2023-09-08, 20:56
Medlem
Tobias Hübinette skriver själv:

Igår släppte Peterson det första avsnittet av sin nya podd "Christian Peterson med flera" som helt och hållet ägnas åt mig och kursen: I över 80 minuter sitter Peterson och talar om mig tillsammans med Katerina Janouch och Nick Alinia och namnger studenter samt läser upp vad andra studenter har skrivit om sig själva (d v s deras bakgrunder, yrken, ståndpunkter o s v).

Om detta är sant - alltså att han kartlägger och namnger studenter i sin podd (vilket borde vara enkelt att få bekräftat eller vederlägga) - så är det ju solklart att CP är galen och bidrar till en toxisk studiemiljö.
Citera
2023-09-08, 20:56
Medlem
Wajis avatar
Sorry men har inte kollat något men är det någon som lagt ut någon summering av alla brott denna jävla vänstermupp gjort?
Citera
2023-09-08, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torteras78
När Expressen (vänstern) knackar på hos privatpersoner och vill ställa dom mot väggen, är det trakasseri eller granskning?

När högern knackar på hos Robert Aschberg för att ställa han mot väggen och hans fru i princip mordhotar han som knackar på och ställer frågor, trakasseri eller granskning?
Expressen är ingen vänstertidning. Eller är allt utanför AFS och NMR extremvänster?
"ställa honom mot väggen", menar du?
Citera
2023-09-08, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bofop

Igår släppte Peterson det första avsnittet av sin nya podd "Christian Peterson med flera" som helt och hållet ägnas åt mig och kursen: I över 80 minuter sitter Peterson och talar om mig tillsammans med Katerina Janouch och Nick Alinia och namnger studenter samt läser upp vad andra studenter har skrivit om sig själva (d v s deras bakgrunder, yrken, ståndpunkter o s v).

Om detta är sant - alltså att han kartlägger och namnger studenter i sin podd (vilket borde vara enkelt att få bekräftat eller vederlägga) - så är det ju solklart att CP är galen och bidrar till en toxisk studiemiljö.

Det borde vara olagligt att kartlägga och namnge studenter på en kurs.

Jag tycker däremot att det är helt rimligt att granska kursen. Tycker också att det är rimligt att granska föreläsaren, med tanke på att det är en universitetskurs. Men det är inte rätt att hänga ut föreläsaren med för många privata detaljer. Bäst är att inte namnge honom alls, men däremot citera vad han har sagt i sina föreläsningar.
Citera
2023-09-08, 21:12
Medlem
Smutzs avatar
Synd att en sådan god idé kläcktes av en sådan töntig uppmärksamhetshora. Om CPt bara gått på föreläsningarna, ställt lagom kritiska frågor och smygfilmat allt utan att i förväg glappa med käften om vad han håller på med hade det säkert blivit många timmar mycket intressant material.

Det hade ju blivit ett superreportage om en sansad reporter gjort det och sedan ställt både Hübinette och hans prefekt mot väggen. Nu fick istället den lille rasforskaren bli det oskyldiga offret igen, bra jobbat.
Citera
2023-09-08, 21:13
Medlem
sanchoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kontrollstyrelsen
Expressen är ingen vänstertidning. Eller är allt utanför AFS och NMR extremvänster?
"ställa honom mot väggen", menar du?

DN, ETC, Aftonbladet och expressen har samma syn mot invandringskritiker.
Det har blivit bättre med åren dock

https://youtu.be/OxNy7BA2Agc?si=h0CB6txMsxKQoJSI

Från expressen 2013 när de hänger ut pensionerad professor. Vidriga människor.
Senast redigerad av sanchoo 2023-09-08 kl. 21:19.
Citera
2023-09-08, 21:19
Medlem
Citat:

Lyssnade nån timme av podavsnittet när jag jobbade idag, orkade inte det sista. Hubinette och kursen var en stor del av programmet, men de pratade mycket om vänstermedia i allmänhet t.ex. hur de förlåter och anställer folk som begått misshandel och mord, de pratade också om att Christian är halvrumän, Katerina tjeckisk judinna, och Nick/Dicks föräldrar är iranier. Ett ämne var att konservativa aldrig pratar om hudfärg men extremvänstern tar upp det hela tiden, t.ex. Hubinette som pratar om den vita rasens underlägsenhet.
Åtminstone den första timmen namngav Christian ingen student, han läste dock upp sitt introduktionsbrev där han förklarade varför han ville läsa kursen och det var artigt utan hat. Han ville lära sig genom att uppleva, och såg ett journalistiskt intresse i att sprida vad för typ av kurser som skattebetalarna finansierar.
Citera
2023-09-08, 21:23
Medlem
TeamAbruptos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Jag tror det mer handlar om vad han gjort när han inte varit på plats och studerat. Alltså hans beteende i sociala medier. Där kan jag hålla med om att han beter sig oseriöst. Vad som sedan är trakasserier eller inte är väl upp till rättsväsendet att avgöra. Helt klart skulle han dock vinna på att hålla en lite lägre profil på exempelvis Twitter, men å andra sidan förstår jag ju också att han vill få uppmärksamhet.

Det kan jag hålla med om. Han borde kanske ha hållit tyst om att han gick kursen. Men hur som helst så är det den lille rasistiske asiaten som är rädd för att bli granskad och nu har han tagit på sig offerkoftan och regimens undersåtar har varit framme och givit ryggdunkar (Pascalidou, Anders Lindberg) och han njuter väl av att kunna ljuga om att han är förföljd av en "högerextremist". Stackars Tobias. Allt han vill göra är ju bara att säga vilka rasistiska svin svenskar är.
Citera
2023-09-08, 21:25
Medlem
HemligaBrevs avatar
Såg just den oklippta intervjun med CP och sen avsnittet i TV4 Nyheterna, dvs vad som kom med där av intervjun. Tidsmässigt tilläts Tobias lägga ut texten betydligt mycket mer. Tobias klagade över att alternativmedia inte följer de ”regler som gäller för svensk journalistik” (eller nån liknande svepande formulering), vilket låter bra men alla som har nåt innanför pannbenet vet att de pressetiska reglerna är frivilliga, inte tvingande.

Jag tycker tv4-journalisten kunde ställt lite mer relevanta frågor också än att påstå att en universitetskurs ”kostar ju mycket pengar” och ska nån som CP få gå en kurs då om han bara gör det för att granska. Vad fan är det för töntig infallsvinkel? Hur många människor läser inte kurser av ointresse men bara för att få poäng? Sen när ät det ett krav att man är genuint intresserad och har samma inställning som läraren för att få gå en universitetskurs?! Jiiises säger jag.

Helt otroligt. TH skämmer ut sig. Han är ju också en idiot på så sätt att han sitter i tv och säger att han är sjukskriven för att han inte vill ha den eleven, CP. Det funkar inte så. Sjukt enfaldigt.

Visst, första 14 dagar sjukskrivning bekostas av arbetsgivaren och sen kan han ju fixa ett läkarintyg om att han mår si och så dåligt och ej kan sova pga CP, men det är inte vad han säger i TV. Han formulerar det mer som att han fick lov att sjukskriva sig för att han tyckte det var dåligt med en student som Cp.
Jävla nolla. Har han inget innanför pannbenet? Man måste förvänta sig mer av nån som ändå doktorerat.

I övrigt vill jag säga att hela grejen mellan CP och TH, och tilltaget att en meningsmotståndare väljer att gå en kurs hos en oliktänkande känns sunt och uppfriskande. Samhället mår bättre av att granskas och att olika åsikter luftas.

Tal om kritiskt tänkande är bara läpparnas bekännelse. Inte ens en docent fixar alltså att nån skärskådar dennes univeristetskurs.
Senast redigerad av HemligaBrev 2023-09-08 kl. 21:35.
Citera
2023-09-08, 21:31
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TeamAbrupto
Ska det verkligen vara så enkelt för en rasistisk lärare som Tobias Hübinette att sjukskriva sig när han får en student han inte tycker om - en student som är journalist? Jag tycker inte det är rimligt.

Citat:

Jag tycker inte särskilt bra om Tobias Hübinette och har ingen koll på Christian Peterson sedan tidigare. Att kurser på universitet, och andra ställen, granskas är bra. Att publika profiler som driver debatten granskas är också bra. Men om det som står i DN artikeln och om det som sägs i podden är sant (har inte lyssnat själv ännu) så är det långt över gränsen. Det här verkar inte handla om att en lärare fått en student han ogillar. Sånt kan hända. Men här finns en elev som är medvetet ute efter att sabotera, läcka personlig information och banda situationer som inte ska bandas (kanske för att släppa det offentligt). Det är långt över gränsen för vad som bör vara försvarbart. Om det dessutom stämmer om det DN skriver att CP har varit ihärdigt på TH tidigare gör det saken ännu värre. Det är en sak att ogilla någon idéer, eller någons person, och en helt annan att aktiv förfölja, trakassera och förstöra för densamme.
Citera
2023-09-08, 21:33
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar
Det borde vara olagligt att kartlägga och namnge studenter på en kurs.

Jag tycker däremot att det är helt rimligt att granska kursen. Tycker också att det är rimligt att granska föreläsaren, med tanke på att det är en universitetskurs. Men det är inte rätt att hänga ut föreläsaren med för många privata detaljer. Bäst är att inte namnge honom alls, men däremot citera vad han har sagt i sina föreläsningar.

Poddens finns här: https://spotify.link/1ZDXf6rYVCb

Ingenstans i avsnittet namnger Christian någon student. Tobias Hübinette ljuger och hoppas att ingen ska kontrollera uppgifterna.
Citera
2023-09-08, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InnesI
Jag tycker inte särskilt bra om Tobias Hübinette och har ingen koll på Christian Peterson sedan tidigare. Att kurser på universitet, och andra ställen, granskas är bra. Att publika profiler som driver debatten granskas är också bra. Men om det som står i DN artikeln och om det som sägs i podden är sant (har inte lyssnat själv ännu) så är det långt över gränsen. Det här verkar inte handla om att en lärare fått en student han ogillar. Sånt kan hända. Men här finns en elev som är medvetet ute efter att sabotera, läcka personlig information och banda situationer som inte ska bandas (kanske för att släppa det offentligt). Det är långt över gränsen för vad som bör vara försvarbart. Om det dessutom stämmer om det DN skriver att CP har varit ihärdigt på TH tidigare gör det saken ännu värre. Det är en sak att ogilla någon idéer, eller någons person, och en helt annan att aktiv förfölja, trakassera och förstöra för densamme.

I princip ingenting av det DN skriver är sant. Det är hela poängen här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in