angrep på ham og han er til og med selv (delvis) skyldig i en av dem, mens selve terroriseringen startet nå i vår og hadde «bare» pågått noen måneder. Han mener også å vite hvem som står bak (ER) og hvorfor (hevn for at Jonas «tystet» ang brannene). Det er to vidt forskjellige versjoner. Hvorfor fortelle den første hvis den andre er sann? Hvorfor rette så mye oppmerksomhet mot de gamle bilbrannene? Hvorfor late som om han ikke visste hva det gjaldt? Evt hvorfor late som om han trodde det var ER?
Citera
2023-09-08, 21:58
Medlem
JAH var god og rund sommeren 2018. Et par år etter var han veltrent. Boling er sikkert ganske vanlig i det miljøet han vanket i. Og da er det andre uvaner som gjerne også følger med, cola etc

https://imgur.com/VqOdSOx
Citera
2023-09-08, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
Synes kanskje "homo ar*e" - taggene blir litt glemt. Det er vel JAHs ex-svoger Mad* Ar*e Pett*rsen det siktes til. Det var altså han og JAH som avla ER et besøk for å ordne opp, hvor ER ikke ville snakke med dem, men i stedet kontaktet politiet. Iflg noen tidligere i tråden her.

I ås fall er det vel ganske klart at ER står i spissen for taggingen som utrykker et sinne mot begge to. Og min med begrensede kunnskap om saken, burde han være prime suspect for skytingen også. At en bruker kom inn her og la inn masse godord for han, endrer ikke nødvendigvis på dette.

høres logisk ut! mistet ER jobben når Norbetong stengte ned på Hønefoss slik att han fikk bedre tid?
Citera
2023-09-08, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bibs
Tror ikke den pekingen har noe å si, annet enn at de kanskje diskuterte hvor GM kan ha kommet fra.
Det er skog rundt hele tunet, så da er det snakk om GM som står helt åpenlyst inne på plen og skyter, evt.

Ville jo ikke stå åpenlyst da det er skog rundt hele, står du med kikkertsikte og rifle i den "åpningen" så har du jo helt perfekt skuddlinje inn mot døra der han evt står å banker på.
Men dette er nok uansett en amatørskytter etter mitt skjønn.
Citera
2023-09-08, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Nei det kan jo være hva som helst de peker for.

Det kan det jo være men tror de er der for å etterforske et drap 😉
Tror ikke de sier oiiii se på den fuglen som fløy der da, eller?
Citera
2023-09-08, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gulliblepear
Det er jo det som gjør denne saken så spennende, synes jeg. Jonas er en helt utrolig upålitelig forteller, hans definisjon av å «fortelle hele sannheten hele veien» er jo å holde tilbake all informasjon som kan inkriminere ham selv (ref første episoden av Avhørt).

I media ble det fremstilt som om han var blitt utsatt for div angrep gjennom flere år og at han ikke ante hvem som stod bak eller hvorfor, fordi Jonas selv hadde fremstilt det sånn i SoMe. I Avhørt er han plutselig veldig tydelig på at de bilbrannene er en ting, de er ikke angrep på ham og han er til og med selv (delvis) skyldig i en av dem, mens selve terroriseringen startet nå i vår og hadde «bare» pågått noen måneder. Han mener også å vite hvem som står bak (ER) og hvorfor (hevn for at Jonas «tystet» ang brannene). Det er to vidt forskjellige versjoner. Hvorfor fortelle den første hvis den andre er sann? Hvorfor rette så mye oppmerksomhet mot de gamle bilbrannene? Hvorfor late som om han ikke visste hva det gjaldt? Evt hvorfor late som om han trodde det var ER?

må si meg enig.. ikke lett å løse dette fra sidelinja.. her må noen tett på komme med noe krutt.. virker som de ikke tørr?
Citera
2023-09-08, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heeraa
Jeg går ut på morningen, hver vinter å starter bilen så den blir varm før jobb. Har aldri med telefonen. Går jo inn igjen etter den er startet og gjør alt som skal gjøres før jeg reiser på jobb.

Er ikke sikkert alle er vante med å ta bil her inne som hevder det er rart å ikke ha med mobilen eller at det virker rart å starte opp bilen for å varme den, veldig vanlig å gjøre vil jeg si til dere som busser og toger.
Citera
2023-09-08, 22:05
Medlem
Bibss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ViNyh
Ville jo ikke stå åpenlyst da det er skog rundt hele, står du med kikkertsikte og rifle i den "åpningen" så har du jo helt perfekt skuddlinje inn mot døra der han evt står å banker på.
Men dette er nok uansett en amatørskytter etter mitt skjønn.
Min tanke er at det skal i så tilfelle godt gjøres å treffe i terassebord fra en slik vinkel du beskriver.
Citera
2023-09-08, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bibs
Min tanke er at det skal i så tilfelle godt gjøres å treffe i terassebord fra en slik vinkel du beskriver.

Så vi er helt sikre på at det er skuddskader i de terrassebordene? Men ikke noen umulighet å streife de plankene heller
En nervøs skytter kunne godt klønet det til å gjort det
Senast redigerad av ViNyh 2023-09-08 kl. 22:09.
Citera
2023-09-08, 22:08
Medlem
Bibss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
JAH var god og rund sommeren 2018. Et par år etter var han veltrent. Boling er sikkert ganske vanlig i det miljøet han vanket i. Og da er det andre uvaner som gjerne også følger med, cola etc

https://imgur.com/VqOdSOx
Jeg har fått med meg, fra TikTok el. annet sted at han spøkte med bruk av "clen", clenbuterol
Senast redigerad av Bibs 2023-09-08 kl. 22:10.
Citera
2023-09-08, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ViNyh
Så vi er helt sikre på at det er skuddskader i de terrassebordene?
VG skriver så, men blod gir mer mening. Hm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in