Citat:
Ursprungligen postat av
Selmer
Ukrainarna har hamnat i en renodlad utnötningsstrid mot en motståndare som förfogar över avsevärt större resurser. Detta kan på intet vis sägas vara en framgång.
Det är ju fullt möjligt att gå in på detaljer huruvida motoffensiven kommer få nya framgångar eller stanna upp, och det fina är ju att vi inom den allra närmaste framtiden får svar vilka spekulationer som prickar närmast verkligheten.
En sak som däremot inte fått svar och som jag finner rätt anmärkningsvärd, är just den segervissa attityden hos dem i tråden som finner att Ryssland har fördel här.
Som du säger så sitter ju Ryssland på stora resurser, och det är väl närmast att jämföras med om Mike Tyson i sina bästa dagar skulle möta en relativt orutinerad motståndare, där total slakt är den förväntade utgången.
Men inte nog med att totalslakten uteblivit, många ronder senare är situationen att Tysons fan jublar över att Mike Tyson uppvisar någorlunda dugligt försvar, och hittils lyckas undvika de värsta smällarna som kan ge knockout. Det kan ju inte uteslutas att Tyson efter flera ronder till kan vinna på poäng, men om jag vore fan av Tyson skulle jag utifrån dessa förutsättningar vara extremt missnöjd med Tysons prestation så långt.
Tycker ni själva att en sådan prestation är värdig en mästare, är det verkligen inte att sänka sina förväntningar till löjligt låg nivå att i frånvaro av offensiv förmåga jubla över någorlunda dugligt försvar?