2023-09-08, 19:34
Medlem
PedoJoeBidens avatar
Hela tv4 konceptet bygger på någon slags hjärntvätt, man repeterar samma nyheter varje timme.
Rasism, Ukraina, rasism, Ukraina, rasism, Ukraina osv
Om och om igen.
Boomers sitter som fastklistrade med tom blick.
Hade skiten gått i graven så hade det nog gjort mer skillnad än ett regeringsbyte.
Citera
2023-09-08, 19:40
Medlem
Faustik-Funks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av area50
Jag lovar att tv-sofforna skulle fyllas om TV4 vågar att sända gamla hederliga program så som Rena Rama Rolf, Full Frys, etc.. Men humorn från den tiden stämmer väl inte riktigt överens med nutidens pk-religion
Jag såg av en händelse några TV4-klipp från tidigt 90 tal på youtube nyss och såg att kanalen på den tiden avslutade varje sändning med den svenska nationalsången varvat med ett montage med svenska landskap i kvällssol. Efter att nationalsången var slut så kom det fram en rörlig tablå med vad som skulle sändas dagen efter och bakgrunden då var en sådan där asa-orm i vikingastil. TV4 var ju på den tiden rena rama SD-kanalen med dagens mått mätt.
Senast redigerad av Faustik-Funk 2023-09-08 kl. 19:45.
Citera
2023-09-08, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tintinikongo
TV 4 är den värsta pk-kanalen. Stinkande gåslever-kommunister som dunkar varandra i ryggen. Fy fan.
Att dom dunkar varandra i ryggen är säkert rätt och riktigt, men gåsleverkommunister är helt felaktigt. Hela TV4-sekten består av välbeställda Moderater som knappast har varit utanför Stockholms tullar. Om man ser på Nyhetsmorgon så handlar det i huvudsak om Stockholm och det borde sändas lokalt i Sthlm. Sparka mångmiljonärerna Steffo, Tilde och hon som visar tandköttet hela tiden. Ut med bögarna och ta in folk som representerar befolkningen. Och framförallt sluta med den här kändishysterin. Det är ibland värre än Svensk Damtidning!
Citera
2023-09-08, 19:45
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Det värsta är att alla ser ut som plast, dockor svåra att könsbestämma. Aggressivt trevlig kanal, men Halv åtta hos mig går att se, på play...
Citera
2023-09-08, 19:45
Medlem
Remington Steels avatar
I TV4:s avtal med staten står att de ska producera regionala nyheter. Det enda TV4 åstadkommit är visa väderkartor med olika regionala utsnitt. Riktigt usel service till oss tittare.
Citera
2023-09-08, 19:46
Medlem
MuscleSharks avatar
Kan inte minnas när jag tittade på 4:an senast. Så för mig gör detta absolut ingenting.
Om program som Idol o Talang försvinner så är det inget jag sörjer över om man säger så.
Dock är det alltid tråkigt att folk blir av med sina jobb förstås.
Citera
2023-09-08, 19:50
Moderator
skunkensunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remington Steel
I TV4:s avtal med staten står att de ska producera regionala nyheter. Det enda TV4 åstadkommit är visa väderkartor med olika regionala utsnitt. Riktigt usel service till oss tittare.

Gäller det avtalet fortfarande? TV4 har väl lagt ned alla sina lokala tv-stationer?

Edit: Japp. Avtalet slutade gälla för 15 år sedan.

Citat:
TV4:s tillstånd för sändningar i det analoga marknätet upphörde den 1 februari 2008 och TV4 slutade därmed att betala denna avgift

https://sv.wikipedia.org/wiki/TV4
Citera
2023-09-08, 19:52
Medlem
docentdisciplins avatar
Det var nog 20 år sen jag tittade på TV4. Program som Jeopardy, Fångarna på fortet och Robinsson. Bra TV. Sen blev ju Idol och Lets Dance stora program. Men inget av dessa intresserade mig. Efter det har det liksom inte varit något. Ingen annan i familjen tittar heller på TV4, eller TV mer aktivt. Det är andra medier som gäller. Det känns lite nostalgiskt sentimentalt ändå nu när de verkar vara på fallrepet för en total omstöpning eller kk. Det var ju en stor och bra kanal när man växte upp. Men som sagt inget vi tittat aktivt eller slötittat på överhuvdtaget. Webben är ju värdelös för TV4. När nyheterna förpestar på radion byter jag snabbt kanal.
Citera
2023-09-08, 19:53
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tintinikongo
TV 4 är den värsta pk-kanalen. Stinkande gåslever-kommunister som dunkar varandra i ryggen. Fy fan.
Du har väldigt rätt! Jag har inte tittat på Nyhetsmorgon på evigheter. Förr brukade jag slökolla på helgerna, men det är mer än 10 år sen jag kikade regelbundet och jag har inte sett det alls de sista 5-6 åren. Det finns en präktig PK-pretto aura över kanalen. "Tycka rätt" men de bor alla på Södermalm eller i Täby eller likande. Ingen som bor i Tensta.
Citera
2023-09-08, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faustik-Funk
Jag såg av en händelse några TV4-klipp från tidigt 90 tal på youtube nyss och såg att kanalen på den tiden avslutade varje sändning med den svenska nationalsången varvat med ett montage med svenska landskap i kvällssol. Efter att nationalsången var slut så kom det fram en rörlig tablå med vad som skulle sändas dagen efter och bakgrunden då var en sådan där asa-orm i vikingastil. TV4 var ju på den tiden rena rama SD-kanalen med dagens mått mätt.

Och på helgnätterna sände TV4 mjukporr med Emmanuelle. Det var bättre förr?

(FB) Tv4 sände erotik för en herrans massa år sedan
Citera
2023-09-08, 20:04
Medlem
Det är väldigt många som har åsikter om en kanal som dom aldrig tittar på. eller inte har tittat på de senaste 20 åren?
Citera
2023-09-08, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rutselleri
Det är väldigt många som har åsikter om en kanal som dom aldrig tittar på. eller inte har tittat på de senaste 20 åren?
Har inga åsikter om kanalen då jag inte tittar på den men jag undrar vilka som gör det. Efter senaste flytten har jag inte brytt mig om att koppla in tv:n till vad det nu är som kommer ur den där gamla kontakten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in