Citat:
Ursprungligen postat av
FastFasit
Helt ny bruker her, så beklager til dere som ikke liker "greenhorns"
Jeg laget meg konto her, fordi det er en del av historien her som jeg ikke har sett blitt nevt eller diskutert noe særlig.
Episode 2 av Avhørt: JAH nevner at han jogger bort til bilen sin rundt kl 06:00 fordi han var litt sent ute. Han nevner at siden han jogger så er det begrenset hvor mye han klarer å huske/få med seg. Han klarer allikevel å beskrive en person meget nøyaktig. ca 170 høy, svart lue, svart buff over munnen, gul arbeidsjakke og svart bukse. Han beskriver at han blir slått med en kost med tilhørende is-skrape, og forteller at han tror han blir slått i bakhodet med et brekkjern. Før han blir slått så forteller han at han ble sprayet i ansiktet med noe som gjorde at han ikke kunne se, og slet med å puste. Hvordan kan man vite hva man blir slått med, og at det er 2 stk som slår dersom man ikke kan se ? Han er også veldig kjapp med å fortelle at han kan sloss, så lenge han er forberedt...
Han beskriver videre (samtidig som han ikke ser) at han kommer seg vekk fra personene som angrep han, får sparket av seg treskoene sine og begynner å løpe hjemover (uten å kunne se). Han forteller at det føles som at dem følger etter han, men etter ca 70m så snur han seg og SER at bilen med di 2 mennene kjører avgårde... Jeg stusser veldig på den forklaringen, hvordan kan han plutselig se på 70m avstand I MØRKET?
Han forteller videre at han kom seg hjem, fikk ringt politi og ambulanse, og avrunder setningen humoristisk med sitatet "så starta jeg dagen med en finger i rumpa haha"
Her var det også 2 menn som ble tatt av politiet, men som igjen ble løslatt grunnet alibi. Så disse personene som angrep JAH er det fortsatt ingen som vet hvem er?
Han forteller senere i saken at han ikke husker nøyaktig når episoden fant sted, men antar at det var natt til tirsdag eller natt til onsdag. Er det ikke litt rart å si "natt til", når han helt i starten forklarte at dette var ca kl 06:00 på morgenen og at han var litt seint ute? Han forteller også at han synes det er merkelig at noen skulle finne på noe kriminelt kl 06:00 på morgenen når det er stor sannsynlighet for å bli sett da mange reiser på jobb i den tiden.
Det er så utrolig masse som skurrer i det JAH selv forteller, at jeg kan ikke unngå å tenke at det er utrolig masse som JAH selv holder skjult og ikke vil fortelle om. Kan dette møtet den morgenen kl 06:00 være noe av det samme som skjedde 17 august ved hytten? Bare at denne gangen så gikk det over streken? Hvorfor er det ingen som vet noe mer om disse 2 mennene som angrep JAH?
Ja, enig. Mye som skurrer. Og som er tatt opp her før, hvor skulle han inn og hente mobilen, han burde vel ha hatt den med seg?- Jeg tror i alle fall deler av historien er usann, og at han visste hvem disse mennene var. Han var også helt sikker på at de politiet pågrep var feil personer. Hvordan kunne være så skråsikker på det hvis han ikke så gjerningsmennene skikkelig?