2025-10-13, 16:41
Medlem
Thunderwomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puma006
Kan inte vara många som tittar på marknätet. Kostar nog inget för TV4 att lämna, då de har sagt upp avtalet. Blir en rejäl besparing för TV4 som de kan lägga på annat. Efter årsskiftet kan de konkurrera på samma villkor som sina konkurrenter, då alla andra reklamkanaler lämnat marknätet.

Det är gratis att skapa konto på TV4play, alla program som sänds linjärt på fyran går att se på utan kostnad på TV4play och mycket annat.

Citat:
Ursprungligen postat av Statsminister2030
Underskatta inte tittarbasen på landet som tittar på marksänt + att du glömmer att ganska många bor Maj-September i nån sommarstuga där de inte har tillgång till internet på samma sätt.
Jag tillhör den sistnämnda kategorin, även om jag är från och till i min torpstuga även den kalla årstiden. Man ser på sina promenader i byn att ganska många glor på fyran, och en kvalificerad gissning är att de flesta fortfarande ser på marknätet.
Citera
2025-10-15, 05:58
Medlem
Kurt1s avatar
Skulle äta middag och titta lite på tv samtidigt igår. Det skulle jag inte ha gjort- TV4 visade en hund som bajsade. Ja, denna TV-kanal är verkligen usel.
Citera
2025-10-16, 12:39
Medlem
Tv4 är bara en pk skräpkanal
Citera
2025-10-23, 16:01
Medlem
Efter årsskiftet ska TV4 ta bort de lokala vädersändningningarna, i nuvarande sändningstillståndet står det att de ska göra lokala program men den benämningen försvinner då. De kommer också banda vädersändningen till 22-sändningen i förväg och inte köra den live. Metroligen Linda Eriksson fick nu i veckan sparken pga besparingarna.
Citera
2025-10-24, 00:51
Medlem
outback4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bingokungen
Efter årsskiftet ska TV4 ta bort de lokala vädersändningningarna, i nuvarande sändningstillståndet står det att de ska göra lokala program men den benämningen försvinner då. De kommer också banda vädersändningen till 22-sändningen i förväg och inte köra den live. Metroligen Linda Eriksson fick nu i veckan sparken pga besparingarna.

Tycker att Linda Eriksson är bra, korrekt och tydligt tal.
Varför ska hon sluta för? Finns värre virrpannor som bögen Kondrup och hans bögpolare Martin H.
Citera
2025-10-26, 06:08
Medlem
Thunderwomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bingokungen
Det tilltaget var ju väntat. Det kostar mindre att spela in vädret tidigare på kvällen, än att låta en meteorolog visa kartan live på obekväm arbetstid. Apropå att ta bort den lokala prognosen, så sparar de ett par kronor till på att slippa sända ut flera väderprognoser.
Citera
2025-10-26, 06:20
Medlem
När kommer tv4 plocka bort hästansiktet? Få personers utseende bryr jag mig om men hennes ansikte ser ut som en gnäggande häst.
Citera
2025-10-26, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cepel
När kommer tv4 plocka bort hästansiktet? Få personers utseende bryr jag mig om men hennes ansikte ser ut som en gnäggande häst.

Vem tänker du på? Peg Parnevik eller?
Citera
2025-11-01, 10:34
Medlem
Riksreptilens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thunderwoman
Det tilltaget var ju väntat. Det kostar mindre att spela in vädret tidigare på kvällen, än att låta en meteorolog visa kartan live på obekväm arbetstid. Apropå att ta bort den lokala prognosen, så sparar de ett par kronor till på att slippa sända ut flera väderprognoser.
Det är värt att spara då de nu insett vad som ev är sista chansen att inte räknas som vilken streamad reklamkanal som helst.

6 - 22 februari 2026 sitter inbränt tillsammans med olympiska ringar och loggan i övre högra hörnet numera.
🏔️🥉🏂
Citera
2025-11-01, 10:40
Medlem
OldButBaldGuys avatar
Min upplevelse är att Halv åtta hos mig gick året runt förr i tiden, medan det nu är väldigt korta och få säsonger. Är det imaginära minnen kopplade till sentimentalitet, eller delar flera min uppfattning?
Citera
2025-11-01, 10:55
Medlem
Tavastehuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OldButBaldGuy
Min upplevelse är att Halv åtta hos mig gick året runt förr i tiden, medan det nu är väldigt korta och få säsonger. Är det imaginära minnen kopplade till sentimentalitet, eller delar flera min uppfattning?
Det låter osvenskt med nästan varje vecka året om. Svensk TV på sommaren är minst tio (men inte sällan 15-20) veckor av bara repriser och pausade program.

Men…

Nu kom jag på en bra grej. Man kan kolla släppta releaser av halv.atta.hos.mig på predb.me. Då får jag ge dig rätt, för S02 verkar varit hela 40 avsnitt. S10 44 st osv. Kul, man såg ju rätt många av de där första säsongerna tack vare fildelning.
Citera
2025-11-01, 20:29
Medlem
OldButBaldGuys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tavastehus
Det låter osvenskt med nästan varje vecka året om. Svensk TV på sommaren är minst tio (men inte sällan 15-20) veckor av bara repriser och pausade program.

Men…

Nu kom jag på en bra grej. Man kan kolla släppta releaser av halv.atta.hos.mig på predb.me. Då får jag ge dig rätt, för S02 verkar varit hela 40 avsnitt. S10 44 st osv. Kul, man såg ju rätt många av de där första säsongerna tack vare fildelning.

Skönt att man inte är helt dement (än). Tack för tipset förresten, det hade varit kul att glutta på gamla säsonger i brist på nya avsnitt. Allt var ändå bättre när det var Helges röst man fick höra. Dessvärre är det inte så många pirater med god smak längre. Verkar inte ens finnas lagliga alternativ att kika på. Som mest finns de tre senaste säsongerna till buds.

TV4 är verkligen på dekis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in