Citat:
Ursprungligen postat av
bofop
Tobias Hübinette skriver själv:
Igår släppte Peterson det första avsnittet av sin nya podd "Christian Peterson med flera" som helt och hållet ägnas åt mig och kursen: I över 80 minuter sitter Peterson och talar om mig tillsammans med Katerina Janouch och Nick Alinia och namnger studenter samt läser upp vad andra studenter har skrivit om sig själva (d v s deras bakgrunder, yrken, ståndpunkter o s v).
Om detta är sant - alltså att han kartlägger och namnger studenter i sin podd (vilket borde vara enkelt att få bekräftat eller vederlägga) - så är det ju solklart att CP är galen och bidrar till en toxisk studiemiljö.
Lyssnade nån timme av podavsnittet när jag jobbade idag, orkade inte det sista. Hubinette och kursen var en stor del av programmet, men de pratade mycket om vänstermedia i allmänhet t.ex. hur de förlåter och anställer folk som begått misshandel och mord, de pratade också om att Christian är halvrumän, Katerina tjeckisk judinna, och Nick/Dicks föräldrar är iranier. Ett ämne var att konservativa aldrig pratar om hudfärg men extremvänstern tar upp det hela tiden, t.ex. Hubinette som pratar om den vita rasens underlägsenhet.
Åtminstone den första timmen namngav Christian ingen student, han läste dock upp sitt introduktionsbrev där han förklarade varför han ville läsa kursen och det var artigt utan hat. Han ville lära sig genom att uppleva, och såg ett journalistiskt intresse i att sprida vad för typ av kurser som skattebetalarna finansierar.