2023-09-08, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flesh-flute
Två fullständiga dårar. Ointressant för alla andra än höger/vänsterextremister.

Din kommentar är för oss alla andra extrem som inte reagerar utan kalla andra folk extrema som ser det sjuka.

Du fattar inte att en mycket kriminell person som utger sig för vara lärare. Ska lära människor att hata vita människor och det är inte värst utan på ett universitet dessutom, ett litet sådant men ändå universitet. Dessutom får han skattepengar på sådant rasistisk trams.
Citera
2023-09-08, 19:35
Medlem
Elon-Fiskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sopnisse
Går det inte att stänga av den där eleven? Sverige har redan lärarbrist och har inte råd med att lärare blir hemmasittare.
Det vore ju bättre att sparka den grovt kriminelle läraren!

Hur i helvete kunde detta psykfall få anställning?
Citera
2023-09-08, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sopnisse
Går det inte att stänga av den där eleven? Sverige har redan lärarbrist och har inte råd med att lärare blir hemmasittare.

En våldsam lärare, förmodligen mördare som misshandlat barn och listan är lång har du mage att kalla lärare.
Han ska utbilda människor att hata vita och det är okej med dig
Byt ut vithetsstudier mot judar, svarta och muslimer tycker du likadant då också att det är ok
Citera
2023-09-08, 19:46
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
En våldsam lärare, förmodligen mördare som misshandlat barn och listan är lång har du mage att kalla lärare.
Han ska utbilda människor att hata vita och det är okej med dig
Byt ut vithetsstudier mot judar, svarta och muslimer tycker du likadant då också att det är ok
Har du slutat att slå din fru?

Vad är problemet med vithetsstudier? Jag tror inte du förstår innebörden av begreppet. Förlåt, du förstår inte.
Citera
2023-09-08, 19:48
Avslutad
TV4 mörkar sanningen bakom Tobias Hübinette

https://youtu.be/A3K11tll29A?si=YOSFY515eIe82Kcx
Citera
2023-09-08, 19:51
Medlem
TeamAbruptos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flesh-flute
Två fullständiga dårar. Ointressant för alla andra än höger/vänsterextremister.

Det tycker jag inte. Det vi har att göra med är en tvättäkta dåre som betalas av dina och mina skattepengar för att lära ut hat mot oss svenskar på ett av våra universitet. Knappast något unikt men i Tobias' fall så är hans hat mot oss svenskar belagt.
Citera
2023-09-08, 19:51
Moderator
Meijis avatar
Karlstad universitet skriver: "Den kursansvarige läraren är nu sjukskriven och en annan lärare fortsätter undervisningen, som har lagts om från digital distansundervisning till en läskurs."

En "läskurs" betyder tydligen en kurs "helt utan föreläsningar och möten" enl. TV4.

Så vad består den s.k. "undervisningen" av? Är det bara en litteraturlista, som är anslagen på nätet eller skickas via mejl?

https://www.kau.se/nyheter/universitetet-ser-allvarligt-pa-natprofils-agerande-pa-sociala-medier

https://twitter.com/ErikNille/status/1699902333096956184 (TV4 klipp)
Citera
2023-09-08, 19:55
Medlem
NovaOculuss avatar
Känner inte Tobbe eller Christer, men den där beskrivningen låter som en rättshaverist.
Hade inte heller velat ha en sådan person granskandes det jag gör.
Och då är jag också ett högersvin.
Citat:
Ursprungligen postat av TeamAbrupto
Rasisten och svenskhataren Tobias Hübinette har sjukskrivit sig från Karlstads universitet. Inte för att han har blivit sjuk utan för att en av studenterna är journalisten Christian Peterson.

"I onsdags gick ett mejl ut till flera anställda vid Karlstads universitet. Avsändare var Andreas Nyström, prefekt vid Institutionen för språk, litteratur och interkultur, som inledde:

Som många av er känner till har vi en komplicerad situation på kursen IKGA29 Interkultur: Ras och vithet i Sverige, där en högerkonservativ och nationalistisk nätprofil är student. Nätprofilen har valt att gå kursen för att – som han själv säger – granska den och även läraren (Tobias Hübinette). Målet är någon form av dokumentär/nätvideo om Tobias och om kursen. Nätprofilen är mycket aktiv i sociala medier där han skriver nedsättande om kursen, kursens studenter och om Tobias”."

Tobias håller inte fast vid "allas lika värde" utan blir så irriterad på att Christan ska gå hans kurs "ras och vithet". Han tål inte att bli granskad.

"I somras ansökte Tobias Hübinette om kontaktförbud gentemot Christian Peterson. I över ett års tid hade Peterson då, enligt Hübinette, bombarderat honom med sms och telefonsamtal.

Peterson har begärt ut forskarens mejl och publicerat dem på Twitter, samt skrivit en rad inlägg i sociala medier om Hübinette med återkommande anspelningar på forskarens asiatiska ursprung – emojis med sushi, buddhisttempel och uttryck som ”sensei Hübinette”. Peterson besökte även Karlstads universitet i våras för att leta efter Hübinette och filma med drönare på universitetsområdet.

Begäran om kontaktförbud avslogs i somras.

Nu har universitetsledningen vidtagit flera åtgärder. Tobias Hübinette är sedan ett par dagar sjukskriven, och har inte längre ansvar för kursen."

https://www.dn.se/sverige/avhopp-och-sjukskrivning-nar-hogerradikal-aktivist-gor-content-av-universitetskurs/

Det som är ironiskt är att det är pissfittan Niklas Orrenius som skrivit artikeln - "journalisten" som trakasserat äldre tanter för att de vågat kritisera massinvandringen och gjort hembesök och knackat på rutor - den journalisten blir alltså förvånad när någon begär ut offentliga handlingar.

https://twitter.com/AssarChristian/status/1699783518635835479

På twitter hävdar sensei Hübinette att det är Christian som förstört hans kurs.

"Intervjuad om att den högerradikale ”journalisten” Christian Peterson förföljer och är besatt vid mig samt att han har förstört en av mina kurser vid Karlstads universitet vilket har resulterat i att jag är sjukskriven och att studenter har hoppat av,"

https://twitter.com/TobiasHubinette/status/1699773566294622677

Ska det verkligen vara så enkelt för en rasistisk lärare som Tobias Hübinette att sjukskriva sig när han får en student han inte tycker om - en student som är journalist? Jag tycker inte det är rimligt.
Citera
2023-09-08, 19:55
Medlem
Gentss avatar
Jag har faktiskt träffat Tobias och även umgåtts i privata sammanhang. Väldigt trevlig herre. Vältalig och socialt lättsamt. Vi förpassades dock av våra åsikter ju mer vi drack och lämnade senaste kvällen vi sågs med sämre minnen.

Jag kan förstå att man drar i fegsnöret av ideologiska skäl, men i detta fallet så ställer han sig i radien att man missbrukar bidrag för sjukskrivning. Kan man sjukskrivas så lättsamt så finns det större prioriteringar än invandringen i landet. Vidare ser jag gärna att Tobias, som själv inte är etnisk svensk eller vit, kammar håret åt rätt håll och diskuterar det som hans avarter står för så får vita stå för sina snedsteg. Ni som läst om kursen förstår, annars uppmuntras en trådstart om detta.
Citera
2023-09-08, 19:56
Medlem
Zloths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Har du slutat att slå din fru?

Vad är problemet med vithetsstudier? Jag tror inte du förstår innebörden av begreppet. Förlåt, du förstår inte.

Om det är okej med "vithetsstudier" så antar jag att det även skulle vara okej med "svarthetsstudier"?

Dvs en kurs som är negativt inställd till svarta?
Citera
2023-09-08, 19:56
Medlem
Vitiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Frågar igen. Har polisanmälan gjorts? Vad är faktan? Än så länge har jag endast läst påståenden utan konkretisering. Synnerligen frustrerande.

1. Vilka bevis finns för stalking?

2. På vilka konkreta grunder är Hübinette sjukskriven?

3. Hur ser Karlstad universitet på att Hübinette brutit mot sekretessen då han, i egen sak, exponerat en student han ogillar på sociala medier?

Mitt inlägg grundade sig på det som stod i tråden.
Vore intressant att få läsa svar på Dina frågor.
Citera
2023-09-08, 20:00
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honkenbonken
TV4 mörkar sanningen bakom Tobias Hübinette

https://youtu.be/A3K11tll29A?si=YOSFY515eIe82Kcx

Klart sevärt. Peterson klarade sig mycket bra i TV4:s intervju - så den intervjun sändes väl aldrig av TV4?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in